אדובי השיקה תכונה חדשה המאפשרת לתוכנת הפוטושופ לזהות תווי פנים ולעצב אותם בקלות רבה יותר מאי פעם
מפתחי פוטושופ שוקדים בשנים האחרונות על תהליך בו התוכנה עצמה הופכת מודעת יותר ויותר לתוכן התמונה הנערכת, מושג שמוגדר כ-Content Aware. כך למשל יכול המשתמש לתקן תמונה באיזור מסוים ופוטושופ תשלים בעצמה את התוכן החסר על ידי שימוש במידע הקיים מסביב.
ניתן היום גם להגדיל תמונה באופן בלתי פרופורציונלי ופוטושופ תדאג ליצור פיקסלים חדשים תוך מודעות לתוכן ומבלי לעוות את האובייקטים בתמונה. לאחרונה דיווחנו באתר כי פוטושופ יכולה לזהות טקסט בתמונה מצולמת תוך מודעות לתוכן, לזהות את הגופן המצולם בתמונה או להציע גופן דומה.
בהמשך לתהליך המודעות לתוכן מציעה פוטושופ תכונה חדשה: זיהוי פני המצולם לצורך עיבודם בקלות רבה יותר למשתמש.
בתעשיית הצילום והגרפיקה נעשה שימוש אינטנסיבי בשיפור ושיפוץ מראה הפנים של מצולמים לצרכי תדמית. אחד הכלים השמישים ביותר לגרפיקאי ולצלם הוא כלי ה-Liquify, שבעזרתו ניתן לשנות את תווי הפנים ואת תצורת הגוף, להגדיל איזורים מסוימים ולהצר אחרים, וכן לישר את מה שאינו סימטרי.
עד היום עבדו משתמשי פוטושופ עם כלים שאיפשרו להם לכוון לאיזורים מסויימים ולשנות אותם באופן ידני. החל מהגירסה החדשה של פוטושופ התוכנה תזהה את הפנים, ועל הגרפיקאי יהיה רק להגדיר אם ברצונו להגדיל או להקטין את העיניים, להצר או להרחיב את האף, להגדיל את החיוך, לעבות את השפתיים וכדומה. כל זה על ידי ממשק משתמש אינטואיטיבי מאד, קל ונוח.
אם יש בתמונה יותר משני אנשים תאפשר התוכנה למשתמש לבחור אילו פנים ספציפיות הוא מעוניין לשנות ובאיזה אופן.
אופציה של שינוי פנים ועיבודן תוך מודעות התוכנה לתווי הפנים, קיימת מזה זמן גם בעוד תוכנות ובאפליקציות לטלפונים חכמים, אך העובדה שתכונה זו נכנסה גם לתוכנה שהיא הסטנדרט המוביל בתעשיית עיבוד התמונה, מאפשרת לגרפיקאי קלות ויעילות עבודה במקביל לשימוש ביתר הכלים העוצמתיים והמרשימים של פוטושופ.
תכונת זיהוי הפנים זמינה כבר עכשיו למשתמשי פוטושופ בגירסת Creative Cloud שעידכנו את התוכנה לגירסה האחרונה.