הסמארטפון הבכיר מחברת הבת של יצרנית הרכבים Geely יהיה אחד הדגמים הזולים ביותר בסביבה עם שבב Snapdragon 8 Gen 3
Meizu הייתה אחת היצרניות הסיניות הראשונות בתחום הסמארטפונים שהצליחו לצבור תאוצה במערב, כולל כאן בארץ – אי שם בתחילת העשור הקודם, כשמותגים סיניים מצליחים אחרים כמו OnePlus או Realme היו לכל היותר רעיון תיאורטי במוחו של יזם זה או אחר.
מאז עבר פרק זמן שיכול להיחשב כמעט כמו נצח במונחי השוק ו-Meizu הייתה קרובה לסיום תפקידה ההיסטורי – אך אז הגיעה יצרנית הרכב הסינית הגדולה Geely להצלתה עם רכישה של נתח שולט ממניות יצרנית המכשירים החכמים, במטרה להשתמש בידע ובקישורים שלה בכדי לייצר שילוביות איכותית יותר בין מערכות המידע במכוניות שלה למכשירים החכמים שמלווים את הצרכנים בכל זמן ולכל מקום.
הגב העסקי החדש של Meizu סיפק לנו את הקאמבק שלה אל השוק עם ארבעה דגמים מבוססי Snapdragon 8 Gen 2 בתחילת השנה הנוכחית, וכעת מגיע זמן השדרוג עם ההצגה של דגם Meizu 21 אחד ויחיד (לפחות בשלב הראשון) שיספק למשתמשים את יתרונות ה-Snapdragon 8 Gen 3 הטרי במחיר תחרותי.
הסמארטפון החדש של Meizu את Geely נראה כמו מכשיר סולידי למדי עם פאנל OLED של 6.55 אינץ' ברזולוציית 2,340×1,080 פיקסלים, עם בהירות ממוצעת סטנדרטית של 600 ניט, בהירות שיא של 1,800 ניט וקצב רענון של עד 120 הרץ, אחסון UFS 4.0 פנימי של 256GB או 512GB בשילוב 8GB או 12GB של LPDDR5X, תמיכה בקישוריות Wi-Fi 7 וב-Bluetooth 5.4, שבב NFC מובנה, רמקולים סטריאופוניים, הגנת IP54 בפני מים ואבק, משדר אינפרא-אדום מובנה, סורק טביעות אצבע על-קולי מתחת לתצוגה, סוללת 4,800mAh עם תמיכה בטעינת 80 וואט חוטית ובטעינת 50 וואט אלחוטית – ושבב Snapdragon 8 Gen 3 בכיר חדש של קוואקלום שאחראי על כל החגיגה.
מערך הצילום ב-Meizu 21 נראה כמו נקודת חולשה יחסית לסמארטפונים בכירים אחרים כאשר נעשה שימוש בחיישן ה-ISOCELL HP3 של סמסונג עם רזולוציית 200 מגה-פיקסל מירבית וייצוב אופטי עבור גודל פיזי של 1/1.4 אינץ' – לצד סנסורים משניים מרשימים הרבה פחות ברזולוציה מירבית של 12 מגה-פיקסל עבור צילומים בזווית רחבה ו-5 מגה-פיקסל עבור צילומי פורטרט. גם שימוש במערכת אנדרואיד 13 (עם ממשק מסוג FlymeOS 10.5 מעליה) יכול להיחשב מאכזב כשיש מכשירים בשוק שכבר מוצעים עם מערכת אנדרואיד 14 – אך מחיר מומלץ התחלתי של 3,400 יואן בשוק הסיני, או 1,790 שקלים לערך בהמרה ישירה, מבהיר שגם עם כמה איזורים חלשים יותר מדובר כאן על יחס מרשים בהחלט של תמורה למחיר.
ה-Meizu 21 יוצע בגווני לבן, שחור, סגול וירוק, כולל מעגל צבעוני מעניין וייחודי סביב חיישן הצילום האחורי השלישי שלו אשר משמש כחיווי להתראות שונות – וגם עם תמיכה במערכת ה-Flyme Auto החדשה ש-Geely מתכננת להתחיל לשלב ברכביה בעתיד הקרוב. המכירה עתידה להתחיל כבר במהלך השבוע הנוכחי, עם השוק הסיני בתור התחנה הראשונה וללא פרטים ספציפיים שידועים לנו אודות תוכניות להתרחבות בינלאומית בשלב הנוכחי.
בהתחשב בפופולריות הגדולה של דגם ה-Geometry C של Geely כאן בישראל, עם מסירות של מעל ל-6,000 מכוניות מתחילת השנה שמציבות אותו במקום הרביעי בטבלת הפופולריות הכולל של מכוניות בשוק המקומי ובמקום השני מבין יצרניות הרכבים החשמליים – אולי יש אפשרות לקוות גם לקאמבק של Meizu אל המשחק בזמן הקרוב? אנחנו נמשיך לעקוב מקרוב ולעדכן.