עולם חדש וטוב: AMD משחררת את דרייבר ה-Catalyst Omega

10 תגובות

מנהלי ההתקן, שבאים בדיוק בזמן לחגים ולפתיחת השנה החדשה, מציגים תמיכה חדשה ברזולוציית 5K, תמיכה בעד 24 מסכים במקביל, הטמעת טכנולוגיית ה-Virtual Super Resolution, בנוסף לשיפור בביצועים הגרפים במשחקים ותיקון באגים

amdomega

כחלק מהתוכנית של החברה לסגור את 2014 עם פיצוץ, AMD משחררת את עדכון ה-14.12 של הדרייברי ה-Catalyst שלה, תחת השם "Omega". העדכון, שמעלה את גרסאת הדרייברים ל-14.501.0.0, מציג תמיכה חדשה ברזולוציית 5K (כמו מסך ה-UP2715K של דל), תמיכה ב-Alienware Graphics Amplifier שעד כה נתמכה רק על ידי כרטיסי , טכנולוגיות חדשות בתחום הוידאו (AMD Fluid Motion, FreeSync), שיפור בביצועים של כרטיסי מסך ושל מאיצי APU בשלל משחקים וכמובן תיקון באגים. בואו נבדוק בדיוק מה מחדשת לנו במחשב.


וידאו ורזולוציה

כחלק גדול מעדכון ה-Omega של דרייברי ה-Catalyst, החברה מציגה תמיכה חדשה במספר תחומים, כשהראשון מבינהם הוא רזולוציה. עם הדרייברים החדשים תומכת רשמית במסכים עם רזולוציה של 5K (או 2880×5120). התמיכה, שאומנם לא תזכה להרבה שימוש עקב חוסר המסכים עם רזולוציה זו ועקב מחירם הגבוה (מסך ה-UP2715K מתומחר ב-2,500 דולרים או כ-9,900 שקלים), אך התמיכה הרחבה יותר של רזולוציות היא בהחלט מבורכת. יש לזכור כי כרטיסי המסך מסדרת ה-R של אומנם תומכים כעת ברזולוציה של 5K, אך עדיין נדרשים שני חיבורי 1.2 בשביל קיום הרזולוציה (עקב התמיכה המוגבלת של סטנדרט ה- למקסימום של 4K). בנוסף, טכנולוגיית ה-Eyefinity של החברה תומכת כעת בעד 24 מסכים הרצים במקביל.

קבלו עדכונים לפני כולם בטלגרםקבלו מאיתנו עדכונים לפני כולם - בטלגרםהצטרפו כבר עכשיו לערוץ הטלגרם של הזון


תמיכה נוספת שהחברה מביאה עם דרייבר ה-Omega היא בנושא ניגון הוידאו. מציגה שני טכנולוגיות חדשות בתחום –  AMD Fluid Motion Video – זו היא שעל פי החברה משתמשת בכח העיבוד של כרטיס המסך, ובשילוב עם תוכנת ה-PowerDVD 14 היא משפרת את הניגון של סרטי Blu-Ray, הן בהמרה המשופרת של סרטי בלו ריי ממקור של 24 הרץ ל-60, והן באיכות הכללית של עיבוד הוידאו והצגתו, מה שמשפר את הביצועים של מאיצי APU בתחום, שעד כה התקשו להתעסק עם מדיה כבדה זו.

עוד טכנולוגיה ש- מטמיעה היא טכנולוגיית ה-UltraHD-Like (אנחנו לא בטוחים אם זה המיתוג המדוייק). טכנולוגיה זו נועדה למצבים בהם נוכח מסך עם מדיה ברזולוציה פחותה (1080p לדוגמה). במצב הזה הטכנולוגיה תגדיל במהירות את רזולוציית המדיה לרזולוציית מעובדת, שעל פי החברה (ועל פי המצגות) איכותה כמעט ולא יורדת מקבצי 4K טבעיים.


  amdomegafluidmotion amdomegauhdl amdomega5k

גיימינג

בתחום הגיימינג, דרייבר ה-Omega החדש של לא עוצר לרגע. תחילה, החברה משדרגת את שיטת ה-Frame Pacing שלה, אותה הטכנולוגיה האחראית על תיאום נכון של פריימים במשחק ושמירה על גרפיקה חלקה ולא מקוטעת, עם שיפורים חדשים למערכות עם מערך של שני מאיצים גרפיים במקביל (למאיצי APU ולכרטיסי מסך מסדרת ה- ומעלה של החברה). השיפורים הללו תקפים למשחק Batman Arkhan Origins, משחקי ה-Metro למינהם, , Sniper Elite 3 ועוד.

טכנולוגיה נוספת ש- מטמיעה בתחום הגיימינג היא טכנולוגיית ה-Virtual Super Resolution. זו (המהווה תשובה לטכנולוגיית ה-Dynamic Super Resolution של Nvidia) משתמשת בכח העיבוד הגרפי של מחשב המסוגל להריץ משחק מסויים ברזולוציה הגבוהה מהמסך שאליו הוא מחובר (תמיכה בכרטיסי R9 29X ו-R9 285), ובכך יעובד המשחק ברזולוציה הגבוהה יותר ולאחר מכן יוצג ברזולוציה נמוכה יותר, מה שאמור להעלות את איכות התמונה ולהציג יותר פרטים.

בנוסף לטכנולוגיות חדשות, מציגה שיפורים כוללים בכרטיסי המסך ובמאיצי ה-APU שלה, עם עליה בביצועים (לעומת דרייברי ה-Catalyst בגרסה 13.12) של במעל עשרה אחוזים במשחקים כמו Batman Arkham Origins, Bioshock Infinite, Call of Duty: Ghosts ועוד. השיפור בביצועים במאיצי ה-APU של החברה נעים בין חמישה אחוזים ועד עשרים ותשעה אחוזים באותם המשחקים, עליה ניכרת בהחלט של מאז דרייברי ה-Catalyst בגרסה 14.2.

amdomegaVSRamdomegagpuoptimizationamdomegaapuoptimizationamdomegacrossfire

תמיכה רחבה יותר

חוץ מאשר שיפור ביצועי הכרטיסים, חוזרת ומדגישה את טכנולוגיית ה-FreeSync הפתוחה שהחברה פיתחה, הבונה על סטנדרט ה-DisplayPort Adaptive-Sync ושמטרתה לסנכרן בין קצב הרענון של המסך לבין קצב העיבוד של המשחק על ידי כרטיס המסך. אותו הסטנדרט מאפשר לטכנולוגיה של (המקבילה לטכנולוגיית ה-G-Sync של אנוידיה) להיות כמעט בכל מסך מודרני בעל התמיכה בסטנדרט העולמי של DisplayPort, מה שמציב לאנוידיה מכה קשה בכל הנוגע למחיר הטכנולוגיה ולשימוש בה. גם דואגת לציין את תמיכתה של בטכנולוגיית ה-FreeSync, עם מסכי בגדלי 23.6", 27", 28" ו-31.5" שעתידים לצאת ב-2015.

תחום חדש בו תומכת בו הוא תחום המאיצים הגרפיים החיצוניים. טכנולוגיית ה-Graphic Amplifier של ענקית פתרונות הגיימינג Alienware, שמציעה שיפור ניכר בביצועים של מחשבים ניידים על ידי שימוש בכרטיס מסך שולחני לכח עיבוד נוסף, תמכה עד כה רק בכרטיסים מתוצרת אנוידיה. עם דרייברי ה-Omega החדשים של החברה, מספקת תמיכה מלאה במאיץ הגרפי החיצוני, שכרגע תומך רק במחשב ה- 13, אך שעתיד לתמוך ביותר מחשבים, ואף להפוך (בתקווה) לסטנדרט כלשהו בתחום.

  amdomegafreesyncamdomegafreesyncsamsungamdomegaalienware

באגים

ולבסוף איך לא, באגים. מקריעות מסך במערך של Quad CrossFire ל-מסכים שלא מתעוררים, שמה דגש על הקשבה למשתמשים ויישום פתרונות לפי סדר החשיבות שלהם, דבר שאנחנו בהחלט שמחים לראות, במיוחד לצד שלל השיפורים שקיבלנו עם דרייבר ה-Omega של החברה.

amdomegabugfixes
רשימה של הבאגים המרכזיים שדרייבר ה-Omega פותר

אז מה קיבלנו מדרייבר ה-Omega החדש של AMD? חוץ מאשר שיפורים ניכרים של עד עשרה אחוזים בכרטיסי מסך ועד 30 אחוזים במאיצי APU בשלל משחקים, החברה דאגה להביא לכרטיסיה טכנולוגיות משמעותיות הרלוונטיות מאוד לזמננו. שימוש חכם יותר בכח הגרפי של מכשירנו, גם בהיעדר מסך ברזולוציה מפלצתית, דואגת כי כמה שיותר ממשתמשיה יהנו מההטבות שכרטיסים גרפיים מתוצרתה יכולים להביא למליוני משתמשים וגיימרים מסביב לעולם.