שימוש שוטף – 3Ds Max ו-Google Earth
Autodesk 3Ds Max
תוכנה זו נחשבת לאחת התוכנות המובילות בתחום המידול והאנימציה – אולפנים רבים עושים בה שימוש ומכיוון שמדובר בתחום תובעני במיוחד בכל הנוגע לביצועים ולנוחות, ניתן למצוא במקומות אלו חומרה חזקה במיוחד וכן גאדג\'טים רבים התורמים לעבודה יעילה וחסכונית בזמן (משאב שעולה לא מעט כסף בתחום זה).
בעת השימוש ב-Space Navigator בתוכנת 3Ds Max, ניתן לשלוט בקלות על תנועת המצלמה, מה שמאפשר לנוע ולצפות בתוצאה הסופית מכיוונים שונים, תוך כדי מידול או הרצת אנימציה ולוודא שהתוצאה היא לרוחנו, או להמשיך למדל ללא הצורך במעבר לכלי אחר שיאפשר לנו סיבוב של המצלמה.
יתרה מזאת, מלבד האפשרויות הסטנדרטיות, מנהל ההתקן של 3DConnexion מציע לנו תפריט מיוחד המותאם לתוכנה זו ובתוכו מספר פעולות המשפיעות על מהלך העבודה עצמה. כך, ניתן להגדיר האם ה-Space Navigator ישלוט במצלמה או באובייקט המסומן ולבצע מידול מדויק יותר. בנוסף ניתן לשלוט על מהירות התגובה מהתפריט עצמו וכן על מהירות הסיבוב, התנהגות התזוזה יחסית למערכת הצירים של האובייקט, לאפשר יצירת פריים מפתח באמצעות ה-Space Navigator תוך כדי תזוזה (על מנת ליצור אנימציה חלקה) ואף להתאים פקודות ספציפיות לכפתורים הצדדיים, בהתאם לאופי השימוש שלכם בתוכנה.
![]() | ![]() |
Google Earth
מלבד לעבוד ולעשות בו שימוש מקצועי, ה-Space Navigator מאפשר לכם לשפר את חווית הניווט גם בתוכנה Google Earth – בעזרת Plugin שאותו יש להתקין, התוכנה תדע לנצל את היתרונות של ה-Space Navigator בניווט במרחב וכך תקל עליכם להתמצא במרחבי הגלובוס.
בפעם הראשונה שניסינו להשתמש ב-Space Navigator בתוכנה של גוגל, מצאנו את עצמנו מהר מאוד בנקודה מרוחקת עמוק בחלל (במקום לרגל אחר מתקני הגרעין באיראן), אך לאחר שהורדנו מעט את מהירות התגובה הכללית דרך הדרייבר וצברנו כמה דקות נסיון, הניווט ב-Google Earth נעשה בצורה חלקה ובזוויות תנועה שלא יכולנו לבצע קודם לכן בעזרת העכבר.
לשם השוואה, ביצוע זום לנקודה כלשהי על המפה, תוך כדי תנועה מתמדת קדימה הינה משימה קשה מאוד לביצוע (אם לא בלתי אפשרית) בעזרת העכבר בלבד. גם הקפה מלאה של מבנה תלת מימדי ב-360 היא משימה בלתי אפשרית בעזרת עכבר פשוט, אך פעולות אלו התבצעו באופן פשוט וטבעי לחלוטין בעזרת ה-Space Navigator.
![]() | ![]() | ![]() |
לאחרונה הוסיפה גוגל אפשרות לנווט לא רק על פני כדור הארץ אלא גם בחלל, אך לא הצלחנו לבצע זאת עם ה-Space Navigator, ככל הנראה עקב כך שה-Plugin הנוכחי של 3DConexxion אינו תומך בתכונה החדשה; ייתכן שנוכל לראות את התוספת הזו באחד העדכונים העתידיים.