אפליקציית זיהוי השירים Shazam הופכת להיות חלק מהארסנל הטכנולוגי של הענקית האמריקאית, בעבור סכום משוער של 400 מיליון דולר
כשאת אחת החברות הכי רווחיות בהיסטוריה, עם מאגר מזומנים זמין שעומד על יותר מ-250 מיליארד דולר, גם רכישות במאות מיליוני דולרים יכולות להרגיש לפתע כמו עניין פעוט – וכך באפל מכריזים רשמית כי הגיעו להסכם לרכוש את החברה שמאחורי אפליקציית זיהוי האודיו המפורסמת Shazam בסכום "צנוע" של 400 מיליון דולר, אשר נמוך באופן משמעותי מהערכת שווי של מיליארד דולר שניתנה לחברה הבריטית הפרטית בעבר.
Shazam החלה את דרכה אי שם בשנת 1999 בתור שירות טלפוני בתשלום שהציע חיוג למספר במכשירים סלולריים בסיסיים, השמעת אודיו לכיוון האפרכסת לקבלת מסרון SMS עם פרטי התוכן שזוהה – אם כי הפריצה הגדולה של החברה הגיעה לפני כעשור, עם השקת האפליקציות חינמיות הייעודיות ל-iOS ולאנדרואיד שהבטיחו לספק את כל הפרטים שניתן לדמיין על השיר לו אתם מאזינים בתוך מספר שניות בודדות.
Shazam הפכה עם השנים לשם נרדף עבור כל יישומי זיהוי האודיו באשר הם, אם כי התגברות התחרות בתקופה האחרונה, בעיקר מצד גוגל והעוזרת החכמה שלה שכוללת יכולת זיהוי דומה מובנית, הביאה לאתגרים חדשים עבור "המקור" – וכעת נראה שאפל הצילה את Shazam במידה מסויימת, בכך שלקחה את הטכנולוגיה והשירות תחת חסותה.
עדיין מוקדם להעריך מה יהיה גורלה של אפליקציית Shazam (תהפוך זמינה רק ב-iOS? תעניק קישורים רק אל שירות המוזיקה של אפל?), אך נראה כי הרוכשת מקופרטינו תוכל להיעזר הידע הרב שנצבר לאורך השנים בהאזנה וזיהוי אודיו על מנת לשפר את יכולותיה של סירי – ואולי גם בפלטפורמת המציאות המדומה הייחודית שפיתחה Shazam, אשר מטרתה היא יצירת קשר וחיבור טובים יותר למותגים נתמכים שונים. שיהיה בהצלחה!
קנייה (מחיר) מוגזמת לדעתי