ליצרנית הקשיחים היה רבעון מוצלח במיוחד, והם שבים להוביל את שוק הכוננים הקשיחים
אומנם שוק הכוננים הקשיחים איננו תחרותי דוגמת שוק כרטיסי המסך, אבל ההתפתחויות האחרונות בתחום: רכישת חטיבת האחסון של היטאצ'י על ידי Western Digital ורכישת חטיבת האחסון של סמסונג על ידי סיגייט, הכריחו את השוק להפוך לתחרותי ומעניין מתמיד. היה זה עבור Western Digital רבעון כל כך מוצלח, שהם עקפו חזרה את המתחרה הגדולה, סיגייט, ונכון להיום המובילה בכל הקשור למספר הכוננים שנמכרו.
"כלכלית, שנת 2012 היא אחת מהשנים היותר מאתגרות ומרגשות מבין 42 השנים בהן אנחנו קיימים. תוך התמודדות עם שני אסונות טבע, והשלמת הרכישה הגדולה ביותר בתעשיה (תעשית הקשיחים, כמובן), הצלחנו להשיג צמיחה שנתית של 31 אחוז, ולהכפיל ואף יותר מכך את הרווחים למניה" אמר בנושא ג'ון קויין, מנכ"ל Western Digital.
סיגייט. תוותר על המקום הראשון בכזאת קלות? |
מדובר במספרים מעודדים מאוד לחברה: לשנת 2012 כולה, עד עכשיו, הרוויחה החברה 12.5 מיליארד דולר, מהם 1.6 מיליארד הם רווח נקי. ברבעון עצמו, הרוויחה החברה 4.8 מיליארדי דולרים, מתוכם 745 מיליון דולר הם רווח נקי. Western Digital מכרו ברבעון זה 71 מיליון כוננים קשיחים, מה שמחזיר אותה לבכורה בנושא זה.
למרות המספרים היפים, ל-Western Digital צפויה תחרות קשה במיוחד, מצד סיגייט, שהכוננים החדשים שלה מכילים כבר פלטות חדשניות של טרה-בייט שלם, והביצועים שלהם בהתאם. במידה ותצליח סיגייט לתרגם את היתרון הטכנולוגיה שלה למכירות, תחזור סיגייט להוביל ברבעון הבא. בינתיים אנחנו נהנים ממחירים שחוזרים לאט לאט לאלו מהם נהננו לפני השיטפונות הקטלניים בתאילנד.