הכירו את הטכנולוגיה שתמנע מ-Alexa להזמין מוצרים בשמכם בטעות

אחרי השידור הטלוויזיוני שגרם לצרכנים להזמין בתי בובות ללא ידיעתם – בחברה מעוניינים להבטיח שזה לא יקרה במסגרת הקרנת פרסומת ארצית אשר תעסוק בעוזרת החכמה Alexa

העוזרת הדיגיטלית של , שחיה בתוך שלל מכשירי ה-Echo הביתיים שלה, בסמארטפונים ובעוד מגוון מכשירים מקוונים אחרים, מציעה יכולות זיהוי קול והבנת פקודות מרשימות למדי – אך עדיין לא מסוגלת להבדיל בין הקולות של בעליה לבין אלו שמגיעים ממסך הטלוויזיה שנמצא בקרבתה. עובדה זו כבר יצרה כמה מצבים מצחיקים יותר ופחות בהם נאמר שמה של בשידור וגרם לביצוע פקודות בלתי רצוניות אצל אלו שהחזיקו מוצרים חכמים בביתם, למשל במסגרת פרסומת אינטראקטיבית מכוונת של חברת ברגר קינג או בדיווח חדשותי אודות רכישות בלתי מכוונות באמאזון שיצר תגובת שרשרת.

קבלו עדכונים לפני כולם בטלגרםקבלו מאיתנו עדכונים לפני כולם - בטלגרםהצטרפו כבר עכשיו לערוץ הטלגרם של הזון


זו אולי לא הבעיה הגדולה והדחופה ביותר של עולם הטכנולוגיה, אך עם העלייה התלולה בפופולריות של מכשירים אלו הסיכונים האפשריים של הפעלה בלתי צפויה, פשוט על ידי אמירתה של 'מילת הקסם' Alexa בקול רם מספיק, הופכים לרלוונטיים יותר ויותר – בין היתר במסגרת הפרסומת הרשמית המדוברת של לרגל אירוע הספורט האמריקאי הגדול ביותר, הסופרבול.

פרסומת חדשה ומדוברת מעלה חשש מהעבר – ומביאה לחשיפתו של פתרון אשר כבר מיושם בפועל

במסגרת האירוע שהפך כבר מזמן לבמה הגדולה להשקתן של פרסומות חדשות ומקוריות מהחברות הגדולות ביותר בעולם, באמאזון מתכננים להציג פרסומת ארוכה והומוריסטית שתעסוק ב-, איך לא, ובנסיונות להחליף את קולה ש"אבד" באמצעות כמה קולות מוכרים יותר ופחות – כולל אנתוני הופקינס, או חניבעל לקטר המקורי בשבילכם.

בפרסומת, שכבר הועלתה לרשת (וזכתה ליותר מ-10 מיליון צפיות), לא נשמעות אמירות שיגרמו ל-Alexa להזמין מוצרים עצמאית – אך כן נשמעות פקודות שונות שעשויות להיקלט בבתיהם של צרכנים שמחזיקים את מוצרי ה-Echo, מה שהעלה לכותרות פעם נוספת את הפוטנציאל להפעלות בלתי רצוניות בשילוב בין (או מחשב) לרמקולים החכמים.


אז מה עושים? לטענתו של משתמש רדיט העונה לשם aspyhackr, באמאזון כבר יישמו בהצלחה מנגנון הגנה שימנע מהפרסומות האישיות שלהם מלהפעיל את Alexa, גם בהישמע פקודות לגיטימיות מהמרקע. המשתמש החרוץ הציג מדידות ספקטרליות אשר מאמתות טכניקה שנחשפה כבר לפני כמה שנים בבקשת רישום פטנט של – בפרסומות החברה ניתן לראות שימוש במעין מסנן Stop-Band על תדרים בטווח 3,000 עד 6,000 הרץ, שהופך אותם ל"שקטים" יותר משאר תדרי האודיו הסובבים בטווח שבין 20 הרץ ל-20 קילו-הרץ המוכר בתור טווח השמיעה האנושית הנפוץ.

הקלטה שמציגה השתקה של חצי אוקטבה, לערך, בפרסומת של אמאזון

"השתקה" זו בחלק מתדרי הדיבור הגבוהים אינה נקלטת באוזניהם של המשתמשים, כך נראה, אך כן נקלטת במערך המיקרופונים של מכשירי ה-Echo – בתור מעין פקודת אי-הפעלה למשך זמן קצר ומוגדר, שכנראה לא יפגע כלל בחוויית השימוש של הצרכן שכלל אינו מודע לעניין. מתוחכם למדי – וגם עובד, כך עולה מבדיקות בהן אותו משתמש הקליט את קולו, השתמש בעיבוד ממוחשב לביצוע "השתקה" דומה לזו שראה בפרסומות של , ולא הצליח לגרום לרמקול האישי שלו להגיב גם כשההקלטה המעובדת הושמעה במרחק סנטימטרים בודדים.

המשתמש שיחזר בהצלחה את האפקט באופן עצמאי – ובכך הוכיח לכאורה את העובדה שהטכנולוגיה אכן פועלת

כעת, אם תצליח לוודא שטכנולוגיה בסיסית זו שלה תיושם גם במשדרים חדשותיים למיניהם בהם נאמר שמש של – יתכן שלא נזדקק לדאוג עוד להתנהגות בלתי צפויה ובלתי מכוונת מצד החברה הביתית הדיגיטלית. ברוב המקרים.