עבור Broadcom תהיה זו השנה של הדור החמישי של האלחוט
כבר דיווחנו על השבבים החדשים של חברת Broadcom, אלה שיתמכו בקישוריות בתקן האלחוט החדש, 802.11ac, שאמור להחליף את תקן ה-N העכשווי. החברה מתפארת ביכולות ובאפשרויות של הקישוריות החדשה, לה היא קוראת בשם המסחרי WiFi 5G, ביניהן יכולת שידור למרחקים גדולים יותר, כאשר רשת ה-ac יכולה לשדר למרחק גדול בכ-40 אחוזים מרשת בתקן N.
בנוסף, החברה מדבר על מהירויות של גיגה-ביט אחד לשנייה לעומת 300 מגה-ביט בלבד ברשתות בתקן N. בגלל קצבי ההעברה הגבוהים יותר, המכשירים יוכלו להעביר את שבבי ה-WiFi למצב המתנה מהר יותר וכך גם לחסוך בסוללה.
Broadcom אומרת כי כבר במחצית השנייה של השנה יתחילו לצוץ מכשירים שיתמכו בטכנולוגיה, הן נתבים אלחוטיים והן כרטיסי רשת.
בתערוכה עצמה הדגימה החברה טכנולוגיה חדשה אותה היא מציעה ליצרניות הרכבים. טכנולוגיית ה-BroadR Reach רוצה להחליף את כל חיווט התקשורת בתוך הרכב ברשת Ethernet סטנדרטית, כשזו, לטענת החברה, תוריד את עלות התמעטה ברכב בכ-80 אחוזים והיא שוקלת 30 אחוזים פחות מחיווט הרכב הסטנדרטי שנמצא בשימוש כיום.
בנוסף, הטכנולוגיה עוקבת אחרי הטרנד ה"ירוק" האחרון ומציעה גם חיסכון בחשמל (מצוין למכוניות החשמליות) משום שהכבלים דקים יותר וההתנגדות החשמלית בהם קטנה יותר. החיווט מציע מהירות של 100 מגה-ביט, די והותר עבור ממשק פנים של הרכב. מי יודע, אולי בעתיד הקרוב יהיו לנו גם רשתות אלחוטיות בכל רכב. חברת Broadcom כבר נמצאת במגעים עם חברות BMW ויונדאי ואף הכריזה כי מודל 2013 של ה-X5 של BMW יגיע עם המערכת החדשה.
נפגשנו גם עם סגן נשיא החברה, חן שרמן, לראיון קצרצר. לשאלתנו כיצד הוא רואה את עתיד הרשתות האלחוטיות, ענה מר. שרמן : " הדברים האלה קורים תמיד בשלבים , לאט לאט. עד שהם הופכים למיינסטרים. עכשיו הצגנו את WiFi 5G ,אבל עדיין יש הרבה דברים בבית שמשתמשים בחוטים. למשל כשמחברים את המחשב לטלוויזיה. החזון הוא שבעוד 10 שנים מעכשיו כל הבית כבר יהיה אלחוטי, עד שנגיע למצב שלכל מוצרי החשמל האלה יהיה רק כבל אחד – כבל חשמל. ואם כבר מדברים על חזון, אז גם ממנו אפשר להיפטר".
מר. שרמן ציין גם כי לחברת Broadcom יחס חם ואוהב כלפי ישראל. החברה רכשה 9 חברות ישראליות עד עכשיו והיא נמצאת בקשרים הדוקים עם הטכניון בחיפה ואוניברסיטת תל אביב.
גאוני
במקום פורצי רכב יהיו האקרי רכב…