Pepper, תקראו לזה או אל תקראו לזה בנק, זה לא ממש משנה – נראה שיש כמה וכמה צרכנים שלא ממש מתלהבים מהקמפיין הפרסומי האגרסיבי הזה
אם גם אתם העברתם את השבועיים האחרונים בארץ הקודש, כנראה שלא הצלחתם להימלט מפני הפרסומות של Pepper – מיזם הבנקאות החדש לדור הצעיר של בנק לאומי שהושק במקביל למהלך שיווקי חריג בהיקפו שכלל מודעות ענק כמעט בכל כביש מרכזי, פרסומות בטלוויזיה ומגוון "הופעות אורח" במקומות שונים ברשת.
הקונספט הוא די פשוט ואף אינו חדש – שירותי בנקאות דיגיטליים בסיסיים שמנוהלים כולם מהאפליקציה בסמארטפון, ללא צורך (או אפשרות) לגשת לסניפים פיזיים, ובמבנה 'רזה' שלכאורה מאפשר לספק הצעות כלכליות משתלמות יותר לאלו שמחליטים לפתוח חשבון. למרות שמדובר בחלק מבנק לאומי, ולוגו החברה מופיע ברוב הפרסומים, בהחלט ניכרה ההרגשה שיש כאן נסיון לשווק מוצר ומוסד חדשים לגמרי, שאינם קשורים לאלו הוותיקים שמוכרים לנו.
אחת מתוך הרבה פרסומות שליוו את השקת הבנק הדיגיטלי Pepper
חלק מהאנשים אולי הרימו גבה למראה הפרסומות הבלתי פוסקות שניסו לשכנע אותנו שלא מדובר בבנק רגיל, אך המפנה האמיתי הגיע בסוף השבוע שעבר, כשעורך הדין ברק כהן פירסם בעמוד הפייסבוק שלו פוסט שתוקף את בנק לאומי ואת Pepper, בטענה כי מדובר במוצר חדש המשווק באופן ספציפי לקהל יעד צעיר מאוד וללא ידע כלשהו בתחום הבנקאי והכלכלי, באופן שאינו כנה ואינו אתי.
המפרסם לא הסתפק במילים אלו, ואף הציע למשתמשים להוריד בהמוניהם את האפליקציה של Pepper לאנדרואיד או ל-iOS – רק בכדי לדרג אותה באופן שלילי ולהקשות עליה בהדרגה להופיע במקומות בולטים ברשת ובחיפושי המשתמשים האחרים, מה שעבד טוב יותר מהמשוער כנראה, והביא למאות ביקורות שליליות אשר הביאו את ציון האפליקציה אל ניקוד כללי של פחות מ-2 מתוך 5 ב-Play Store של גוגל בתוך זמן קצר.
בבנק לאומי פנו מצידם לנציגיה של גוגל בישראל והצליחו להביא למחיקת חלק גדול מהדירוגים השליליים, אך נראה כי המאבק הזה של משתמשים ב-Pepper ממשיך גם כעת, כשציון האפליקציה עומד על 3.4 מתוך 5 וגם עמוד ה-YouTube ועמוד הפייסבוק הרשמיים של המיזם מלאים בלא מעט דירוגים שליליים ותגובות ציניות.
האם Pepper תצליח לשרוד את המתקפה ותהפוך בעוד זמן מה לשירות ומוצר לגיטימי בשוק, בערך כמו אפליקציית bit של המתחרה בנק הפועלים, או שכדור השלג הזה ימשיך להתגלגל לאורך זמן ויוודא שהשם והמיתוג של המיזם תמיד ילוו בהקשר שלילי אשר "יבריח" את הלקוחות הצעירים? מוזמנים לשתף אותנו בדעותיכם בנושא בתגובות.