הכירו את Turf – הטכנולוגיה החדשה של אנוידיה המאפשרת ביצוע סימולציה ריאליסטית ביותר עבור…דשא
יצרניות ליבות הגראפיות אנוידיה ו-AMD מנסות לכבוש את לב הקהל לא רק בזכות תמחור אגרסיבי, אלא גם על-ידי מתן תמיכות מיוחדות שונות – תמיכות שעובדות רק על סדרות כרטיסי המסך שלהן או לפחות מקבלות אופטימיזציה טובה יותר.
לאורך השנים ראינו דוגמאות שונות – החל מ-CUDA ו-PhysX של אנוידיה ועד ל-Mantle ו-TressFX של AMD. כעת, חברת אנוידיה מציגה תמיכה חדשה המכונה Turf, אשר נועדה לבצע סימולציה ריאליסטית להתנהגות של דשא ובכך לשפר בצורה משמעותית את רמת הפירוט של משחקים, ללא איבוד דרסטי של ביצועים.
Turf הוא בעצם ייצוג גיאומטרי של דשא אשר גורם לו להתנהג בצורה ריאליסטית למדי. הדשא מתנהג בצורה אינטרקטיבית עם אובייקטים אחרים עם השלכות בזמן אמת. לדוגמא, במשחק מירוצים הכולל סביבה פתוחה, הדשא "ימעך" לאחר המגע עם הגלגלים וישאר כזה, או לחילופין במשחק TPS (גוף שלישי) הדשא יזוז בצורה דינאמית בהתאם לתזוזות השחקן.
אמנם לחלקיכם זה נשמע כמו דבר שולי, אך בשל הדרישה לכח עיבוד רב, מפתחות משחקי המחשב (והקונסולות) מנסות להמנע משימוש בכמות פוליגונים גבוהה והדבר בא לידי ביטוי בכך שהמשחק נראה פחות ריאליסטי או "יבש" גראפית. זו הסיבה שישנם מאמצים לפתח סביבות מתקדמות עם כלים יעילים.
לא עוד מקבצי דשא דלילים ורנדומליים
בין היתר, על-מנת להעניק למשחק מראה של סביבה דחוסה ו"טבעית" יותר, Turf כולל אפשרות הצללה עדינה וכן אפשרות לפיזור הדשא לרדיוס גדול עם דחיסות משתנה, כך שמשחקים הכוללים שטח עולם גדול, יהנו במיוחד מסימולציה זו. אין ספק כי מדובר על קפיצת מדרגה בחלקה הויזואלי של סביבה וירטואלית. האם גם אתם חושבים כך? שתפו אותנו בתגובות.
one like iPhone…. one like nVidia