האם כיום כבר קיימת טכנולוגיה שמאפשרת לעכבר לעבוד באותה זריזות ומידת דיוק עם חיבור קווי ובלעדיו? שתי יצרניות בולטות ינסו להוכיח לנו שכן
עכבר חוטי או אלחוטי – זו אחת מהשאלות הבסיסיות ביותר בתחום הציוד ההיקפי שמלווה אותנו כבר שנים ומחלקת את המשתמשים. תשובה חד-משמעית עדיין אין אמנם (וכנראה גם אף פעם לא תהיה), אך נראה כי צמד יצרניות מהמוכרות ביותר בתחום מוכנות להפגין אמון מחודש ומוגדל במחנה שאינו דורש חיבור פיזי ישיר אל המחשב.
בחברת Logitech החלו למכור באופן רשמי את משטח העכבר המסקרן שעונה לשם PowerPlay, וכולל בתוכו מעגל ייעודי לביצוע טעינה אלחוטית בהשראה מגנטית לעכברים האלחוטיים אשר פועלים מעליו.
העכברים שתומכים ביכולת טעינה ייחודית זו הם ה-G703 וה-G903 החדשים והיוקרתיים אשר הושקו לפני כחודשיים, ונראה כי מטרת מערך זה היא לספק אמון מוגדל בטכנולוגיות האלחוטיות לאלו שרואים בהן אפשרות נחותה מבחינת הביצועים – כשמעתה סוללה חלשה כבר לא תוכל להיות הסיבה לכך שביצועי השחקן נפגעו.
החסרון המרכזי בקונספט זה הוא המחיר, משום שה-PowerPlay עצמו נושא תג מחיר מומלץ של 100 דולר, שמתווסף לתגי מחיר של בין 100 ל-150 דולר עבור אמצעי השליטה האלחוטיים הנתמכים, כך שאם אתם לא ממש מדמיינים את עצמכם משקיעים קרוב ל-1,000 ש"ח בגזרה זו, יתכן שהגישה של Logitech היא לא ממש עבורכם.
חברת Razer, מצידה, מקווה ליצור עבורנו את השילוב הטוב ביותר שניתן לתאר בין גיימינג לפעולות משרדיות וביתיות סטנדרטיות יותר עם עכבר ה-Atheris החדש שלה.
הדגם החדש הינו בעל מימדים בינוניים ועיצוב שמתאים גם לימנים וגם לשמאליים, מבוסס על חיישן אופטי בדיוק מירבי של 7,200dpi – וכולל תמיכה הן בעבודה המבוססת על תקשורת Bluetooth LE חסכונית לחיי סוללה מירביים, והן בעבודה בהתבסס על קישוריות Wi-Fi אלחוטית, בתדר 2.4GHz, בהתבסס על דונגל ייעודי ועם טכנולוגיה לסריקת ערוצי השידור השונים הזמינים על מנת למצוא ולבחור את זה שמופרע הכי מעט ומסוגל להציע את זמני השהות הקצרים ביותר.
ל-Atheris חמישה כפתורי מאקרו ניתנים להתאמה אישית ולחצנים לשינוי רגישות העבודה בזמן אמת, והוא נושא תג מחיר מומלץ של 60 יורו (כולל מס) שאמור להיות תחרותי, יחסית, בהשוואה לעכברי גיימינג אחרים שקיימים בשוק.
סביר להניח כי נמשיך לראות חובבי משחקים שלא מוכנים לדמיין אפילו שימוש בעכבר אלחוטי אשר יפגע להם במהירות התגובה (לכאורה), אך נראה כי ביצרניות מאמינים שיש קהל משתמשים מסויים שאותו ניתן "להמיר" בהצלחה ולשכנע לגזור את החוטים, בשם הנוחות והניידות. מסכימים איתן? באו לספר.