סיגייט משחררת קושחה חדשה אשר אמורה לפתור את הכשל שנתגלה בכוננים.
בחודשים האחרונים כשלו הרבה כוננים קשיחים מבית סיגייט מהסדרות Barracuda 7200.11, Barracuda ES.2 SATA ו-DiamondMax 22. כוננים קשיחים אשר נגועים בבעיה היו ננעלים לאחר זמן מסוים של שימוש ולא היו מזוהים על ידי ה-BIOS באתחול המערכת. בשבוע שעבר, סיגייט דיווחה כי היא מכירה בבעיה, כי המידע בכוננים עדיין קיים, והחברה שחררה קושחה חדשה שאמורה הייתה לטפל בבעיה. למרבה הצער, הקושחה עשתה הרבה יותר רע מאשר טוב, כשהרבה משתמשים גילו לאחר העדכון שהכונן שלהם אינו נגיש.
הקושחה החדשה שסיגייט שיחררה מתקנת את הבעיה המקורית, וגם את הבעיה שהקושחה הקודמת ייצרה. משתמשים רבים מדווחים על הצלחה בשחזור הכוננים התקולים שברשותם למצב פעולה תקין לחלוטין. בנוסף לתיקון הכוננים, כמה משתמשים בפורום שלנו מדווחים שלאחר עדכון הקושחה הכונן שלהם שקט יותר.
מה באמת קרה?
לפי עובד מחברת סיגייט, בעיית הקפיאה המקורית של כונני ה-1.5 טרה-בייט עשתה בתחילה רושם כי מקורה בבקר SATA ירוד שבערכת השבבים. מאוחר יותר התגלה כי מקור הבעיה הוא בקושחה, ומספר גרסאות קושחה שוחררו אך ורק ללקוחות אשר פנו לחברה. זהו הליך שגרתי אצל סיגייט, כאשר היא לא נוהגת להפיץ עדכון קושחה לכוננים שלה. הבעיה רחבת ההיקף שהתגלתה בכוננים מסדרת Barracuda 7200.11, הייתה בעיה ישנה וקשה לאבחון. השגיאה עצמה נגרמת כאשר הכונן מנהל יומן אירועים בקושחה, וכאשר מספר הארועים מגיע ל-320, הכונן לא מדווח מידע אל ה-BIOS בעת האתחול.
Barracuda 7200.11, הבעיה נפתרה |
הקושחה החדשה עברה סדרה של חמש בדיקות שונות על מנת לוודא שהיא עומדת בתנאים ספציפיים לפני שסיגייט הוציאו אותה לקהל הרחב. לעומת זאת, את הקושחה הקודמת, שנועדה לסדרה Barracuda 7200.11, ההנהלה זרזה ושחררה אותה לציבור מוקדם מדי (הקושחה עברה רק סדרת בדיקות אחת), וזאת במטרה לנסות ולתקן את הכשל בהקדם האפשרי.
בעקבות זאת, חלק מהכוננים ובעיקר דגמי ה-500 ג'יגה-בייט כשלו לאחר שלקוחות עדכנו קושחה לגרסה הקודמת, ובהמשך סיגייט הסירה את הקושחה מהאתר שלה. שלא כמו בבעיה המקורית, בה הכונן יוצא מכלל שימוש ולא ניתן לעדכן קושחה, במקרה של עדכון לקושחה הקודמת, הכונן כן מדווח מידע אל ה-BIOS ולכן בכל שלב ניתן לעדכן שוב את הקושחה. עכשיו כשיצאה קושחה נוספת שמראה אחוזי הצלחה גבוהים, אפשר לשער שהבעיה נפתרה.
תגובת היבואן
מדני פישלר, נציג חברת CRG, יבואנית סיגייט בישראל, נמסר כי "הבעיה המדווחת היא נדירה ביותר. אחוז ההחזרות אצלנו מאז ומתמיד היה ברמות נמוכות מאוד, ובתקופה האחרונה לא נרשם שום שינוי באחוז זה. סיגייט, כחברה המכבדת את עצמה והנוהגת בשקיפות הגבוהה ביותר, מתיחסת במלוא כובד הראש לתקלה הנדירה והוציאה עדכון. אנו מבחינתנו מביעים אמון מלא במוצרי חברת סיגייט, נהנים מהמוצרים ונהנים לשרת את לקוחותינו".