גוגל: משנה שם, משנה מזל?

מערכת ההפעלה למחשבים לבישים זונחת השם ותנסה לצאת לדרך משלה עם מיתוג מעודכן

אין ספק כי גוגל נחלה הצלחה במיתוג מערכת ההפעלה הייעודית שלה לשעונים (וצמידים) חכמים עבור החברות המסחריות, כאשר מדובר לא רק על יצרניות המכשירים החכמים אלא גם על יצרניות וותיקות של שעונים "פשוטים" וחברות אופנה מגוונות שהצטרפו אל המיזם. המכירות לצרכנים הפרטיים, עם זאת, הן כבר סיפור שונה – כאשר כל עשרות הדגמים והמותגים שנמכרים בשוק תחת שמה של אנדרואיד נעקפו בידי ה-Apple Watch.

קבלו עדכונים לפני כולם בטלגרםקבלו מאיתנו עדכונים לפני כולם - בטלגרםהצטרפו כבר עכשיו לערוץ הטלגרם של הזון


התרופה האפשרית של גוגל לאתגר שניצב בפניה עשויה להיות תיאום ציפיות משופר – באמצעות מיתוג מחודש של Wear בתור Wear OS, שתהווה יישות נפרדת בעלת מיתוג ששואב הרבה השראה מזה של העוזרת החכמה Google Assistant. סלוגן חדש שמצהיר כי המערכת "הופכת כל דקה לחשובה" והפרדה מלאה מהשם אמורה לסמן לרוכשים הפוטנציאליים כי מדובר כאן בחוויית שימוש חדשה ושונה – בלי היכולות המלאות שהם מצפים להם ממוצר מצד אחד, אך עם סט יכולות חדש שהם עדיין לא מכירים מצד שני.

הכירו את הסמליל והסיסמה המעודכנים. נראה טוב?

יתכן כי מדובר כאן בלקח אשר נלמד מעולם הטאבלטים, שבו פחות ופחות צרכנים מצאו סיבה לרכישה "עוד מכשיר אנדרואיד" בתוספת לסמארטפון המתקדם שכבר הולך איתם לכל מקום ובכל עת. בנוסף, יתכן כי זה צעד שנועד "לחקות" את המיתוג הייעודי בו בחרה המתחרה אפל כבר בתחילת הדרך – וגם לסמן לכמה שיותר משתמשים כי התמיכה המוצעת היא זהה הן לבעלי סמארטפון והן לבעלי האייפונים למיניהם.

המעבר של Wear לגירסה 2.0 המשופרת לא שיפר את הפופולריות של הפלטפורמה – אז הגיע הזמן לבחון כיוון אחר

לא משנה מה הסיבות העומדות מאחורי Wear OS, אנחנו בהחלט שמחים לגלות כי עדיין לא מרימה ידיים ומוותרת על הפלטפורמה, כפי שעשתה במידה רבה בתחום הטאבלטים.


מגוון רחב של שעונים עם חומרה פנימית דומה מאוד – אולי זה המקום בו נדרש שיפור בכדי להביא להצלחה מסחרית?

למרות היקפי המכירות שאינם עומדים בהערכות ובציפיות, אנחנו עדיין מאמינים כי לשעונים חכמים יש פוטנציאל ותועלת משמעותיים אשר טרם לוטשו לרמתן המירבית – ואתם?



avatar
עמרי עמוס
עמרי עמוס

נראה לי טיפשי.. if anything, היה עדיף לה דווקא כן להצמיד לזה מותג מוכר כמו אנדרואיד.