ממסמכים ש-AMD הגישה לאחרונה לרשות לניירות ערך, לסיכום הרבעון השלישי, עולה כי החברה קיבלה את ההחלטה לגנוז את המשך שיווקו של מחשב ה-PIC (ר"ת Personal Internet Communicator), אותו השיקה לפני פחות משנתיים. בחברה מציינים כי ההחלטה, אשר התקבלה על ידי מנכ"ל החברה, הקטור רואיז, שהוא גם 'מקבל ההחלטות הראשי' של החברה, נובעת מהסיבה שהמוצר לא הגיע לידי מימוש ברמת המכירות ולכן לא עמד בציפיות החברה. יתרה מזאת, ב-AMD מציינים כי היו להם החזרות של מחשבים שנמכרו בעבר, אולם לא מציינים את הסיבות לכך. בסך הכול, עולה כי היוזמה הזו של AMD עלתה לה בכ-16 מיליון דולר ב-9 החודשים הראשונים של 2006, כאשר יש גם הפסדים של החברה על המוצר ומה שמסביבו במהלך 2005.
AMD השיקה את ה-PIC כפתרון זול עבור אוכלוסיות של מדינות שנחשבות לשווקים המתפתחים ועבדה בעיקר עם חברות טלקום מקומיות אשר טיפלו בהפצה ומכירות של המחשב באותה מדינה. רק באוגוסט האחרון הודיעה כי חברת הטלקום המקסיקנית Telmex קיבלה לידיה את הפצת המחשב במקסיקו ולקראת סוף 2005 הכניסה את המחשב גם לארה"ב, באמצעות רשת Radio Shack. סביר להניח כי הסיבה העיקרית להפסקת הפעילות של AMD סביב ה-PIC קשורה קשר נחרץ לעובדה שפרויקט 'מחשב נייד לכל ילד' של ניקולס נגרופונטה, שגם בו AMD פעילה מאוד ואף תומכת רשמית, רק הולך ותופס תאוצה, מאז הוצג הרעיון לראשונה בתחילת 2005. קיים גם קשר נוסף לעובדה שב-AMD סגרו לאחרונה מרכז פיתוח של Geode בארה"ב ושוקלים למכור את העסקים הקשורים למעבדים אלו.
ה-Personal Internet Communicator של AMD
ה-PIC הוא הפרויקט הראשון של AMD כחלק מאותו רעיון שהגה רואיז בסוף 2004, אשר נקרא 50×15, וסביר להניח שהיה לו מאוד קשה לקבל את ההחלטה להפסיק את המימון שלו, במיוחד לאור הרקע הסוציו-אקונומי הנמוך שהוא מגיע ממנו. אולם ה-PIC שנגנז הוא רק פרויקט אחד מכמה וכמה שמרכיבים את יוזמת 50×15 של AMD. למעשה, אריק ד'ריטיס, דובר מטעם החברה, מציין כי בכוונתם להמשיך את פעילותם בנושא 50×15 עם מוצר חדש חדש במהלך 2007, אשר יתבסס על השגיאות שנלמדו מהפעילות סביב ה-PIC. בילי אדוארדס, מנהל החדשנות הראשי בחברה, מציין בראיון השבוע כי הם יציעו עיצובים למוצרים עליהם הלקוחות יוכלו להתבסס ולפתח מוצרים ייחודיים משלהם, זאת במקום ה-PIC, שהוצע כמוצר ג'נרי סגור וזהה לחלוטין לכל החברות.