החברה הדרום קוריאנית מדווחת על רווחי שיא לאחר שמכרה יותר מ-93 מליון מכשירים סלולריים ברבעון הראשון של 2012 – ומשאירה אבק למתחרות נוקיה ואפל
זהו אינו סוד שהתחרות בשוק הסלולר רק הולכת
וגוברת בתקופה האחרונה, כאשר אחת החברות שמצליחות להפיק את המיטב מהתחרות הזו היא סמסונג, שרק לפני מספר שבועות חגגה את
הצלחתו של מכשיר ה-
Note שלה – וכעת, נראה כי יש לחברה סיבה נוספת למסיבה. ממחקר שערכה חברת סקרי השוק
Strategy Analytics, עולה כי לאחר לא פחות מ-14 שנים בהן נחשבה נוקיה לשחקן המרכזי במגרש הסלולרי, גנבה חברת סמסונג את הכתר לאחר רבעון מוצלח אחד ששבר את כל השיאים – כשגם אפל נותרה ללא קלפים ביד.
מהסקר עולה כי סמסונג מכרה כ-44.5 מליון מכשירי סמארטפון בשלושת החודשים הראשונים של 2012 בלבד, לעומת 35 מליון מכשירי אייפון שהצליחה למכור אפל. יש לציין כי זוהי איננה הפעם הראשונה בה עוקפת סמסונג את אפל – אך אכן מדובר בפעם בה נפתח הפער הגדול ביותר בין שתי החברות (שעשוי אפילו לגדול עוד כשיושק
הGalaxy S3- בקרוב). כמו כן, הצליחה סמסונג להעלות את כמות המכירות שלה בעשרות אחוזים לעומת אשתקד, כאשר הרווח התפעולי של החברה עומד על 5.85 ביליון דולר והרווח הנקי שלה עומד על כ-4.5 מליארד דולר לרבעון האחרון. באשר לחברת נוקיה שהפסידה את הכתר, יש לציין כי דור המכשירים האחרון
שהשיקה גרם לה להפסדים כבירים של מליוני דולרים ברבעון האחרון. נקודה חיובית נוספת שיש לציין באותו הנושא שייכת דווקא לחברת גוגל: שכן המכשירים המצליחים של סמסונג אשר מבוססים על מערכת האנדרואיד הניידת של החברה בהחלט מעלים את רף הפופולריות שלה לעומת מערכות הפעלה ניידות אחרות בשוק.
![]() |
נתוני המכירות של כלל המכשירים הסלולריים ברבעון הראשון של שנת 2012 |
"העובדה כי סמסונג מייצרת מכשירים אשר מיועדים לכל פלחי השוק הופכת אותה למצליחה כל כך, אין ספק שהחברה הצליחה לגרום להורדת מחירים בשוק הסלולר בזכות מגוון המכשירים הרחב שלה וזוהי הסיבה להצלחתה" אומר אנליסט בכיר. בשורה התחתונה, נראה כי הדרישה הגבוהה לסמארטפונים הפופולריים של סמסונג ובינהם ה-Galaxy S2 וה-Galaxy Note היא שהביאה להצלחה הגורפת של החברה ברבעון האחרון – כאשר המתחרה אפל עם ה-iPhone 4S שלה שלא חידש יותר מדי ומצד שני נוקיה עם דור המכשירים החדש הכושל שלה כלל לא מהוות תחרות לענקית הדרום קוריאנית. כל שנותר הוא לראות כיצד ה-Galaxy S III שהציפיה לקראת השקתו לא מפסיקה להתעצם בתקופה האחרונה ישפיע על השוק, אך מה שבטוח וברור לכולם הוא שידה של חברת סמסונג היא על העליונה: וכמו שזה נראה כרגע, המצב לא הולך להשתנות בתקופה הקרובה.
איך נוקיה עדיין מחזיקה בנתח שוק גדול??
יש להם חרא של מכשירים, הם הרחק מאחורי כל שאר היצרניות…
הם מוכרים הרבה מכשירים במדינות מתפתחות
ביליון ומיליארד זה אותו דבר…
למה להשתמש בשתי הצורות באותו משפט? ולמה בכלל להשתמש במילה האנגלית "ביליון" כאשר המילה העברית היא מיליארד, וגם בה השתמשתךתם…
חוץ מזה, כתבה מצויינת, כמו תמיד!! תודה.
ל 3
אתה צודק שבאנגלית "billion" זה מיליארד בעברית. אבל "ביליון" בעברית = 1000 מיליארד אאל"ט.
סמסונג לא מכרה 44 מיליון מכשירים.
מדובר על סקר.
הרבה אנליסטים טוענים בכלל שמדובר על מכירות של קצת יותר מ-30 מיליון. הם פשוט לא פרסמו את התוצאות.
ל 4
בליון גם באנגלית וגם בעברית = מיליארד..
טריליון = 1000 מיליארד
המכשיר הבא שלי סמסונג
ולה יש לי עכשיו סוני אריקסון פלפון הבא שלי גלאקסי
אין בכלל התאמה בנתונים
לפי הטבלה, סמסונג מכרה בכלל 93.5 מליון מכשירים ולא 44.5. ואילו נוקיה לא כל כך נפלה כי היא עם 83 מליון כמעט, הרבה הרבה יותר מאפל (35 מליון). או שפיספתי כאן משהו, או שאין קשר בין הכתבה לנתונים
ל-3
תלוי בשיטת הספירה, פה בליון מתייחס לטרליון האמריקאי
ל-8
הטבלה מתייחסת לכלל המכשירים הסלולריים שנמכרו ברבעון הראשון (מה שרשום מתחתיה), בעוד בכתבה רשום "סמסונג מכרה כ-44.5 מליון מכשירי -סמארטפון-": זאת אומרת לא כולל מכשירים "טיפשים", שכנראה עדיין נמכרים כמו לחמניות…