ספינת הדגל של סיגייט (Seagate), סדרת הכוננים הקשיחים השולחניים Barracuda 7200.11, ובייחוד כונני הטרה-בייט מדגם ST31000340AS, כושלת בקצב מדאיג.
ככל הנראה מקור הבעיה טמון בקוד לקוי של קושחה וכי הבעיה צפויה להתגלות מתישהו בתהליך זיהוי הרכיבים, בעת אתחול המערכת. כונן קשיח אשר ידוע כבעייתי בסדרה זו יפעל בצורה רגילה למשך זמן מה, ואז באחד האתחולים הכונן ינעל את עצמו ולא יזוהה על ידי הביוס. ברוב המקרים המידע לא יינזק, אם כי הכונן יהיה חסר תועלת לגמרי. במילים אחרות, יש חשמל, הפלטות מסתובבות, אבל אין שום זיהוי על מנת לאפשר את אתחול המערכת.
מרכזי שיחזור מידע ושירותי אחריות מדווחים כי ישנו שיעור גבוה של כשלים בכוננים אלה. משתמש אחד בפרט אף מדווח כי חצי מהכוננים, ממערך כוננים של 6 טרה-בייט, כשלו לאחר כחודש של פעולה. לא קיימות סטטיסטיקות רשמיות אודות הכוננים התקולים, אך עם זאת, לפי מקור בתעשיה, אחוז הכוננים התקולים עומד על שיעור של בין 30 ל-40 אחוזים.
סיגייט נענית לקריאה
לאחר שהרבה לקוחות הביעו את זעמם בפורומים של סיגייט, החברה נענתה לקריאתם. סיגייט פרסמה הצהרה בה היא מכירה בבעיה ומתארת כי "בחלק מהמקרים, המידע שעל הכונן הקשיח יהפוך לבלתי נגיש למשתמש". סיגייט בודדה את הבעיה ומצהירה כי היא אכן עשויה לנבוע מקושחה בעייתית, דבר אשר ייפתר על ידי עדכון קושחה שמוצע בחינם ללקוחות.
סיגייט מוסיפה כי הבאג שבקושחה נמצא גם בחלק מהכוננים מהסדרה DiamondMax 22 וסדרת Barracuda ES.2 SATA. בסדרת Barracuda 7200.11 הכוננים הנגועים הם בעיקר אלו שהנפחים שלהם הם 1.5 טרה-בייט, 1 טרה-בייט, 640 ג'יגה-בייט, 500 ג'יגה-בייט, 320 ג'יגה-בייט ו-160 ג'יגה-בייט. הכשל שהתגלה לא קשור לבעיה הידועה שבכונן ה-1.5 טרה-בייט (מדגם ST31500341AS) "שקופא" לפעמים למשך זמן קצר (הבעיה קשה יותר במערכות מקינטוש ולינוקס), בעיה שסיגייט פתרה גם כן בעזרת עדכון קושחה.
על פי סיגייט, הבעיה המדוברת לא אמורה לגרום לאיבוד מידע. למרות זאת, במקרה ועדכון הקושחה לא פתר את הבעיה, והמידע ישאר לא נגיש, החברה תספק לו שירותי שיחזור מידע בחינם. סיגייט הוסיפה כי הבעיה תימצא אך ורק בכוננים שיוצרו עד לחודש דצמבר בשנת 2008, והבעיה נפתרה בסדרה החדשה של החברה.