חברת הענק ממשיכה ליצור התרעמות ברשת עם תוספת של פרסום בולט במיוחד היישר במערכת ניהול הקבצים של חלונות 10 – אבל אתם יכולים להימנע מכך בקלות
קשה להתווכח עם הקביעה שמיקרוסופט ביצעה כמה וכמה צעדים חיוביים עם מערכת ההפעלה הנוכחית שלה, שמספקת חוויית שימוש יציבה ברובה, נגישה, עם נסיון לחיזוק תחומים שלא זכו לתשומת הלב המתאימה בעבר (כמו גיימינג, למשל) וכדומה. עם זאת, אי אפשר להתעלם גם מכמה וכמה "שיפורים" שהיינו שמחים לא לראות כלל בחלונות 10, כשאת אחד מהמקומות הראשונים ברשימה זו יתפוס ללא צל של ספק המנהג הבעייתי משהו לדחוף פרסומות והצעות שיווקיות למקומות חדשים ובלתי צפויים – שלא ממש מתקבלת באהדה אצל הצרכנים, בלשון המעטה.
אחרי ההצעות הבלתי פוסקות והמוגזמות לבצע שדרוג לגירסה 10 של המערכת עבור משתמשיהן של גירסאות 7 ו-8, לקראת סוף השנה הראשונה להשקתה והתקופה החינמית הרשמית להפעלתה – מיקרוסופט החלה לשלב הצעות שמקדמות את מוצריה האחרים גם במערכת העדכנית, כאשר עושה רושם שהבוטות של אלו נמצאת במגמת עלייה מתמדת.
פרסומות ראשונות הופיעו בחלונית קטנה יחסית לצד שורות ה'התחל' המוכרת, אך היוזמה האחרונה של החברה לוקחת את המגמה צעד קדימה ותופסת מיקום בולט מכובד היישר בסייר הקבצים, ה-File Explorer שדרכו אתם מקבלים גישה אל כלל הקבצים המאוחסנים במערכת – עם הצעה לרכישת מינוי שנתי לשירות הענן של מיקרוסופט, בעלות מוזלת כמובן (הידד?).
עצם קיומו של הבאנר הבלתי צפוי הוא לא דבר חדש, אך נראה כי רק לאחרונה בחברה החליטו על הפעלתו עבור חלק גדול מהמשתמשים (אחרי תקופה לא קצרה בה הוא נראה רק למספר קטן מאוד של משתמשים ספציפיים), וזה גרם להתרעמות מחודשת ברשת. את הבאנר ניתן להעלים לתקופה מסויימת באמצעות לחצן 'לא עכשיו' ייעודי שמופיע בחלקו התחתון, אך במצב כזה הוא ישוב להופיע לאחר זמן מה.
לשמחתנו, נכון לעכשיו עדיין יש שיטה פשוטה וזריזה להיפטר מהפרסומת החדשה והמציקה באופן מלא. כל שאתם נדרשים לעשות הוא לבחור בלשונית 'View' בסייר הקבצים, ושם ללחוץ על כפתור ה-'Options'.
בחלון שיפתח לכם תזדקקו לעבור פעם נוספת ללשונית שעונה לשם 'View', ואז לאחר גלילה כלפי מטה תוכלו למצוא ולסמן את האפשרות 'Show sync provider notifications', כאשר ביטולה אמור להעלים את ההודעה לצמיתות. ראוי לציין כי ביטול אפשרות זו לא יאפשר שום הודעות קופצות במערכת מטעם שירות הענן של מיקרוסופט – כך שבמידה ואתם משתמשים בו באופן תדיר יתכן שתעדיפו 'להיכנע' לפרסומת ולא לאבד את המאפיין הזה שלרוב דווקא יכול להיות מועיל.
אי אפשר שלא להבין את הזעם המופגן של חלק מהמשתמשים שמגיע לאחר המפגש עם התוספת החדשה בחלונות 10 – אחרי הכל ניתן לראות בה מעין 'שידור חוזר' של אופן השיווק האגרסיבי שליווה את השקתה של המערכת עצמה, כשההצעות לשדרוג חינמי עבור משתמשיהן של מערכות הפעלה וותיקות יותר החלו להופיע תחילה בצורה מצומצמת ומנומסת יחסית, אך בהמשך התפתחו להצקות בלתי פוסקות שאף התבססו על מנגנוני הטעיה של ממש בנסיון להבטיח כמות מירבית של משדרגים, מה שאפילו זיכה את מיקרוסופט בתביעה ייצוגית.
בחברה הצהירו כי בתום שנה מהשקת חלונות 10 יופסקו נסיונות הפרסום המוגזמים וזה אכן מה שקרה, אך כעת נראה שיש סיבה לחשוש כי המאמצים האלו הופנו אל אלה שכבר הסכימו לשדרג את המערכת שלהם – וגם במקרה הזה אנחנו עלולים לראות את המצב רק הולך ומחמיר במידה ולא תופגן התנגדות אקטיבית משמעותית לכך כבר בשלב הזה. לא נותר לנו אלא להחזיק אצבעות שבמפתחת התוכנה יבינו ויפנימו את הרמיזות, ויצמצמו את כמות ההפתעות שהם מכינים לנו בקטגוריה הזו.