שובו של הכלב הרובוטי

הביתן של סוני בתערוכת CES 2018 הכיל טלוויזיות OLED מהממות, מבטיחים ומקרנים שמציגים ממרחק סנטימטרים ספורים – אבל את ההצגה גנב דווקא הגלגול החדש של ה-Aibo

סוני ממשיכה במאבקיה לחזור ולהיות אחד מהשמות היוקרתיים ביותר בעולם האלקטרוניקה, באמצעות היצע בלתי מבוטל שנפרש לעיני המבקרים בביתן הגדול בלאס וגאס – שבו בלטו טלוויזיות , מצלמות מפורקות לגורמים וגם ביתיים.

קבלו עדכונים לפני כולם בטלגרםקבלו מאיתנו עדכונים לפני כולם - בטלגרםהצטרפו כבר עכשיו לערוץ הטלגרם של הזון


לא מוותרים על ה-OLED

בניגוד לסנדקית הטכנולוגיה , שדווקא החליטה לזנוח את ה- וללכת בכיוון שונה בשוק הטלוויזיות, בסוני ממשיכים להיות משוכנעים שהדיודות האורגניות הזעירות שאינן זקוקות להארה אחורית חיצונית הן העתיד – ומציגים לראווה דגמים יוקרתיים חדשים ממשפחת ה-Bravia ארוכת השנים.

ה- משתדרגות – לא ממש בגודל, אבל כן ביכולותיהן

בסוני אמנם מסתפקים בדגמים בגדלים צנועים יחסית של 55 אינץ׳ ו-65 אינץ׳ (המתחרה LG כבר הגיעה ל-88 אינץ׳, ראוי להזכיר), אך לא חוסכים ביכולות הטכנולוגיות עצמן, עם רזולוציות 4K, תמיכה בתקן ה-Dolby Vision המתקדם ל-HDR, טכנולוגיה מרשימה לניגון אודיו ב-3.1 ערוצים ישירות דרך המסך (אשר ערכה את הופעת הבכורה הרשמית שלה ב-CES 2017, בדיוק לפני שנה) ומערכת הפעלת מסוג TV עם העוזרת החכמה של מובנית בתוכה.

אם אתם מחפשים טלוויזיות גדולות אפילו יותר – יש גם מוצרים מרשימים בטכנולוגיית LCD "מסורתית"

המקרן הנעלם

אחד החידושים המדליקים ביותר שהציגה החברה בתערוכה היה בטכנולוגיות Ultra Short Throw להקרנה ממרחק עשרות סנטימטרים בודדים, שהוטמע בתוך שולחן סלוני מעוצב, באופן שהפך אותו בלתי נראה לגמרי לצופה מרוב הזוויות. הטכנולוגיה שגם כך נראית כמו מעין פלא בהשוואה לשיטת פעולתם של מקרנים ישירים סטנדרטיים הפכה למדליקה ומתקדמת אפילו יותר.

תצוגת ענק שנוצרת לה מעצמה, לכאורה

השולחן הקסום של סוני כולל גימור עשוי שיש ואף מובנים ברגליו הקדמיות, שהופכים את כל הסיפור למתקדם ואפקטיבי אפילו יותר – כמה חבל שהמחיר של התוצר הסופי עומד על לא פחות מ-30,000 דולר, ועשוי לגרום גם לטלוויזיות המשוכללות ביותר להרגיש לפתע כמו דיל משתלם.

מוצר שלא דומה לשום דבר אחר בשום – במחיר מפיל

אודיו בסגנון חופשי

סוני הציגה גם מלאי מרשים של מוצרי אודיו במתחם אותו הקימה, עם מוצרים שמיועדים גם לאודיופילים אמיתיים (בתא האזנה נפרד) וגם מוצרים שמיועדים להמונים, כגון אוזניות h.ear on2 אלחוטיות שהוצגו בתור השותפות האידיאליות עבור מכשירי הדגל של החברה מסדרת ה-Xperia XZ, אוזניות In-Ear אלחוטיות זעירות משלושה דגמים עם הבטחה לחיי מרשימים של עד שמונה שעות באחד מהם, אוזניות MDR-1AM2 שמהוות שדרוג של הדגמים הקודמים במשפחה פופולרית זו, שלושה רמקולים אלחוטיים טריים ואף קונספטים מעניינים שיוכלו להפוך בעתיד למוצרים אמיתיים.

לכל סוגי האנשים, וכמעט בכל רמות המחירים

סיפורה של מצלמה

אם יש חטיבה שבה היצרנית היפנית יכולה להיות גאה (פרט לזו שאחראית על הגיימינג), זו זאת שעוסקת בצילום – ובפרט בפיתוח של חיישני צילום אשר שולטים בשוק המכשירים החכמים ביד רמה עם נתח שוק של קרוב ל-50 אחוזים.

מפגן כוח

אהדתה של החברה לתחום הייתה מובהקת גם ב-CES, עם מצעד גדול של מצלמות, עדשות ושאר ציוד רלוונטי שהועמדו לתצוגה – ואפילו מצלמת RX0 קטנה וספורטיבית שהוצגה על הקיר כשהיא מפורקת לעשרות גורמיה הבסיסיים ביותר, באופן שגורם לנו להעריך עוד יותר את התחכום שהתפתח בתחום מאז הוצגה המצלמה הדיגיטלית הראשונה, לפני קרוב ל-30 שנה.

"פיצוץ" של מצלמה

הקאמבק של הסמארטפונים כבר כאן

אחת ההשקות המרכזיות של החברה בתערוכה הייתה משפחת מכשירי הביניים החדשים של המותג Xperia, עם מודרניים משופרים (בשניים משלושת הדגמים), מערכי מצלמות מסקרנים, מערכת נוגט עדכנית וגם בקיבולת שזינקה כלפי מעלה – וגם בביתן עצמו לא היה קשה לחוש כי יש תקוות גדולות עבור הדגמים, שהוצגו ביוקרה אשר לא הייתה מביישת ספינות דגל של ממש.

דרישת שלום מווגאס

הסמארטפונים הטריים של סוני כבר זמינים לרכישה מוקדמת בארצות הברית, בתג מחיר לא ממש קורץ של 250 דולר עבור ה- L2 – ומחירים משתלמים קצת יותר של 350 דולר ו-450 דולר עבור ה- XA2 וה- XA2 Ultra בהתאמה.

גם מהדורות הקודמים הוצגו – אך גולת הכותרת היה בדגמי ה-XA2 הטריים

החבר החדש שלכם

המוצר שכנראה סימן יותר מכל את ימיה הגדולים של סוני, בתור יצרנית שהיא מושא הקנאה וההערצה של כל השאר, היה כלב ה-Aibo הרובוטי המפורסם שלה, שלא עשה יותר מדי אך היווה מוצר מהפכני בעצם היותו שזמין לרכישה פרטית בחנויות – הרבה לפני עידן האינטרנט של הדברים והבית החכם.

ה-Aibo החדש שהוצג בתערוכה עשוי להיות איתות לשאיפה לחזור לפסגה, ומציע עיצוב ותנועות הרבה יותר "אמינות" וטבעיות, אף כי עדיין מדובר בצעצוע אינטרקטיבי ולא מעבר לכך. עם זאת, טוב לראות את חוזרת להעיז ולחדש כמו שרק היא יודעת.

התלהבתם? ה-Aibo עתיד להיות זמין לרכישה ביפן בשנה הקרובה, במחיר שווה ערך לכ-1,750 דולר – שזה בעצם די זול בהשוואה למחיר של כ-2,500 דולר איתו הושק המקור (במונחי שנת 1999).

חוזרת לעצמה

המשיכו לעקוב אחרינו לעוד מידע, תמונות ורשמים היישר מתערוכת CES 2018!