קינגסטון מזנקת קדימה עם כונני SSD ראשונים ב-PCI-Express 4.0

החברה שהייתה מוכרת עד כה בשוק האחסון בעיקר תודות לכונני ה-SATA וה-NVMe העממיים שלה תנסה את מזלה גם עם כונני אחסון בכירים, במהירויות של עד 7,000 מגה-בייט בשנייה

קינגסטון נפרדה ממותג ה-HyperX שלה בתחילת השנה הנוכחית לאחר עסקה בשווי של מעל ל-400 מיליון דולר עם חברת HP, וכעת נראה כי הגיע הזמן שלה לצאת לדרך חדשה בעולם האחסון המתקדם – עם דגם בעל מאפיינים מתקדמים וגם מיתוג מאופק עד מאוד ביחס למתחרים הרבים.

כונני ה-KC3000 מצטרפים אל מועדון מכובד של דגמים המתבססים על בקרי Phison E18 מתקדמים בכדי להתקרב אל מלוא הפוטנציאל של ממשקי ה-M.2 תחת דור PCI-Express 4.0, תוך ניצול כל שמונת הערוצים הזמינים בשביל להגיע למהירויות העברה רציפות מירביות של עד 7,000 מגה-בייט בשנייה גם עבור קריאה וגם עבור כתיבה (בדגם הבכיר והיקר ביותר), בתוספת לביצועים אקראיים עם קבצי 4KB קטנים של עד 1,000,000IOPS בקריאה ובכתיבה.

קינגסטון אינה ממהרת להחליף את מותג ה-HyperX שלה באחד חדש – אלא ממשיכה להסתפק בעיצובים צנועים ומאופקים יותר מאלו של רוב המתחרות שלה בשוק

דגמי ה-NVMe החדשים מבוססים על שבבי NAND תלת מימדיים בתצורת TLC (אולי מסדרת BiCS 4 של Kioxia כמו בדגמי ה-KC2500 של החברה, אם כי אין לנו אישור רשמי לכך) ועל זכרונות דינאמיים מובנים מסוג DDR4, עם נפחים של בין 500GB (היחיד בו הביצועים נחתכים באופן משמעותי בחלק מהמדדים) ל-4 טרה-בייט, כולל אחריות לתקופה של חמש שנים עם היקף כתיבה של כ-43 אחוזים מנפח הכונן מדי יום במהלך תקופה זו, עבור כל אחד מהדגמים שיהיו זמינים. בניגוד להרבה מתחרות, קינגסטון לא תציע את כונניה עם גוף קירור מתכתי ייעודי, לפחות בשלב זה, אלא רק עם מדבקת כיסוי מינימליסטית לפיזור אחיד יותר של החום המתפתח.

גם הדגם בעל נפח "צנוע" יחסית של טרה-בייט אחד נהנה מביצועים שקרובים למקסימום – עם מהירויות של עד 7,000 מגה-בייט בשנייה בקריאה ועד 6,000 מגה-בייט בכתיבה וביצועים אקראיים של עד 900,000IOPS ועד 1,000,000IOPS בהתאמה

אנחנו עוד לא יודעים כמה יעלו הדגמים החדשים של קינגסטון, אבל הם אמורים להתחיל לטפטף אל החנויות לפני שהחודש הנוכחי מסתיים וגם אם המחיר בתחילת הדרך לא יצליח להלהיב יתר על המידה – עדיין נברך על כך שיש עוד שחקנים פופולרית ומוכרת שמספקת כעת תחרות בקצה העליון של השוק ותוכל לתרום לירידה של תגי המחיר בשלב כלשהו במורד הדרך.