יצרנית המחשבים הגדולה ביותר בשוק מאשרת תוכניות לשיתוף פעולה עם עסקיה של המתחרה המתקשה Fujitsu
זה לא פשוט לפתח מחשבים אישיים בימינו וגם להרוויח מכך, בשוק שצועד במקום במקרה הטוב ואף מצטמצם במקרה הפחות טוב, ומציע תחרות עזה עם שולי רווח דקים מאוד בחלק לא קטן מתתי הקטגוריות שלו.
כבר ראינו בעבר חברות כמו IBM ,Packard Bell ו-Compaq נעלמות מן המירוץ הזה, ולאחרונה הייתה זו חברת סוני שוויתרה על היוקרה שבו ומוכרת את מותג ה-Vaio שלה – ועכשיו, יתכן שגם הנציגה היפנית Fujitsu (או Fujitsu-Siemens, כפי שהייתה ידועה בעבר) תצטרף אליהם, במסגרת הסכם מתהווה מול לנובו הסינית.
שתי החברות אישרו כי הן נמצאות במשא ומתן אודות אפשרות לשילוב כוחות בשוק המחשבים האישיים, ואמנם מדובר לכאורה במיזם משותף ולא בנסיון השתלטות ורכישה, די ברור כי לנובו, מובילת השוק לה נתח של יותר מפי עשר מזה שיש ל-Fujitsu, היא בעלת הבית במקרה זה, ושיתוף פעולה כלשהו בתחילת הדרך עשוי להביא לאיחוד והתכנסות בהמשך.
מהלך שכזה עשוי לסייע ללנובו לקבע את מעמדה כיצרנית הגדולה ביותר בשוק, מעבר להובלתה הצנועה יחסית אל מול חברת HP נכון לעכשיו. בכל מקרה, יהיה מעניין לראות מה יוליד לנו שיתוף פעולה סיני-יפני טכנולוגי בלתי רגיל שכזה, כך שאנו נמשיך לעקוב אחרי הסיפור ונעדכן אתכם כמובן.
לדעתי לנובו לא תרוויח טכנולוגית כלום מהשילוב הזה.
הרווח שלה יהיה שהיא העלימה מתחרה אחת שנלחמה איתה על אותו שוק.
אגב הנייד הזה שבתמונה מעולה בנייה איכותית וחזקה
כרגע הצרכן מרוויח פחות – ללנובו מדיניות אחריות מהקצרות בשוק: שנה אחת, לעומת 3 אצל DELL. גם השירות בארץ (CPM) לא מהמשובחים.
שטויות. 2 החברות מציעות שנה ושלוש שנות אחריות, הכל תלוי בדגם. הרבה יותר קל לממש אחריות על מחשב שנקנה בחו"ל עם אחריות בינ"ל אצל לנובו מאשר אצל DELL.
ב-DELL יש 3 שנים לכל הדגמים, ביתיים ועסקיים. בלנובו – רק בחלק קטן מהעסקיים (THINKPAD). יחי ההבדל הקטן.
אחריות בינ"ל יש גם ב-DELL. באופן רשמי רק לסדרות העיסקיות (ווסטרו, לטיטיוד), אבל למעשה לכל דגם שנמכר בארץ.
שלא לומר על טכנאי שמגיע אליך לבית לתקן. חבל להשוות…
מאיפה אתה מביא את הקביעות האלו? יש לכל החברות (כולל DELL) דגמים עם שנה אחריות ודגמים עם שלוש. היבואן של DELL בארץ נודניק בצורה לא נורמלית בעניין מימוש אחריות בינ"ל, גם של HP אגב. אצל לנובו מספיקה חשבונית כדי לקבל טיפול. טכנאי עד הבית – שוב, תלוי באחריות למחשב הספציפי שקנית. ממילא כמעט כל החברות משתמשות בטלדור.
הויכוח מיותר – ללנובו אחריות שנה אחת על כל דגמי IDEAPAD הביתיים. ל-DELL אחריות 3 שנים על כל דגמי אינספיירון הביתיים; ללנובו אין טכנאי עד הבית בכלל; ל-DELL יש (לסדרות ווסטרו ולאטיטיוד). לא כדאי להזכיר את HP…
אכן ויכוח מיותר. ואלו רק התוצאות הראשונות שבדקתי בזאפ. אני אגלה לך סוד קטן – המרכיב הכספי ללקוח בין שנה אחריות לשלוש הוא כ250 ש"ח. דל לא עושים לך טובה, הם פשוט כוללים את המרכיב הזה מלכתחילה כשהם מחשבים את המחיר.
אולי (יש גם הנחות על האחריות בקניה ברשתות).
אבל השאלה היא למה לנובו חושבים ששנה אחת זה מספיק טוב… (בעוד ש-IBM שממנה קנתה את ליין הניידים, חשבה ש-3 שנים זה סביר). זה אנטי צרכני. לכן לנובו בעייתית מבחינתי, ו-DELL לא.
זה עניין של היבואן לדעתי.
בחו"ל יש להם אפשרות בין שנה לשלוש שנים בתוספת מחיר (79$).
כנראה היבואן רואה להראות שהמחירים שלו הכי זולים ונותן מחיר של האחריות המינימלית.
לנובו זה אחלה חברה בסה"כ ומחירים שלה ממש תחרותיים, במיוחד בחו"ל (נכון ללפני שנתיים שביררתי מחירים….