טיזר רשמי עבור שירות ה-Google Play Pass עולה לרשת – בינתיים ללא פרטים נוספים אודות התוכנית לתחרות הן מול ה-Apple Arcade והן מול שירות ה-Stadia המבטיח של גוגל עצמה
אחרי ההצגה של שירות ה-Arcade המסקרן מבית אפל, שהושק רשמית רק לפני מספר שעות (ללא זמינות בישראל בינתיים, לצערנו) עם מעל למאה משחקים בלעדיים לפלטפורמות מבית חברת הענק, שאותם ניתן להוריד ובהם ניתן לשחק ללא שום הגבלות בעבור מחיר חודשי קבוע מראש של 5 דולר – מתקרב תור התגובה של גוגל, תחת השם המסתמן Google Play Pass.
משתמשים מסויימים קיבלו הצעות להירשם אל השירות שטרם נחשף רשמית, וטיזר בחשבון הטוויטר הרשמי של פלטפורמת Google Play לא משאיר ספק על כך שההשקה הזו מתקרבת אלינו – לפי ההערכות גוגל תציע רשימה משלה של יישומים בולטים שאליהם ניתן לגשת בחופשיות בעבור תשלום חודשי של 5 דולר בלבד, כאשר הייחוד יהיה בכך שלא מדובר רק במשחקים (כדוגמת Marvel Pinball, Limbo ו-Stardew Valley) אלא גם באפליקציות אחרות שמוצעות כיום לרכישה במחיר בסיס ב-Google Play או שכוללות תוספות כלשהן בתוכן בתשלום בלבד.
גם אותן אפליקציות יהיו זמינות דרך ה-Play Pass, ללא פרסומות, ללא עסקאות רכישה ועם כל התכנים שבהן – וזה עשוי להפוך את קהל היעד של השירות לגדול הרבה יותר מקהל היעד של Apple Arcade, אם כי בשלב הזה אנחנו עדיין לא יודעים כמה יישומים ואילו יישומים יהיו כלולים במינוי הזה.
גוגל תזדקק להתחרות לא רק באפל במסגרת שירות ה-Google Play Pass (כאשר מדובר בתחרות לא ישירה למעשה, שכן כל אחד מהשירותים זמין לפלטפורמות נפרדות), אלא גם בשירות ה-Stadia המבטיח שלה שיושק במדינות ראשונות במהלך חודש נובמבר – עם היכולת לספק גיימינג באיכות גבוהה בהתבסס על הזרמה ישירה משרתים ייעודיים, כולל בסמארטפונים וטאבלטים שלהם יהיה רוחב פס תקשורתי גדול מספיק.
האם כותרי מובייל בגישה ללא הגבלה יוכלו להתחרות בספריית משחקים באיכות של מחשבים אישיים וקונסולות שבהם ניתן לשחק בהתבסס על אותו מכשיר אנדרואיד קומפקטי ונייד? סביר להניח של-Play Pass ול-Stadia יהיה קהל יעד שונה, אך בגוגל יזדקקו להבהיר היטב לצרכנים את ההבדלים בין הפלטפורמות, ואולי אפילו להציע שירות משולב כלשהו שידרבן חלק מהצרכנים לבחור ליהנות מכל העולמות ביחד.