אינטל מציגה פתרון גראפי זול ב-GDC 2006 ובכך מנסה לשכנע גיימרים מתחילים להשקיע בפתרון גרפי מובנה.
אינטל הציגה בועידת ה-GDC (ר"ת Game Developers Conference), הנערכת השבוע בסן פרנסיסקו, את השבב הגראפי שלה, ה-G965, אשר מכיל טכנולוגיית Vertex חדשה. כמו כן, אינטל הדגימה את ביצועי השבב בכמה משחקים פופולריים, ואף איתגרה את העיתונאים למצוא את המערכת עם השבב של אינטל מכל המערכות שהוצגו, שכן לדעתם המערכת מתפקדת לא פחות טוב מהאחרות.
תוצאות לא רעות בכלל |
ניק קנאפר, מנהל יחסי ציבור באינטל, הציג דרייבר בגרסת בטא המנצל את יכולות ה-Vertex של השבב ובנוסף הורצו הדגמות של המשחקים Call of Duty 2 ו-Half-Life 2: Episode One בכדי להמחיש את הטכנולוגיה. כתבי TG Daily דיווחו כי השבב מציג כ-30 עד 60 פריימים לשנייה, וניתן היה לראות בבירור ירידות בסצינות מפורטות, אך קנאפר ציין כי השבב מיועד לפלחי שוק נמוכים ולכן הוא יספק את מרבית האנשים שירכשו פתרון מסוג זה.
קנאפר מיהר לציין שלמרות הכל, פתרון גרפי מובנה עדיין לא יוכל להחליף מאיץ גרפי ייעודי בזמן הקרוב, וכי אנשים הצריכים כוח עיבוד רב יותר עדיין יקנו כרטיס מסך ייעודי. הוא ציין בנוסף, כי אינטל מיעדת את ה-G965 החדש להרצת מרבית המשחקים הפופולריים ולא בהכרח את המשחקים התובעניים ביותר מבחינה גראפית.
ובכל זאת, השבב הגראפי מציג ביצועים טובים לא רק בתחום משחקי המחשב. נציגי החברה הראו גם De-Interlacing משופר בניגון וידיאו עם טכנולוגיית ה-ClearVideo של אינטל. בהשוואת צד לצד עם מערכת דומה המריצה שבב מסדרת ה-X1600 של ATI, מערכת ה-G965 של אינטל הניבה תמונה פחות "מדורגת" (Aliased) וניגון חלק יותר בדמו ה-HQV. ב-ATI דווקא לא מרוצים ממה שהם רואים ומציינים כי הכרטיס שלהם צריך היה להציג ביצועים גבוהים יותר מאלו שהוצגו בהדגמה של אינטל.
קנאפר ציין כי נגנים מסויימים יוכלו לנצל פקודות ייעודיות בשבב על מנת לשפר את איכות הצפיה. כתבי TG Daily הופתעו מהתוצאות הלא-מספקות יחסית של מערכת ה-X1600 אך עם זאת אישרו שהמערכת עשתה שימוש בדרייברים העדכניים ביותר שזמינים לציבור הרחב והריצה את אותו הקובץ כמו במערכת של אינטל.