מכירות המוזיקה הדיגיטלית עלו בכ-50% בשנה האחרונה, יותר מ-417,300,000 רצועות דיגיטליות נרכשו בשנה האחרונה.
חברת סקרי המדיה הדיגיטלית "Nielsen", מדווחת כי בשנה האחרונה צריכת המוזיקה הדיגיטלית, ברכישה דרך האינטרנט, עלתה בכ-50 אחוזים. יותר מ-417,300,000 רצועות דיגיטאליות נרכשו בשנה האחרונה, מספר השווה ערך ל 41.7 מיליון אלבומים. נתונים אלה נמדדו במשך חצי שנה – מה-1 בינואר עד ל-1 ביולי, ומראים עליה חדה של רכישת מוזיקה דיגיטלית באופן חוקי, גידול של 49% מהשנה הקודמת.
מנתונים אלה ניתן להסיק כי יותר אנשים פונים היום לרכישת מוזיקה באופן חוקי דרך האינטרנט, למרות שניתן עדיין להבחין ביותר ויותר הורדות לא חוקיות דרך תוכנות שיתוף קבצים. למרות כל זאת, אפשר להתנחם בכך שבימים אלו מחיריהם של רצועות הנרכשות באופן וירטואלי, ירדו והגיעו למחירים נמוכים מאוד, מחירים שיכולים בקלות להתאים לכל נתחי השוק ומגבירים את הצריכה של הורדת מוזיקה באופן חוקי מרשת האינטרנט.
כיום קיימים המון אתרים המאפשרים לרכוש רצועות באופן מקוון, כאשר רוב האתרים מציגים לפנינו מגוון רחב של רצועות שירים, המקוטלגות לפי ז'אנר, אמנים, להקות ולפי קריטריונים אחרים, הניתנים לבחירה על ידי הגולש. הרכישה עצמה לוקחת רק מספר דקות – הלקוח בוחר שיר, מוסיף לעגלה הקניות שלו, מקליד את מספר כרטיס האשראי ומרגע הסיום הוא יכול להוריד את השיר באופן חוקי מהאינטרנט דרך האתר ממנו הוא רכש את השיר.
בינתיים, באופן לא מאוד מפתיע, צריכת האלבומים הפיזיים יורדת במקביל. באותה מסגרת הזמן, כאמור, מה-1 בינואר, עד ל-1 ביולי, נרכשו רק כ-230,000,000 אלבומים, ירידה של 15 אחוזים מהשנה הקודמת. למרות זאת, האלבומים הפיזיים עדיין נמצאים בצמרת המכירות של המוזיקה כיום.
ולסיום, Neilsen מודיעה חגיגית, שהשיר הכי נרכש של השנה, הוא השיר "Sweet Escape" של Gwen Stefani. האלבום הכי נמכר הוא של המנצח בתכנית הריאלטי האמריקנית American Idol, כריס דאוטרי, אלבום שמכר למעלה מ-1,700,000 עותקים, וכל זה רק במחצית הראשונה של שנת 2007. Not too late של נורה ג'ונס , Konvicted של Akon ו-Minutes to Midnight של לינקין פארק, היו גם הם בדירוג הגבוהה ביותר של צריכת הרצועות הדיגיטלית השנה.