חברת AGEIA, אשר הציגה לפני מספר חודשים את כרטיס ה-PhysX החדשני אותו סיקרנו לא מזמן, שנועד לבצע חישובים פיזיקליים בזמן אמת (ובכך להביא את איכות הפיזיקה במשחקים לרמה חדשה, בד בבד עם הפחתת העומס על המעבד הראשי), ממשיכה ללחוץ חזק על מנת להכנס לשוק המשחקים, בכדי לא להפוך לזכרון רחוק של קונספט עם פוטנציאל לא ממומש.
השבוע הכריזה חברת FutureMark, המפתחת של מבחני הביצועים הפופולריים 3DMark, PCMark ועוד, על הצטרפותה של AGEIA לתוכנית ה-Benchmark Development Program של החברה. בתוכנית, שמטרתה היא לפתח את מבחני הביצועים תוך שימוש בטכנולוגיות החדישות ביותר בשוק, חברות גם ענקיות כגון מיקרוסופט, אינטל, AMD, DELL וכמובן גם ATI ו-nVIDIA ועוד חברות רבות נוספות. משמעות המהלך היא ש-FutureMark מתכננת לבסס את הגרסאות הבאות של מבחני הביצועים שלה על הטכנולוגיה של AGEIA, כלומר מתן דגש רב יותר על ביצועים פיזיקליים, מה שצפוי לגרום לחדירה מהירה ועמוקה יותר של הטכנולוגיה לשוק המשחקים.
לטענת AGEIA, כשישים יצרניות ומפיצות משחקים כבר הבטיחו להטמיע את הטכנולוגיה במשחקים עתידיים (משחק אחד שכבר ידוע כי יתמוך בכרטיס ה-PhysX הוא Unreal Tournament 2007), כך שייתכן שבעוד שנה או שנתיים כרטיס פיזיקלי יהיה רכיב חיוני עבור כל גיימר, ממש כמו כרטיס מסך מתקדם או מעבד מהיר ורב עוצמה.
מעבד ה-PhysX של AGEIA
מעבר להצטרפותה של AGEIA לתוכנית הפיתוח של FutureMark, החברה אף שוקדת על פיתוח תוכנת בנצ'מרק משל עצמה, שתאפשר למדוד את ביצועי המערכת בסצינות מורכבות מבחינה פיזיקלית, על מנת להדגים למשתמשים את היתרונות ברכישת כרטיס ה-PhysX. התוכנה תקרא RealityMark וניתן כבר לראות ברשת סרטונים המדגימים את פעולתה (באופן לא מפתיע, עושה רושם כי התוכנה מבוססת על המשחק CellFactor, שאמור לצאת בקרוב והוא בין המשחקים הרציניים הבודדים התומכים כיום ב-PhysX).