המידע לא מפסיק לזרום: פרטים חדשים התגלו, לכאורה, אודות שני כרטיסי המסך העתידיים של אנוידיה
GTX 960 – זוכר את אחיו הגדול
לאחר שיצרנית ליבות הגראפיות אנוידיה השיקה זוג כרטיסי מסך מסדרת ג'יפורס 900 המיועדים לפלח שוק עליון, כעת הגיע הזה לפנק את פלח השוק הבינוני והרחב יותר – זה שלרוב כולל כרטיסי מסך משתלמים יותר.
כבר מספר שבועות שאנו מצפים לכרטיס mid-range חדש ומשתלם, אחד כזה שיספק יכולות גראפיות גבוהות תוך שמירה על עלות נמוכה יותר, המתאים לטווח רחב יותר של גיימרים. כעת, אנו מקבלים הצצה לכרטיס שכזה – GTX 960. מידע שהודלף ממאגרי המידע של Zauba.com – חברה המנטרת מוצרי ייבוא וייצוא של הודו, מספק פרטים ראשונים אודות כרטיס זה – והם טובים מכפי שציפינו.
הכרטיס החדש, בניגוד לציפיות, צפוי לכלול 4 ג'יגה-בייט של זיכרון ראם ייעודי עם רוחב פס של 256 ביט – בדיוק כמו אחיו הגדול – GTX 970. מדובר על הקלה גדולה לאלו המצפים לכרטיס זה, שכן משחקים מודרניים כיום כוללים טקסטורות ברזולוציה גבוהה, התופסות נפח זכרון גראפי רב. זו אחת הסיבות שרבים החליטו לרכוש כרטיס מסך כגון R9-280X המגיע עם 3 ג'יגה-בייט של זכרון ולא המקביל לו – GTX 770 המגיע עם 2 ג'יגה-בייט בלבד.
בנוסף, לפי המסמך המודלף, הליבה (כרגע לא ידוע איזו) צפויה לפעול בתדר שעון של 993 מגה-הרץ ותדר זכרון אפקטיבי של 6 ג'יגה-הרץ. נותר לנו רק לחכות למידע נוסף אודות הכרטיס, ולקוות שמחירו אכן יהיה אטרקטיבי.
GTX TITAN II – הדור הבא האמיתי
כרטיס נוסף שהודלפו מספר פרטים לגביו באתר SiSoftware.net הוא GTX TITAN II – כאשר לעומת GTX 960, כרטיס זה מיועד לפלח שוק עליון-אקסטרים.
הכרטיס ככל הנראה יתבסס על ליבת GM200 בליטוגרפיה של 28 ננומטר ויהיה מבוסס ארכיטקטורת מקסוול העדכנית של אנוידיה. ליבה זו, צפויה לכלול לא פחות מ-3,072 ליבות קודה ותפעל בתדר שעון של 1.1 ג'יגה-הרץ. בנוסף, הכרטיס יכלול כמות זכרון ראם לא מבוטלת של 12 ג'יגה-בייט מסוג GDDR5, הפועל בתדר אפקטיבי של 6 ג'יגה-הרץ ובעל רוחב פס של 384 ביט.
לפי הנתונים הטכניים המרשים הללו, אין ספק כי כמות הזכרון הגראפי שכרטיס בשילוב ליבה עוצמתית ויעילה יאפשר הרצה חלקה של משחקי מחשב ברזולוציות סופר גבוהות כגון 4K ואף מעבר.
מועד ההשקה של שני הכרטיסים הללו עדיין לא ידוע, וכן לא ידוע מה יהיה המחיר שלהם. האם אתם מצפים לאחד מהכרטיסים הללו? שתפו אותנו.
זה רק אני שלא מתלהב היום מהשוק של כרטיסי המסך או שיש עוד אנשים?
^ כמוני כמוך גיא.
נכון להיום גם כרטיסים מהדור הקודם מריצים בעצם הכל ב1080P, שזה בעצם מה שמעניין אותי.
וסיבה לא פחות משפיעה היא, שהמשחקים שיוצאים היום גם ככה שבורים ולא משנה איזה מערכת מטורפת יש לך 🙂
כן…. מזדהה.
ודרך אגב המחיר של ה960 רשום שם 250 דולר. לא יודע אם זה מחיר מומלץ סופי לצרכן או שמחיר עלות לחנויות….
250 דולר צפוי להיות המחיר לצרכן לרפרנס, עם גרסאות מתקדמות ב-260 ו-270 דולר.
אני שלא כמו האחרים דיי מתלהב למען האמת. עם פורטים עלובים וכמות אדירה של אלפאות וביטאות, צריך המון כח גרפי כדי לפצות על זבל, בעיקר ב-1440P.
ב-28 ננומטר אנוידיה תשיק את הטיטאן 2 עם 3072 יחידות, זה כבר 50% צפונית ל-GTX 980 אבל רחוק מאוד מהישג יד.
ב-20 ננומטר טכנית היא גם תוכל להשתמש במקסוול ליציאת יחידה עם 4096 יחידות עיבוד, וחומרה שבפועל כופלת את GTX 980.
זה המון, המון המון כח גרפי.
URL]https://www.youtube.com/watch?v=02Iie6d3WXo&list=UU9PBzalIcEQCsiIkq36PyUA[/URL]
אולי זה לא קשור ישירות לנושא, אבל איכשהו אני חושב שיש פה משהו…
הבעיה היא לא כוח עיבוד במשחקים היום (אשכרה בכולם!!).
מה שאני אומר פה בעצם, קודם שיוציאו משחקים שיצדיקו השקעה כספית או התעניינות על חומרה חדשה ^^
אמרתי את זה די מזמן.
העבודה הנכונה עבור חברות המשחקים היא ליצור מנועים גרפיים שעובדים נכון וטוב יותר מול הכרטיסים השונים.
זה לא יתכן שמנוע גרפי כמו הקיים בקרייסיס לא יריץ משחקים (גם על כרטיסים חדשים ביותר) יותר מ130 פריימים. וזה לא מצביע על האיכות המשחק, זה מצביע על איכות לא טובה מספיק של עבודה של מנוע גרפי.
לדוגמא אם תקחו את המונע הגרפי של פרוביט או הקיים בFAR CRY תראו מנועים שעובדים מעולה ומביאים תוצאות מצוינות לגמרי.
העבודה הקשה צריכה להיות ולהתבצע בחברות המשחקים עצמן, וזה לא קורה מספיק.
אם לדוגמא תקחו את קרייסיס 1 מול 2 – תראו ירידה באיכות המשחק.
בראשון יש משחק שמוצג לאורך עולם רחב יותר וב2 תראו משחק "איכותי יותר" אך העצמים מרחוק "נמחקו"
ורק אם מתקרבים מספיק – הם מגיעים ומופיעים מחדש – שזה בסדר, אבל לדעת שבראשון הדברים עבודו חלק יותר ואפילו עם יותר עצמים – מוכיח שהעבודה של המנוע לא מספיק טובה.
כך שזה לא מספיק – העבודה לא מספיק טובה – יש מנועים טובים ויש טובים פחות.
אבל הכרטיסים היום כל כך חזקים שזה לא הגיוני לראות מעט כל כך תמונות לשנייה.
ושוב, רק משחקים משחקים משחקים !
אני מצפה לראייה יותר פרודוקטיבית.