יצרנית הכוננים הקשיחים הגדולה בעולם ממשיכה לקדם את חזון הכוננים ההיברידיים הכפולים עם אב טיפוס אשר כולל קשיח מכאני בנפח 4TB בשילוב כונן SSD בנפח 128GB – ועם המהירויות הגבוהות של תקן ה-SATA Express החדש
הכוננים הקשיחים ההיברידיים בהם רובנו נתקלים היום מהווים גימיק יותר מכל דבר אחר, עם שבבי הבזק בנפח מצחיק שמסייע בעלייה מהירה יותר של מערכת ההפעלה ולא הרבה מעבר לכך, אך זו לא סיבה לאבד תקווה – ל-Western Digital יש חזון מרשים בדמות כונן כפול היברידי אשר כולל הן נפח אחסון מכאני של 4TB, הן כונן SSD בנפח 128GB והן חיבור SATA-Express עדכני עם תמיכה בקצבי העברה של עד 2 גיגה-בייט לשנייה.
בשל היותו של הכונן המדובר דגם אב-טיפוס בלבד, ניתן למצוא כאן כמה חסרונות יחסיים עליהם יצטרכו לעבוד ב-WD לפני הפיכתו של המוצר למסחרי: ראשית כל, הכונן אינו כולל כרגע יישום תוכנתי המאפשר שימוש חכם ואוטומטי בזכרון ה-SSD המהיר בתור זכרון מטמון עבור הרכיב המכאני – מדובר כרגע למעשה בשני כוננים נפרדים זה מזה שפשוט נמצאים פיזית באותה מעטפת. עם זאת, ב-Western Digital מצהירים כי הם עובדים על פיתוחו של הפתרון האפליקטיבי המדובר, שיהפוך את הכונן לכונן היברידי "אמיתי".
שנית, הכונן החדש מגיע בתצורת 3.5 אינץ' שאינה רלוונטית למחשבים ומכשירים ניידים – אלה שמהווים את השוק העיקרי והמתאים ביותר עבור הפתרונות ההיברידיים שמהווים את דרך המלך בין כונני ה-SSD היקרים לכוננים המכאניים הסטנדרטיים שנוטים להציע ביצועים פחותים עד מאוד בתצורת 2.5 אינץ'. כונן היברידי אשר מציע טרה-בייט (או שניים) של נפח אחסון מכאני לצד נפח אחסון מבוסס זכרון הבזק של 64GB או 128GB בתצורה ידידותית למכשירים נישאים יוכל להוות פתרון נהדר לכל הצרכנים שחושקים בביצועים המאפיינים כונני SSD, אך לא מוכנים להסתפק בנפח אחסון כולל של כמה מאות גיגה-בייטים בלבד.
לקינוח – רכיב ה-SSD בדגם האב-טיפוס אותו הציגה WD התבסס על בקר זול ובסיסי של חברת JMicron, אשר לא באמת תומך טבעית בתקן ה-SATA Express וביכולותיו, מה שהצריך את החברה לחבר זוג כוננים היברידיים במערך RAID 0 על מנת להציג מהירויות העברת מידע של 1GBps ש"מוכיחות" ניצול ממשי של התקן המתקדם.
למרות כל החסרונות האלו, אין ספק כי הכיוון הכללי של WD טומן בחובו פוטנציאל גדול – כוננים מכאניים כנראה לא יעלמו מחיינו בעתיד הנראה לעין, ואם זה המצב אז הגיוני מאוד ללכת לכיוון של פתרון היברידי, קומפקטי, עם שילוב חכם ומובנה בין זכרונות הבזק לפלטות המגנטיות הוותיקות; לפחות במצבים ובמכשירים בהם התבססות מלאה על כונני SSD איננה מעשית.
מאמינים בכוננים ההיברידיים או חושבים שהם סתם מקל בגלגליהן של טכנולוגיות העתיד האמיתיות לשוק האחסון?
סתם מקל בגלגלים…..
זה אולי יתן משהו ( אם וכאשר ) מישור של המהירות, אבל מה עם האמינות ?
הרבה יותר ממהירות , האמינות היא עקב אכילס של הקשיחים, בייחוד דווקא בניידים.
ביזיון
מה הם משיקים מוצר לא מוכן
הייתי מצפה ליותר מחברה במעמדה
אריק, רשום שמדובר באב-טיפוס – "מדגים טכנולוגי"
אבל באמת לא הבנתי מה הקטע בלשים HDD+SSD באותה מעטפת של 3.5" ולפרסם את זה..
ל-SSD יש עוד "הרבה מה ללמוד" כדי להחליף את הדיסק הקשיח (זה יקרה אבל ממש לא בקרוב). לבנתיים פתרונות יצירתיים כאלה יוציאו את כולנו מורווחים. אלגוריתם חכם לביצועי מטמון + זכרון מטמון + SSD נפרד או אינטגרלי זה התפתחות טבעית מאוד מבחינת הדיסקים הקשיחים (שאגב עברו כמה וכמה אבולוציות במרוצת השנים).
אל תמהרו להספיד את הדיסק הקשיח המכני – הוא עוד ישאר כאן הרבה זמן.
וזה ( שהם ישארו ) יספיד את המידע שלנו.
דרושה קפיצת מדרגה בכל הטכנולוגיה הזאת, אחרת, נהיה בצרות.
דיסקים קשים כיום הרבה יותר אמינים מאשר פעם – לפחות מהנסיון שלי. שלא לדבר על כך שאפשר לבצע RAID (היום זה רבה יותר זול) אם אתה ממשך חושש מנפילה.
שלא לדבר על גיבוי.
אמינים יותר ? נו, בוא נניח ( תלוי לאיזו תקופה משווים ).
אבל, עצם העובדה שכל מי שרוצה שקט נפשי חייב לעשות פעולות כאלה
ואחרות כמו שמנית לעיל ( שמצריכות עוד כוננים ! ), מראות שאנחנו עוד לא שם.
תן לי לפטופ עם טכנולוגיית אחסון XYZ שמצידי מוחמת ללוח אם, אבל אהיה בטוח שהיא לא תפשל.