אפל שמה סוף לרשת החברתית של בני נוער הראוותניים, והעלימה מהחנות שלה את Rich Kids
אפל הסירה מחנות האפליקציות שלה את אפליקציית "Rich Kids" הסלובקית שהושקה בחודש שעבר. אתר האפליקציה, שעדיין פעיל, מזמין רק בני נוער "עשירים ומפורסמים" להוריד אותה כדי להיכנס לרשת חברתית מצומצמת ובלעדית דמוית אינסטגרם, בה יוכלו להתרברב בעושרם.
האפליקציה שאבה השראה מעמוד הטאמבלר והאינסטגרם הפופולארי "Rich Kids of Instagram" (כ-340 אלף עוקבים), שנוהג לשתף תמונות מגוחכות של נערים ונערות המגיעים ממשפחות אמידות – למשל, נער שזולל ארוחת מקדונלדס ומשחק שש-בש בעת טיסה במטוס פרטי בדרך לבית הספר, ליום הראשון של שנת הלימודים. היא דרשה מהמעוניינים להצטרף למועדון החברים לשלם דמי מנוי חודשיים של 1,000 ליש"ט, כ-4,750 שקלים בקירוב. יורה איוון, הסלובקי הצעיר שהגה את הרעיון, הבטיח בראיון לאתר TheNextWeb כי שליש מההכנסות יושקעו ב"חינוך לילדים עניים".
באתר הרשמי מופיעה כעת ההודעה: "אפל הסירה לאחרונה את אפליקציית Rich Kids מחנות האפליקציות. האפליקציה לא הפרה שום תקנה של אפל. זו הייתה החלטה בלעדית של מבקרי האפליקציות שלה, שמצאו אותה בלתי הולמת. במקום לתת לאנשים להחליט אם הם אוהבים את האפליקציה או לא, אפל החליטה בשם כל משתמשי האייפון". האפליקציה עדיין זמינה להורדה דרך האתר.