חברה סטארט-אפ ישראלית מרמת גן בשם AIseek הציגה השבוע כרטיס הרחבה למחשב המאיץ חישובי בינה מלאכותית ומוריד עומס חישובי מהמעבד הראשי (CPU). בעזרת הכרטיס החברה מנסה לפרוק משימות מן המעבד על ידי שימוש במעבד שנקרא "Intia" המפותח בחברה ויהיה לב ליבו של הכרטיס. מעבד ה-Intia אמור לקחת חלק מן הפעולות שהמעבד עושה ובכך להוריד עומס ממנו. בנוסף נאמר ע"י החברה שהמעבד הנ"ל יכול לבצע פעולות קטנות פי 100-200 מהר יותר ממעבד רגיל.
משחקים שינצלו את הכרטיס בצורה הטובה ביותר יהיו משחקי RTS (אסטרטגיה בזמן אמת), RPG (משחקי תפקידים) ו-FPS (משחקי אקשן). דוגמאות לשיפורים האפשריים בכל משחק מוצגים ב-FAQ באתר החברה. במשחקי אסטרטגיה בזמן אמת, ניתן לקבל עולמות גדולים יותר, מורכבים יותר ודינאמיים יותר, כאשר המעבד יכול לשלוט באלפי יחידות שינועו בחוכמה בכל הזמן. במשחקי תפקידים ובמשחקים המוניים הערים והנופים יכולים "לקום לתחייה", עם אלפי דמויות שפועלות באופן מלא. בעזרת הכרטיס ומעבד ה-Intia הדמויות נשארות תמיד בתנועה ובתעסוקה גם כשהמצלמה מתמקדת בהם וגם כשלא. במשחקי אקשן ומשחקי יריות, הכרטיס החדש למעשה אומר שאין יותר אויבים מטומטמים!
"החודש השקנו את האתר המספר על הפרויקט ושיחררנו את המידע הראשוני החוצה" אומר גיל אשרי, מנהל הפיתוח העסקי של AIseek ומוסיף: "את כל התשובות לכל השאלות המעניינות שיש נספק במחצית הראשונה של שנת 2007, יחד עם יציאת ערכת המפתחים (Development Kit) שלנו. כרגע אנחנו אומרים שאנחנו מפתחים מאיץ AI חומרתי – איך אנחנו עושים את זה? את זה נספר כאמור בתחילת 2007".
מידע רב לגבי הכרטיס של AIseek עדיין לא ידוע – לא על מבנהו ולא על הטכנולוגיות שלו. עם כל הכרטיסים והמאיצים שיש כיום למחשב כמו ה-PhysX, כרטיסי הקול של Creative וה-KillerNIC, זה נראה שעדיין יש כרטיסים שיכולים לשפר את חווית המשחק.
מגוון דמואים המראים את הכרטיס בפעולה ניתן לראות באתר החברה. אל תיתנו לגרפיקה הזוועתית לבלבל אתכם, כאשר הדגש הוא כמובן על מנגנון ה-AI בדמואים ולא על אפקטים ושאר פעלולי תצוגה.