היוצר של אפליקציית ה-Peace לחסימת פרסומות בדפדפן התחרט אחרי כמה ימים בלבד על כך שיצר אותה
עולם ה-iOS בהלם. האפליקציה הפופולרית ביותר במסגרת של גל חדש שהגיע עם השקתה של iOS 9 והציע לעשות את מה שהתפאשר במערכת הניידת של אפל לראשונה, לחסום פרסומות, הורדה מחנות ה-App Store במפתיע ולאחר כיומיים בלבד מאז שהושקה.
אפליקציית ה-Peace, שהוצעה למשתמשים בעלות של 3 דולר ונוצר בידי מפתח בשם מארקו ארמנט (אשר יצר בעבר גם את אפליקציית ה-Instapaper המצליחה), הגיעה בתוך יממה למקום הראשון בטבלת האפליקציות הפופולריות ביותר בשירות של אפל – אולי בשל העובדה שהתבססה על מאגר המידע של תוסף דפדפנים אחר בשם Ghostery, ושמה דגש לא רק על חסימת פרסומות ויזואליות מציקות, אלא גם על חסימת כלי מעקב ואיסוף מידע באתרים השונים אשר לרוב נסתרים מהעין אך מעצבנים לא פחות.
למרות זאת, בתוך יומיים בלבד נעלמה האפליקציה מהחנות של אפל, ובאתרו הרשמי המפתח הסביר כי הוא פשוט 'לא מרגיש נכון' להיות זה שאחראי לפגיעה בגורמים רבים אשר תלויים באותן פרסומות בכדי לשרוד ולהמשיך ולפעול. בהודעת הפרישה הוא מבטיח כי אלו שכבר רכשו את האפליקציה יהיו חופשיים להמשיך ולהשתמש בה (אך לא יזכו לעדכונים משום סוג), וגם מציע לכל השאר לבדוק אלטרנטיבות טריות כמו Crystal ו-Purify – שכבר הספיקו לתפוס את מקומה של Peace בראש טבלאות הפופולריות ב-App Store?
אז מה גרם לשינוי הפתאומי אצל מפתח מוכשר? אולי זה באמת מצפון שהכה באופן פתאומי, אולי מדובר בתעלול שיווקי מחוכם שנועד להקפיץ את שמו אל הכותרות ומי יודע, אולי מדובר גם בלחץ ממקורות בעלי עניין בעולם הפרסום במובייל. דבר אחד הוא בטוח – עידן חסימת הפרסומות בסמארטפונים ובטאבלטים הוא כבר כאן ובגדול, והוא כנראה לא הולך לשום מקום, לשמחתם של הגולשים שבקצה ולדאבונם של המפרסמים למיניהם.
קישורים נוספים