היצרנית הסינית מציגה שיפור נוסף של טכנולוגיית הטעינה שלה במסגרת מותג ה-Redmi
חשדנו כי טעינה למכשירים חכמים בהספק של עד 240 וואט תוכל להוות את נקודת השיא עבור היצרניות הסיניות הגדולות שלא מפסיקות לדחוף את התחום הזה קדימה, בשל העובדה כי מדובר בהספק המירבי המוגדר בתקן ה-USB כיום עבור מחברי Type-C, אך נראה כי לשיאומי (Xiaomi) ממש לא מפריע להיות מחוץ לתקינה הרשמית – היא כבר עובדת על טעינה של סמארטפונים שמתקרבת להספק שיא של 300 וואט ומבטיחה כי מכשירים שיהנו מטכנולוגיה זו יעניקו 100 אחוזי טעינה בתוך חמש דקות או פחות. ואנחנו חשבנו שטעינה בתוך עשר דקות או תשע דקות היא משוגעת.
בסרטון בהילוך מהיר שפרסמה החברה מוצג אב טיפוס של סמארטפון עם סוללת 4100mAh פנימית במבנה כפול, טיימר וגם מד הספק – שיחד מגלים לנו כי דקה אחת של חיבור למטען תביא את קיבולת הסוללה מ-0 עד 18 אחוז, קיבולת של 50 אחוז תגיע בתוך פחות מ-2.5 דקות וקיבולת מלאה של 100 אחוז תגיע בתוך קצת פחות מחמש דקות, או 4 דקות ו-55 שניות אם רוצים לדייק. נתונים מרשימים באופן קיצוני, אפילו אם מדובר בקיבולת שתיחשב נמוכה כמעט בכל מכשיר מודרני ממשי.
ההספק שנצרך בידי מערך הטעינה במכשיר מגיע עד 290 וואט בלבד בשיאו במסגרת התהליך, כאשר גם זה קורה לפרק זמן של שניות בודדות – אך זה לא אמור להפתיע אף אחד שכן בכל המכשירים החכמים בשוק שתומכים בטעינה מהירה ההספק המוצהר הוא ההספק המירבי התיאורטי, כאשר היכולת להשיג אותו ולשמור עליו לפרק זמן משמעותי כלשהו תלוי בלא מעט גורמים סביבתיים של טמפרטורה ומידת בריאות המבנה הפנימי של הסוללה.
היצרניות אינן מבטיחות ולא מסוגלות להבטיח שכל משך זמן הטעינה יתקיים תחת אותו הספק מירבי, ומה שרלוונטי בסוף הוא זמן הטעינה הכולל ומספר מחזורי הטעינה שהסוללה תציע לפני שהיא מגיעה ל-80 אחוזים או פחות מהקיבולת המקורית שלה, וכאן המספרים של ה-Redmi העתידני מדברים בעד עצמם אפילו אם ההספק המירבי המובטח לא הושג.
אין לנו מידע אודות מספר מחזורי הטעינה והפריקה בו תתמוך הסוללה, אך בשיאומי כן מצהירים על שימוש בטכנולוגיית GaN עם זוג ערוצים ועם מעל ל-50 טכניקות בטיחות שונות עבור מטען הקיר שיאפשר את הטעינה האולטרה מהירה – כך שהוא אמור להיות עוצמתי במיוחד אך עדיין קומפקטי באופן יחסי.
לא ברור מתי נראה מכשירים מעשיים בחנויות שמתהדרים בטעינת 300 וואט, ולא מן הנמנע כי בתחילת הדרך טכנולוגיה זו תהיה מוגבלת לדגמים בסין בלבד – אך ניתן לקוות ולצפות כי כל צעד קדימה בטכנולוגיות הטעינה יחלחל בסופו של דבר אל מגוון דגמים במגוון שווקים, על כן נהיה שמחים לראות את הסיפתח בהקדם האפשרי.