מפתחת השבבים מקליפורניה ממשיכה לקצור את פירות השליטה בשוק העיבוד הגראפי וההתרחבות לתחומים חדשניים ומציגה צמיחה כלכלית בכל הקטגוריות
אם למישהו עוד היה ספק – לשלוט בשוק כרטיסי המסך, ובפרט בחלקו העליון והיקר ביותר, באופן מובהק זה עסק משתלם בהחלט.
NVIDIA, מפתחת השבבים שעושה זאת בפועל בשנים האחרונות, הציגה את הדיווח הכספי שלה עבור הרבעון הראשון של שנת 2016 (שהוא הרבעון הכספי הראשון של שנת 2017 עבורה), ובו הרבה סיבות טובות לשמוח – הכנסות של 1.305 מיליארד דולר שגבוהות ב-13 אחוז מאלו של הרבעון המקביל בשנה שעברה, ורווח נקי נאה של 263 מיליון דולר שמהווה זינוק של כ-41 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
תוסיפו אל אלו גם שולי רווח גולמי משופרים של 58.6 אחוז, שמתקרבים אל אלו של אינטל ומהווים את אחד מהנתונים הגבוהים ביותר בתעשיית החומרה כולה, ולא קשה להבין מדוע ב-NVIDIA אופטימיים לתקופה הקרובה, עם ההשקה לדגמי ה-Pascal הראשונים שנמצאת בפתח.
עסקי מוצרי השרתי ומרכזי המידע של החברה צמחו בכ-63 אחוזים בהשוואה שנתית, עסקי הגיימינג (שתחתם נכללים כלל המוצרים הביתיים) צמחו ב-17 אחוזים ובניגוד למגמת ההצטמקות המשמעותית שחווה עולם המחשבים האישיים רבתי, עסקי העיבוד הגראפי המקצועי שמתבסס על דגמי ה-Quadro צמח ב-4 אחוזים – ואפילו עסקי שבבי ה-Tegra של החברה רשמו צמיחה של כ-10 אחוזים, תודות להחלטה המושכלת של אנשי החברה להתמקד בשוק הרכב הצומח ולנטוש באופן כמעט מוחלט את הנסיון להפוך לשחקנים משמעותית בעולם המכשירים החכמים העמוס והרווי.
האם ל-AMD יש סיכוי לבצע קאמבק ולהפוך את המגמה, או ש-NVIDIA עתידה להמשיך ולהנות ממעמד של "כמעט מונופול" בכל תחומי העיבוד בהם היא משתתפת? אנחנו בהחלט מקווים שזה עדיין לא מאוחר מדי להחזיר קצת תחרותיות לשוק.