DirectX 12: מבט ראשון על הביצועים, והם מרשימים

23 תגובות

תמונות מודלפות מציעות לנו טעימה ראשונה מהשיפור הנאה בביצועים וביכולות שעתיד להביא עימו עידן ה-DirectX 12 המתקרב

מאז ההכרזה של בחודש מרץ באחרון, הרבה מפתחים וגיימרים הפכו סקרנים לגבי ביצועי ה-DX12 ויכולות ה- API החדש שיביא איתו.

קבלו עדכונים לפני כולם בטלגרםקבלו מאיתנו עדכונים לפני כולם - בטלגרםהצטרפו כבר עכשיו לערוץ הטלגרם של הזון


dxprf2

דליפה מעניינת מצאה את דרכה אל הרשת וגרמה להרבה דיונים לגבי עתידה של טכנולוגית ה-DX12. הדליפה מראה תרשים של מודל ה-DX12 לעומת קודמו ה-DX11.

לאלו מכם שחדשים בתוך הגיימינג (או שהיו במשימה בחלל במהלך ה-20 שנה האחרונות), , או בקיצור DX, הוא ממשק תכנות יישומים (API) ייעודי של לגראפיקה בתלת מימד. הגרסא ה-12 במספר תהיה הגרסא הראשונה של שתציע רמת תכנות נמוכה והיא מבטיחה להיות הרבה יותר מהירה ויעילה מקודמתה, DX11.

ב-2013 היינו עדים למגמה שנוצרה בשוק הגורמת לחברות לעבור לממשקי תכנות ברמה נמוכה ובראשם AMD עם ה-Mantle. מאוחר יותר הצטרפו גם Khronos עם טכנולוגית ה-OpenGL NG, מיקרוסופט עם ה- DX12 ואפילו אפל עם ה- Metal. ככל הנראה הסיבה לשינוי המגמתי הזה היא קצב הגידול בחומרה הגראפי והמורכבות שבה. עם יכולות כל כך מתקדמות, ממשקי התכנות המתקדמים יוכלו להבין לרמות יעילות גבוהות מתמיד ושיפור ניכר ברמות הביצועים.


כמו שניתן לראות בתמונות, ה-DX12 החדש משפר את הזמנים בצורה ניכרת ומציג גם תמיכה מתקדמת בחלוקת העומסים של שכבת ה-UMD (ר"ת User-Mode Driver, השכבת שעליה בעצם רצים הדרייברים במערכת שלנו) בין מספר ליבות העיבוד.

dxprf1dxprf

אז מה כל זה אומר מבחינתנו? כל הטכנולוגיות הללו אמנם מציגות שיפורים ניכרים בביצועים וביעילות, שזה תמיד דבר נדרש ואף מבורך, אך אולי חשוב מכך, זה מקדם אותנו שלב אחד יותר קרוב לעיבוד תמונה בזמן אמת ברמה פוטוראליזם גבוהה כל כך עד שלא נוכל להבדיל בין משחקי המחשב לסרטי הוליווד. כמובן שעל מנת להגיע לרמה כזאת עדיין נדרשת חומרה ייעודית ואופטימלית לביצוע רינדורים שכאלה אבל עם קצב ההתפתחות של עולם החומרה אנחנו יכולים לראות את היום הזה קרוב מתמיד.

[interaction id="5499649308b0f9895128161e"]