הדפסה "מלוכלכת"
כאמור, מדפסת לייזר עובדת באמצעות טונר המכיל בתוכו חלקיקי חומר פלסטי המזכיר במקצת פחם. לעומת זאת, מדפסת הזרקת דיו עובדת, במפתיע, עם דיו. שאריות החומר הפלסטי או הדיו נופלות לעיתים לתוך חלל המדפסת ומתפזרות בתוכה, ואין דבר שיוציא אותן. כתוצאה מכך, בעת ההדפסה הדף עלול להתלכלך עקב המגע בחומר הפלסטי או הדיו המפוזר ברחבי המדפסת. את הבעיה הזאת נפתור בעזרת מפוח חזק או תרסיס לחץ אוויר, שבעזרתו ננקה את חלל המדפסת ביסודיות. את הלכלוך העיקש נסיר באמצעות מברשת צבע יבשה או כל כלי דמוי מטאטא אחר המסוגל לבצע את המלאכה.
לבסוף, נעבור עם מטלית לחה על כל חלל המדפסת.
בנוסף, ייתכן מצב שבו המברשת המובנת במדפסת מלוכלכת, פשוט הוציאו אותה וראו בעצמכם.
אם היא אכן מלוכלכת ניתן לקנות מברשת חדשה ברוב חנויות המדפסות והציוד המשרדי, במידה ולא הצלחתם להשיג מברשת, נקו אותה באמצעות מטלית לחה ומעט מים חמים ולאחר מכן תלו אותה להתייבש. בכדי לוודא שפעלתם לפי ההוראות כשורה, פשוט הדפיסו עמוד ניסיון. במידה והעמוד מלוכלך בצד מסויים, הרי שלא ניקיתם כשורה את צד זה. חזרו על פעולות הניקוי שוב עד לקבלת הדפסה נקייה.
אי שלמות בסגירת המדפסת
כפי שכבר הזכרנו בתחילת המדריך, המדפסת מחולקת לאזורים רבים, ולכן גם רבות הדלתות שאותן נצטרך לפתוח בשביל לתקן, לנקות או להחליף רכיבים במדפסת עצמה. מדפסת חכמה תודיע בעזרת התראה על המסך על דלת לא סגורה ותדווח על מיקומה במדפסת.
מדפסת “טיפשה” תדווח על כך באמצעות נוריות חיווי שנמצאות עליה. הצעד הראשון בפתרון הבעיה הוא לוודא כי הדלת סגורה. לאחר מכן, נבדוק שהמתפסים של חיישני הדלתות נתפסו כראוי, ואם לא – “שכנעו” אותם להתפס. היו יצירתיים, במידה ונשבר אחד ממתפסי הדלת, שימוש בנייר הדבקה או באיזולירבנד יעזור להצמיד את הדלת למקומה המקורי.
אי זיהוי טונר או ראש הזרקת דיו
על הטונר כבר דיברנו בתחילת המדריך, הוא מכיל בתוכו אבקת חומר פלסטי שבסופו של דבר מודפסת על הדף. כמו כן, גם על ראש הזרקת הדיו דיברנו בתחילת המדריך ולמדנו כי הוא מכיל דיו המוזרק אל הדף במזרקים זעירים ונשאב בכדי ליצור הדפסה נקייה ואיכותית. גם בתושבת הטונר או בראש הזרקת הדיו, כמו בתושבת הדפים ובשאר חללי המדפסת, יש חיישן המזהה האם הטונר או ראש הזרקת דיו הוכנס כראוי וכמה חומר פלסטי או דיו הוא מכיל בתוכו. מדפסת חכמה תציג את השגיאה “Check Cassette” או את השגיאה "Install Cartridge" על המסך שלה במקרה של תקלה בטונר או בראש הזרקת הדיו, בעוד שמדפסת "טיפשה" תודיע על כך באמצעות נוריות החיווי.
התקלה נובעת מאי הוצאת סרט המגן ממכלול הטונר או ראש הזרקת הדיו, הכנסה לא נכונה אל התושבת או גמר החומר הניתן להדפסה. במקרה של תקלת טונר במדפסת לייזר – הוציאו את הטונר ממקומו, בדקו שסרט המגן הוצא מן הטונר, במידה ולא – משכו אותו החוצה. שקשקו מעט את הטונר והחזירו את הטונר למקומו לפי האיורים המצוירים בקרבת תושבת הטונר.
במקרה של תקלת ראש הזרקת דיו במדפסת הזרקת דיו – הוציאו את ראש הזרקת הדיו בעדינות, בדקו שסרט ההדבקה אכן הוצא והחזירו למקום לפי האיורים המצוירים בקרבת מכלול ראש הזרקת הדיו. בעת ביצוע פעולה זו, יש להמנע ממגע בנקודת החיבור של ראש הזרקת הדיו למדפסת.
אם הפתרונות הנ"ל לא פתרו את הבעיה, כנראה שנגמר חומר ההדפסה. מומלץ להשתמש בטונרים ובראשי הזרקת דיו המאושרים ע"י היצרניות.
טיפ נוסף: על מנת לבדוק את כמות אבקת הטונר או הדיו במדפסת רשת, פתחו את הדפדפן האהוב עליכם והקלידו את כתובת ה-IP של המדפסת שברצונכם לבדוק.
על מנת לבצע פעולה זו במדפסת מקומית, היכנסו ללוח הבקרה > מדפסות ופקסים > לחצן ימני על המדפסת שברצונכם לבדוק > מאפיינים > בלשונית הראשונה בחרו ב"העדפות הדפסה" > Services > ואז לחצו על הלחצן "Services of this device".