הסמארטפון הבולט החדש של HTC הוא מכשיר ביניים נישתי מעניין, שילווה במחיר גבוה בארצות הברית ובמחיר שערורייתי באירופה
אם להתבסס על הדוחות הרבעוניים שלה בשנתיים האחרונות, HTC הטאיוואנית זקוקה בדחיפות ללהיט. מכשיר שיכבוש את ההמונים בשילוב קוסמי בין עיצוב, עלות ותועלת, יימכר כמו לחמניות טריות ויסייע להגדיל את ההכנסות שמתצטמצמות בכל פעם. ואז אנחנו מקבלים את ה-HTC One A9 – מכשיר ביניים בלתי רגיל אך כנראה גם נישתי במיוחד, שמרגיש כמו ההיפך המוחלט ממה שקיווינו לו ותיארנו בראשינו.
לסמארטפון החדש של היצרנית הטאיוואנית יש הרבה מאפיינים לא רעים כלל – מסך AMOLED בגודל 5 אינץ' וברזולוציה של 1,080×1,920 פיקסלים עם חיפוי Gorilla Glass 4, נפח אחסון מובנה של 16GB או 32GB בצירוף חריץ microSD להרחבה בעד 200GB נוספים, זכרון RAM של 2GB או 3GB בהתאם לכמות הנפח המובנה, חיישן טביעות אצבע מובנה בחלק הקדמי, מצלמת 13 מגה פיקסל אחורית עם מערכת ייצוב תמונה אופטית ומבזק לד כפול בשני גוונים, מצלמת 4 מגה פיקסל קדמית עם חיישן גדול בטכנולוגיית ה-UltraPixel, מערכת אנדרואיד מרשמלו 6.0 טרייה עם ממשק Sense מעודכן, קישוריות Wi-Fi בתקן 802.11ac, קישוריות Bluetooth 4.1 ועוד, כאשר כל אלו עטופים בגוף אלומיניום נאה שנראה כאילו "הושאל" היישר מפס הייצור של האייפון 6/6s.
עם זאת, ב-HTC בחרו בדרך תמוהה למדי בכל הנוגע לתמחור של הדגם החדש. בעוד שהחנות המקוונת הרשמית של החברה בארצות הברית תציע את גירסת ה-3GB+32GB של המכשיר בעלות סבירה, פחות או יותר, של 400 דולר, ברחבי אירופה הוא יוצע משום מה במחיר גבוה הרבה יותר – כ-430 פאונד בריטי או כ-600 יורו (!). אפילו ברכישה דרך המפעילות הסלולריות בארצות הברית העלות תהיה דומה (כ-700 דולר) ובלתי משתלמת בשום קנה מידה.
התמחורים הללו נשמעים רע אפילו יותר כשלוקחים בחשבון כמה מהמאפיינים הפחות מרשימים של ה-One A9 – שבב Snapdragon 617 מתומן ליבות שהוא עדכני בהחלט, אך עם זאת מהווה שיפור מינימלי לעומת ה-Snapdragon 615 (תוספת תדר קלה לליבות החסכוניות ולליבה הגראפית) שכבר מוכן לנו היטב וקיים במכשירים זולים משמעותית, גוף שמעבר להיותו דומה במיוחד למכשירים המקבילים מבית אפל לא מצטיין בקומפקטיות בהשווה למכשירי 5 אינץ' אחרים, היעדר תמיכה בצילום וידאו ב-4K, היעדר שבב NFC, היעדר רמקולים סטריאופוניים קדמיים שראינו בהרבה מכשירי שוק בינוני ושוק גבוה קודמים של HTC ובעיקר סוללת 2,150mAh מובנית וצנועה במיוחד, שבמקרה הטוב תציע כנראה חיי סוללה בינוניים, ובמקרה הפחות טוב תציע חיי סוללה מאכזבים וגרועים עד מאוד.
בסופו של דבר, התחושה היא שה-A9 מגיע באיחור של כמה שנים עבור HTC, במהותו – בשיא כוחה, החברה בהחלט יכלה להציע מכשיר ביניים עם לוק ותחושת פרימיום במחיר של כ-400 דולר ולהנות מהצלחה ראויה. כיום, כשההשפעה של שם המותג שלה הוא קטן מאוד, והתחרות המגוונת כוללת מכשירים מיצרניות בולטות לא פחות ועם חומרה עוצמתית יותר (ה-Moto X החדשים, ה-Xiaomi 4c, ה-OnePlus 2 ואפילו ה-Nexus 5X), קשה לראות את ה-One A9 הופך ללהיט גדול – וזה עוד מבלי לדבר בכלל על התמחורים האלטרנטיביים שלו שקרובים ל-700 דולר, ומתחרים בסמארטפונים הטובים והמפורסמים ביותר בשוק במשחק שההפסד בו הוא ידוע מראש.
יש כאן סמארטפון ביניים מעניין, כאמור, שמגיע במחיר ובתקופה לא ממש מוצלחים מבחינתה של HTC – כל שנותר לנו הוא לקוות שביצרנית יתעשתו בהקדם, ויספקו הנחה משמעותית בכל השווקים (350 או 300 דולר נשמעת לנו הצעה אטרקטיבית יותר, כפי שציינו קודם) לפני שה-A9 יהפוך לבלתי רלוונטי. עד אז, כנראה שה-A9 מתאים אך ורק למעריצים האדוקים והנאמנים ביותר של HTC, אם עוד נשארו כאלו.
קישורים נוספים
בקצב הזה HTC הולכת להיעלם.. מה נסגר איתם?