עדכון: Super Mario Run זכה לכמעט 3 מיליון הורדות במהלך היממה הראשונה שבה הופיע בחנות האפליקציות של אפל, וזה נראה כמו שיא חדש מרשים עבור אפל. אמנם לא ברור כמה מתוך המיליונים הללו בחרו גם לשלם 10 דולר עבור החוויה המלאה, אך סביר להניח כי מדובר כבר עכשיו בהכנסות של מיליונים עבור נינטנדו, שעוד ימשיכו לצמוח ככל שיעברו הימים – וזה כנראה יסייע מאוד לשכנע את החברה היפנית שעולם המובייל הוא הבחירה והכיוון הנכון עבור עתיד החברה. לצד המשך ההשקה בקונסולות משחק ייעודיות במקביל, כמובן.
אז מתי נראה גירסה ניידת של Mario Kart שתהרוס חברויות בכל זמן ובכל מקום?
הכתבה המקורית: משחק המובייל הרשמי הראשון של נינטנדו הושק רשמית עם רמת עניין שאפל לא הצליחה לעמוד בו, ביקורות חיוביות וגם החלטה שנויה במחלוקת
מספר חודשים אחרי שנחשף באירוע ההשקה של מכשירי האייפון החדשים בתור מה שיהיה בלעדי בתחילת דרכו לפלטפורמה של אפל – Super Mario Run, המשחק הראשון של חברת נינטנדו שמיועד למכשירים חכמים ואולטרה ניידים, נוחת בחנויות ומעורר מהומה.
המשחק החדש נבנה על בסיס מנוע ה-Unity 5 ומציע שישה 'עולמות' שונים מהרפרטואר ארוך השנים של כותרים המבוססים על השרברב המשופם וחבריו, הוא נושא תג מחיר רשמי של 10 דולר (עם גירסה חינמית שמאפשרת משחק בשלושת השלבים הראשונים ללא תשלום מראש), מיועד למכשירי iPhone, iPad ו-iPod Touch עם מערכת iOS 8 או חדשה יותר, דורש הורדה של 205 מגה-בייט – וגרם לחנות האפליקציות של אפל לקרוס למשך כשלוש שעות במעמד ההשקה, לפי הדיווחים, בשל העניין הגדול בו.
אז עניין התחלתי גדול יש, אבל מה חושבים אלה שכבר התנסו בו? ובכן, Super Mario Run מחזיק נכון לעכשיו בממוצע ציונים לא רע בכלל של 79 מתוך 100 בפלטפורמת ה-Metacritic, בהתבסס על 21 ביקורות, עם ציון 100 מושלם יוקרתי מהעיתון Time, אך גם ציונים מעט פחות חיוביים מאתרים כמו Polygon ו-Gamespot. כולם מסכימים שבנינטנדו עשו עבודה טובה מאוד בתרגום הקונספט הפשוט והקודם של סופר מריו למכשירי מגע ניידים – אך חלק חשו שהמחיר הנדרש הוא יקר מדי ביחס לכמות התוכן הצנועה יחסית שאותה הוא כולל. אצל השחקנים עצמם, אגב, הציון הממוצע עומד רק על כ-3 מתוך 5 נכון לעכשיו, בהתבסס על מעל ל-21,000 ביקורות בחנות של אפל.
https://www.youtube.com/watch?v=rKG5jU6DV70
מה שיצר לא פחות עניין מהמשחק החדש עצמו, כך מסתבר, הוא ההחלטה הבלתי רגילה של נינטנדו לדרוש חיבור פעיל לרשת האינטרנט על מנת להפעיל את הכותר – זאת כביכול בתור עוד מנגנון שאמור לסייע למניעת פריצה והפצה פיראטית של הכותר (דרישה לקישור מול השרתים הייעודיים של נינטנדו בכדי לאמת את מהימנות המקור).
בעוד שבמכשירי אייפון זו כנראה לא דרישה מאתגרת במיוחד, בהתחשב בכך שכל המכשירים הללו מגיעים עם קישוריות סלולר מובנית שפועלת ברוב או בכל שעות היממה, במכשירי אייפד ואייפוד שמגיעים גם בגרסאות עם קישוריות Wi-Fi בלבד שלא בהכרח פועלת או אפילו זמינה בכל מקום ובכל מצב – וזה בהחלט יצר כעס מובן אצל לא מעט מהצרכנים, אשר חשו כי מגבילים אותם למרות שהם כן שילמו את מלוא העלות של המוצר.
בנינטנדו ליוו את השקת הכותר עם כמה סרטוני פרסומת – כולל אחד שפונה אל הפינה החמה הנוסטלגית שאותה מחזיקים רובנו אי שם בלב, עבור הדמות הכי מפורסמת ומוכרת של עולם המשחקים
אתם כבר הורדתם ושיחקתם ב-Super Mario Run? שתפו אותנו בתגובות.
הייתי מוכן לשלם את המחיר המופרז. הבעיה כאן שאני נוגע במובייל רק בנסיעות איפה שאין אינטרנט.
למה שלא יהיה לך אינטרנט בנסיעות?
Omri Amos תשאל את ראש העיר באשדוד.
עושה לי "עיר ירוקה" עם מהפכת כבישים כשברכבת ישראל באשדוד אין קליטה סלולארית.
גם במקומות נוספים כשאני נוסע ברכבת.
מספיק שאני מפעיל את המשחק באחת הנקודות האלה, וזה לא יעבוד.
רק לאפל? גזענות!