גוגל ישראל הודיעה אתמול על השקת תוכנית הפרסום AdSense For Search בעברית עבור אתרים ישראלים. התוכנית מאפשרת הצבת שירות החיפוש של גוגל באתר והצגת AdWords, מודעות טקסט מפולחות בהתאם למילות חיפוש. עד כה יכלו בעלי אתרים לשלב את מנוע החיפוש של גוגל, אבל כל גולש קיבל תוצאות בדף חיפוש חיצוני. כעת ניתן לשלב את מנוע החיפוש של גוגל, מבלי שהגולשים יעזבו את האתר.
אם כן, התוכנית החדשה מספקת תוצאות חיפוש ומודעות טקסט בהתאם למילות החיפוש שהוקשו, מבלי שהגולש יוצא מהאתר שבו הוא גולש. בעל האתר יתחלק ברווחים על הפרסום עם גוגל ישראל. תוכנית זו היא אחת משתיים, המשתייכות לתוכנית Google AdSense, אשר משלבת את טכנולוגיית החיפוש של החברה עם אלפי מילות מפתח של מפרסמים. מהחברה נמסר כי התקנת ויישום התוכנית היא פשוטה ובעלי האתרים יכולים לעשות זאת עצמאית באמצעות האינטרנט.
על אף שניתן לראות את המודעות של תוכנית AdSense באתרים ישראלים גם היום, והתוכנית פתוחה למפרסמים בעברית, בגוגל התאימו את השירות לעברית, על מנת שהמודעות יהיו יותר רלוונטיות. דף השירות תורגם לעברית. נוסף על כך, טכנולוגיית Google AdSense מציגה מודעות טקסט ממוקדות בעברית בעמודי חיפוש. אם הגולשים מקליקים על מודעות, גוגל משלמת לבעלי האתר או הפורטל.
מאיר ברנד, מנכ"ל Google ישראל, ציין כי AdSense For Search היא הזדמנות מצוינת עבור בעלי אתרים ופורטלים לתעל את הפעולה הנפוצה ביותר ברשת להעצמת האתרים שלהם, באופן פשוט יחסית. לאחרונה, הודיעה החברה על הקמת מרכזי פיתוח בחיפה ותל אביב, מבלי שפירטה יתר על המידה מהן תוכניותיה לשוק הישראלי.