קשה עם RTX, קשה בלי קריפטו: רווחיה של NVIDIA צונחים

מספר רבעונים של פריחה גדולה מסתיימים בכאב ראש עבור מפתחת השבבים עם קריסת הביקוש לכרטיסי מסך

החברות חששו מכך בעבר ואף הביעו זאת בפומבי – וכעת ההערכות כבר מהוות את המציאות הלכה למעשה: עם הדעיכה המהירה בביקוש לכרטיסים גראפיים לצורכי כריית מטבעות דיגיטליים מגיעה הנפילה בהיקפי המכירות ובסכומי הרכישה הממוצעים, וזו מושכת כלפי מטה את הנתונים הפיננסיים של , בדומה למה שקרה גם ל- ואף גרוע מכך.

קבלו עדכונים לפני כולם בטלגרםקבלו מאיתנו עדכונים לפני כולם - בטלגרםהצטרפו כבר עכשיו לערוץ הטלגרם של הזון


NVIDIA חשפה את נתוניה לסוף שנת הכספים של 2019, שהסתיימה בחודש ינואר האחרון, וכפי שהיה צפוי כבר קודם – אין כאן הרבה בשורות חיוביות מבחינתה.

השיאים של מאחוריה – אבל זה ממש לא אומר שכדאי להספיד אותה

החברה של ג׳ן-סאן הואנג דיווחה על הכנסות של 2.205 מיליארד דולר (שעלו למעשה על ציפיות האנליסטים, לאחר הכרזה מקדימה על חיתוך הסכום ב-500 מיליון דולר בחודש שעבר) ורווח נקי של 567 מיליון דולר – אך הסיפור המרכזי כאן הוא נפילה של 45 אחוזים בהכנסות חטיבת ה- ביחס לרבעון המקביל בשנה הקודמת, וירידה של 46 אחוזים בהכנסות בהשוואה לרבעון הפיננסי הקודם, אשר מעידות יחדיו הן על הבועה המשמעותית שהתפתחה לה סביב עולם מטבעות הקריפטו והן על הביקוש הנמוך מהצפוי לכרטיסי ה- המתקדמים אך יקרים מאוד.

ה-RTX 2060 ודגמי ה- GTX המוזלים העתידיים יסייעו להגדיל את ההכנסות בעתיד הקרוב?

כל החטיבות של רשמו ירידה בהכנסות בהשוואה לרבעון השלישי של שנת 2019 הכלכלית, אם כי זה אינו נתון מפתיע יתר על המידה בהתבסס על המחזוריות המוכרת – השוואה הוגנת יותר מול הרבעון הרביעי המקביל בשנת הכספים 2018 חושפת המשך של הצמיחה במכירות כרטיסי וכרטיסי וכן עלייה בעסקי עולם הרכבים החכמים, לצד ירידה בהכנסות מטכנולוגיות ושבבים בעיצוב ייעודי לחברות צד ג׳ וכמובן הנפילה המדוברת בשוק הביתי.

השנה החולפת הייתה שיא חדש עבור מפתחת השבבים הירוקה, גם כאשר כוללים את הרבעון האחרון והמאכזב – ונראה כי המשקיעים חלוקים בדעותיהם אודות הפוטנציאל העתידי

כדאי להדגיש כי ממשיכה להיות חברה מצליחה ורווחית גם כיום, כאשר היא מסיימת את שנת 2018 הקלנדרית ושנת 2019 הכספית עם שיא הכנסות וגם שיא רווחים של 4.1 מיליארד דולר – אך עם זאת אין ספק כי יידרשו שינויים בגישה ומאמצים  מוגדלים בכדי לרצות את כלל בעלי המניות ולחזור אל מסלול שבירת השיאים הבלתי פוסק שבו החברה צעדה עד לא מזמן. נקווה שמגוון מוצרים רחב יותר ומחירים תחרותיים יותר יהיו חלק מהתהליך.

נזהרת כעת בהערכותיה עבור הרבעון הנוכחי, עם צפי להכנסות דומות לאלו של הרבעון הקודם – 2.21 מיליארד דולר "בלבד" עם עלייה קלה ברווח הנקי