לפני כשבועיים פורסמה ב Tom's Hardware ידיעה כי הגרסה החדשה של הדרייברים של nVidia ה Detonator 42.68 משפרת באופן משמעותי את התוצאות ב 3Dmark 2003 מ 3468 בגרסה 42.62 ל 5253 בגרסה החדשה. מאיפה בא השיפור הדראסטי הזה בביצועים את בוודאי שואלים? האם nVidia עשו מעשה קסם ששיפר את ביצועי הכרטיס ביותר מ 50%? כנראה שלא.
כמו כל מעשה קסם , גם הקסם הזה מתגלה כעבודה בעיניים. בפורום של OpenGL.org נכתבה לפני מספר ימים הודעה של Matt Craighead, אחד מעובדי nVidia. ההודעה כמובן תוקפת את שיטת הבדיקה של 3DMark ומסבירה כיצד התוצאות של 3DMark אינן משקפות את הביצועים של הכרטיס.
אך דווקא המידע המעניין הוא החלק שמדבר על הדרייברים החדשים. לדבריו 3DMark ותוכנות באנצ'מארק אחרות הן תוכנות שבמקורן לא אמורות להיות יעילות, ומטרתן האמיתי היא דווקא לעשות עבודה מסורבלת ובזבזנית, ולכן nVidia בדרייבר החדש החליטו שעל מנת לנצח את התוכנה הם צריכים דרייבר שיחליף כל פקודה בזבזנית של התוכנה באלגוריתם מעט יותר חכם ויעיל, ובעצם לשנות את הקוד של התוכנה מאחורי גבה. כמובן שהשיטה זו עובדת רק בעבור 3Dmark ולכן אל תצפו לקבל תוצאות כלליות גבוהות יותר גם בבנצ'מארקים אחרים או תוכנות ומשחקים אחרים.
נראה ש nVidia החליטה לרמות את 3DMark2003, האם מדובר במהלך הוגן? כנראה שלא. אך כל עוד זה משפר את מהירות התוכנה למה זה אמור להיות אכפת לנו שהם קצת רימו? ואף נרחיב את השאלה ונשאל – האם אפשר לעשות את זה גם ל DoomIII?
ומדוע nVidia עצמם טרחו לפרסם זאת? לטענת הדובר של nVidia המטרה היתה להוכיח עד כמה קל לזייף את הניקוד ב 3DMark, וכמו כן להוכיח כי 3DMark ותוכנות הבאנצ'מרק האחרות אינן יכולות לייצג באופן אובייקטיבי את היכולות של כרטיס מסויים. ולכן יש לקחת את תוכנות אלו בערבון מוגבל ביותר.