האפליקציה החדשה של ענקית הטכנולוגיה תביא את פלטפורמת הוידאו הגדולה מכולן גם לצרכנים שאין להם גישה קבועה לחבילת גלישה סלולרית
ג׳ואנה רייט, מנהלת מוצר בגוגל, הכריזה בבלוג הרשמי של יוטיוב על השקתה הקרבה של אפליקציה חדשה שתותאם עבור ״הדור הבא״ של הצופים.
״כשהייתי בהודו במהלך השנה, הזדמן לי לראות כמה אנשים נהנים שם מ-YouTube״, היא סיפרה. ״בנאגפור פגשתי אדם צעיר שאהב להשתמש באפליקציה כדי לצפות בסרטוני היאבקות WWE, ורצה להראות לנו את הסרטון האהוב עליו. אבל אחרי שמצא אותו ולחץ על ׳נגן׳, הסרטון פשוט לא נטען״. היא מסבירה שהסיפור הזה אינו יוצא דופן עבור צופים שאינם נהנים מקישוריות איכותית על בסיס קבוע, כמו רבים מתושבי תת-היבשת. האפליקציה החדשה, YouTube Go, אמורה למזער את הבעיה הזאת.
לפני כשנתיים גוגל השיקה בהודו ובפיליפינים את מצב ה-Offline ביוטיוב, שאפשר לשמור סרטונים לצפייה במועד מאוחר יותר ללא צורך בחיבור לרשת. מאז שיפרה את אופן פעולתו. האפליקציה החדשה התגבשה סביב רעיונות דומים. היא תוכננה כך שתעבוד היטב באזורים בעייתיים מבחינת קישוריות, ונבנה עבורה ממשק חדש.
מסך הבית של YouTube Go יציג סרטונים פופולאריים על בסיס מיקום. בלחיצת כפתור ניתן להציג בחלון קטן קדימון קצר עבור כל סרטון לפני ש״מתחייבים״ להצגה מלאה שלו. ממשק ההורדה מראש של סרטונים למטרת צפייה במועד מאוחר יותר יאפשר בחירה בין מגוון של רזולוציות, ויציג מידע על גודל הקובץ שיישמר. האפליקציה גם תאפשר שיתוף סרטונים עם חברים בקרבת מקום מבלי להשתמש בנתוני גלישה כלל.
האפליקציה מיועדת בראש ובראשונה עבור משתמשים הודיים, שיזכו לבחון אותה במסגרת החודשים הקרובים לפני ההשקה הרשמית. סביר להניח שהיא תגיע למדינות נוספות בהמשך, אם כי גוגל לא אישרה את הדברים.