סיגייט, יצרנית הכוננים הקשיחים הגדולה בעולם, מודיעה על קיצוץ משמעותי בתקופת האחריות שהיא מעניקה לכוננים קשיחים מתוצרתה. הגזרה תפגע בשלל הדגמים מבית החברה.
החברה ציינה כי החל מהשלישי לינואר 2009, האחריות של הכוננים הקשיחים מסדרת ברקודה 7200 (Barracuda), סדרת Diamondmax המיועדים למערכות השולחניות, סדרת הניידים Momentus לדגמיה השונים, כונני ה-DB35 ,LD25 וסדרת כונני ה-Pipeline HD ו-Pipeline HD Pro המיועדים לשוק מכשירי האלקטרוניקה הבידורית, תתקצץ מתקופת אחריות של 5 שנים, לתקופה של 3 שנים בלבד.
החברה לא חשפה את הסיבה הרשמית לקיצוץ משך האחריות במוצריה, אך אפשר להבין כי בעקבות פרסומי הדוח הרבעוני של החברה, המצביעים על ירידה קלה במכירות (שנובעת בעיקר מהמיתון הכולל בעולם כיום), החברה יוצאת במספר מהלכים לשיפור מעמדה הכלכלי בעתיד, ולכן עשתה את הצעד הנ"ל. כמו כן, פרסה החברה כי אין סיבה שההודעה על קיצוץ האחריות תפגע בלקוחותיה, שכן מבדיקות שערכה נמצא כי 95 אחוזים מכלל ההחזרות של הכוננים הקשיחים מתוצרתה מתבצעים במשך 3 השנים הראשונות.
רבים חושבים כי קיצוץ בתקופת האחריות מעיד בהכרח על פגיעה באיכותה מוצר, אך סיגייט מיהרה להסיר ספק, והוסיפה כי איכות מוצריה ואמינותם לא תפגע בשום דרך. כמו כן, קיצוץ בתקופת האחריות יכול להשפיע גם בצד החיובי, שכן החברה תעדכן את דגמיה השונים באופן תכוף יותר. זאת על מנת שתוכל להתמודד עם שאר היצרניות, אך כמובן שמעל לכל ספק, הורדת האחריות תועיל לחברה במישור הפיננסי.
מלבד הסדרות והדגמים שציינו מוקדם יותר, שאר הדגמים יישארו ללא פגיעה בתקופת האחריות, מה גם שכוננים קשיחים שנרכשו עד התאריך המפורסם, ימשיכו ליהנות מתקופת אחריות של 5 שנים. חשוב לציין כי עד כה, ובשונה משאר החברות, רק חברת סיגייט הייתה זאת שנתנה תקופת אחריות ממושכת שכזו לכלל מוצריה, כאשר הדבר נחשב ליתרון מובהק. בהודעה על הקטנת משך האחריות, היא בעצם מסירה יתרון זה.