נתוני שוק הסלולר החדשים מציירים תמונה מסקרנת עם איום משמעותי של Huawei על מיקומה המכובד של אפל וחזרה של יצרנית סינית נוספת אל החמישיה המובילה
שוק המכשירים החכמים ממשיך להיות קשוח וחסר רחמים עבור כל חברה שלא מצליחה לעמוד בקצב השינויים האדיר שבו – אך גם כזה שמתגמל היטב את אלו שמצליחות לעמוד באתגרים שבו.
לפי הנתונים העדכניים של חברת חקר השוק Strategy Analytics, עבור הרבעון השני של שנת 2017, קל לראות שהקטגוריה ממשיכה לצמוח בהיקף נאה – עם 360 יחידות שנמכרו בו בין אפריל ליוני, בהשוואה ל-341 מיליון יחידות שנמכרו באותה תקופה בשנת 2016. עלייה של כ-5.5 אחוזים.
מי שממשיכה להוביל את השוק ללא עוררין היא סמסונג כמובן, שכבר הוכיחה לנו שהיא חזקה יותר מכשלון של מוצר בודד (הגלקסי נוט 7), עם מכירות של 79.5 מיליון מכשירים שמעניקים לה נתח שוק של יותר מ-22 אחוזים ומסייעים לה להגדיל עוד קצת את הפעם מאפל במקום השני, אשר מכרה 41 מיליון מכשירים באותה תקופה.
אם בעבר הלא רחוק תהינו אודות האפשרות שאפל תאפיל על סמסונג ותתפוס לעצמה את המקום הראשון, כעת נראה כי יש לה סיכוי משמעותי יותר למצוא את עצמה במקום השלישי, בשל קפיצת מדרגה נוספת של Huawei הסינית – עם מכירות של 38.4 מיליון מכשירים (לעומת 32 מיליון באותו פרק זמן ב-2016) שמציבים אותה במרחק מגיעה מהענקית האמריקאית, לפחות עד להשקתם של דגמי האייפון החדשים שתוכל להשפיע משמעותית על יחסי כוחות אלה.
במקום הרביעי ברשימה ניצבת Oppo הסינית שמוסיפה להתחזק תודות למכשירי הביניים היוקרתיים שלה שזוכים לפופולריות גדולה במזרח, ואילו אל המקום החמישי מתברגת לה שיאומי (Xiaomi), עם מכירות בהיקף של 23.2 מיליון יחידות שהספיקו לה על מנת לדחוק את חברת Vivo מחוץ לנבחר ולחזור לשם בעצמה לאחר קצת יותר משנה.
אז מי כאן המפסידים? ובכן, הקטגוריה שמכונה "כל השאר" וכוללת את כל יצרניות הסמארטפונים שאינן נכללות בחמישייה הפותחת היא היחידה שהצטמצמה למעשה בהשוואה לשנה שעברה, עם מכירות כוללות של 148.8 מיליון מכשירים בהשוואה ל-158.8 מיליון – מה שאומר, במילים אחרות, שהחזקות ממשיכות להתחזק בעוד שהאחרות מתקשות אפילו יותר למצוא להן מקום הגיוני כלכלית.