לפני מספר שבועות שחררה סוני את גרסה 3.50 של הקושחה של ה-PSP (ר"ת PlayStation Portable) אשר הביאה באופן רשמי את אפשרות הקישור של הקונסולה הניידת אל ה-PlayStation 3 הנייחת, באותו אופן שקיים עבור ה-PS2, מאז יום השקת ה-PSP. לאחר עדכון זה ניתן לחבר את ה-PSP ל-PS3 באמצעות קישור לאינטרנט ולשתף קבצים המאוחסנים על גבי ה-PS3, כמעט בכל מקום בעולם.
כעת מתגלה כי מעבר לעדכון, הגרסה החדשה פתחה בפני המפתחים את האפשרות להשתמש בתדר השעון המקסימלי של המעבד, אשר עומד על 333 מגה-הרץ. כזכור, כאשר סוני השיקה את ה-PSP היא הודיעה כי מהירות המעבד יכולה לנוע בין תדר השעון המינימלי של 1 מגה-הרץ ועד לתדר המקסימלי שלו, אשר עומד על 333 מגה-הרץ. אולם לאחר שהחל שיווק הקונסולה התברר כי סוני נעלה את המעבד על תדר מקסימלי של 266 מגה-הרץ, 80 אחוזים מכוח העיבוד שלו, על מנת לשמור על חסכון בזמן הסוללה. אגב, מרבית המשחקים על גבי הקונסולה עושים שימוש בתדר נמוך יותר של המעבד, 222 מגה-הרץ בלבד.
עדכון זה של תדר השעון של המעבד אינו תומך במשחקים שכבר שוחררו לשוק, אלא רק באלו שנמצאים כרגע בשלבי פיתום. אולם, מן הנמנע שמפתחות המשחקים יבקשו מסוני להוציא עדכונים למשחקים שלהם, על מנת לנצל את מלוא כוחו של המעבד, אם יחפצו בכך. תדר שעון גבוה יותר מאפשר למשחקים לרוץ במספר רב יותר של פריימים לשנייה, אולם זה בא על חשבון זמן הסוללה, שנגמרת מהר יותר.
ה-PSP, מעכשיו גם מהירה יותר
בינתיים, ה-PSP לא מחדשת כלום במכירות ונותרת הרחק מאחורי ה-DS של נינטנדו. במהלך חודש מאי נמכרו ביפן 124 אלף קונסולת PSP בלבד בזמן שה-DS מכרה לא פחות מ-621 אלף יחידות, פי 5 יותר מה-PSP. בארה"ב המצב קצת פחות גרוע, עם 221 אלך יחידות ל-PSP, ו-423 אלף ל-DS, "רק" פי 2 יותר מה-PSP.