עולם החכמים והמחוברים לענן: השנה שהייתה והעתיד שבדרך

תגובה אחת

בואו לגלות עוד על הטכנולוגיות שעתידות לשנות לגמרי את החיים של כולנו בשנים הקרובות

ב-2016 היינו עדים להמשך ההתלכדות של העולם הדיגיטלי והפיזי עם חפצים יומיומיים, ציוד מסחרי ותעשייתי וערים שלמות שהפכו חכמים ומחוברים לענן. האנליסטים צופים שעד 2020, יותר מ-50 מיליארד התקנים – לבישים, חיישני מלאי בחנויות, מכוניות אוטונומיות, מכשור רפואי, תשתית עירונית ועוד יהיו מחוברים לאינטרנט וזה לזה.

קבלו עדכונים לפני כולם בטלגרםקבלו מאיתנו עדכונים לפני כולם - בטלגרםהצטרפו כבר עכשיו לערוץ הטלגרם של הזון


והיחסים בין בני אדם לטכנולוגיה – האופן שבו הם משתמשים בה, החוויות שהיא מאפשרת והתועלת שבני אדם מפיקים ממנה – כל אלה מתחילים להשתנות באופן דרמטי.

לאמיתו של דבר, מאז המעבר מאנלוג לדיגיטל לא היה פרק זמן בעל פוטנציאל כה גדול לשינוי רחב היקף כזה: הרשתות מתפתחות כיום מהר מתמיד על מנת לספק מענה לתביעות הגדלות לרוחב פס הנובעות מהגידול העצום במספר ההתקנים המחוברים מסביב לשעון והצורך בגישה לנתונים לשם ניתוחם ושיתופם בזמן אמת.

ב-2016 פעלה יחד עם קובעי מדיניות, גורמים בתעשייה ומנהיגים תעשייתיים על התמקדות בארבעה תחומים שתסייע לדרבן את החדשנות ולאפשר עוד שינויים מהירים שיובילו להזדמנויות חדשות וגדולות מתמיד לתעשיות ולצרכנים: בינה מלאכותית, דור חמישי, נהיגה אוטומטית ומציאות וירטואלית/מתלכדת.


בינה מלאכותית

הבינה המלאכותית כבר סביבנו, החל מיישומים שכיחים (המרת קול לטקסט, תיוג וזיהוי תרמיות) וכלה ביישומים מתוחכמים (רפואה מדויקת, חיזוי פציעות ומכוניות אוטונומיות). הבינה המלאכותית תאפשר למכשירים להעצים את היכולות האנושיות, למכן מטלות מעייפות או מסוכנות, לתת דרור לתגליות מדעיות ולפתור בעיות חברתיות מאתגרות.

maker-faire-new-york-2x1השוק העולמי של הרובוטיקה והבינה המלאכותית צפוי לגדול ל-153 מיליארד דולר עד 2020. מתוך הסכום הזה, 83 מיליארד דולר יופנו לרובוטיקה ו-70 מיליארד דולר לאנליטיקה המבוססת על .

2016
  • 6 באוגוסט: חתמה על הסכם לרכישת Nervana Systems, המובילה המוכרת בלמידה עמוקה.
  • 17 בנובמבר: הכריזה על האופן שבו מוצרים, טכנולוגיות והשקעות חדשים מקצה מרכז הנתונים ירחיבו ויאיצו את צמיחת הבינה המלאכותית. פלטפורמת Nervana עומדת במרכז ההכרזה כטכנולוגיה השואפת לצמצמם בעד פי 100 את משך הזמן הנדרש לניתוב מודל למידה עמוקה בשלוש השנים הקרובות (בהשוואה לפתרונות GPU)
2017
  • הטכנולוגיה תהיה יותר חסכונית וזמינה, יישומים חדשים יפותחו במגוון תעשיות ויוביל להתייעלות בעסקים ואצל צרכנים.
  • הטכנולוגיה התומכת בכמה יישומי הנמצאים בחיתוליהם, כגון עיבוד שפה טבעית ובוטים ישתפרו במידה רבה ויסללו את הדרך לאימוץ נרחב יותר של .
  • למידת מכונה ולמידה עמוקה ישולבו באופן מדויק יותר בהתקני האינטרנט של הדברים ותיפתח הגישה לרובדי תובנות עמוקים יותר.
  • אינטל תשיק שלושה מוצרים של פלטפורמת Intel Nervana שנבנו להשגת מהירות וקלות שימוש ויאפשרו ליותר מקצועני נתונים לפתור את האתגרים הגדולים בעולם באמצעות סטנדרטית. המוצרים הם:
  • טכנולוגיה פורצת דרך של Nervana Systems תיבדק עם המעבד הראשון (שם קוד Lake Crest) במחצית הראשונה של 2017 ותהיה זמינה ללקוחות בהמשך השנה עבור נוירוניות המספקות את הביצועים הגבוהים ביותר ללמידה עמוקה ומציעות צפיפות מחשוב חסרת תקדים עם חיבור משולב (interconnect) עתיר רוחב פס.
  • מוצר חדש (שם קוד Knights Crest) המשלב הדוקות את מעבדי הטובים מסוגם עם הטכנולוגיה של Nervana Systems.
  • הדור הבא של מעבדי Intel Xeon Phi  (שם קוד Knights Mill) יספק עד פי 4 טובים יותר בלמידה עמוקה בהשוואה לדור הקודם.

הדור הבא של הסלולר – 5G

יותר מאשר מהירה מקודמותיה, ה-5G צפויה לאפשר זמני אחזור קצרים ביותר אשר בשילוב עם רוחב פס גבוה ביותר יאפשרו ניהול ביקוש חסר תקדים לנתונים ועוד התקנים מחוברים. רבות עוצמה וזריזות גם מסוגלות לנווט את תעבורת הרשת בחוכמה ולתת קדימות להתקנים קריטיים לבטיחות כגון מכוניות אוטונומיות והתקנים רפואיים לבישים. באזורים גיאוגרפיים שהתשתית בהם אינה מהירה או אמינה כנדרש, 5G תפתח עולם שלם של אפשרויות אשר כיום אינן זמינות. רשת ה-5G הגלובלית צפויה לתמוך במספר מוערך של 100 מיליארד התקנים.

5g-2x1
(מקור התמונה: אינטל)
2016
  • 5 בפברואר: חונכת את פלטפורמת Intel 5G Mobile Trial בכנס Mobile World. לאחרונה השיקה את הדור השני של הפלטפורמה המשמש מספר רב של ספקי שירותים מהרובד הראשון לעריכת ניסויים ברשת .
  • 14 ביולי: נציבות התקשורת הפדרלית (FCC) מאשרת פה אחד את התוכניות להטמעת 5G בארה"ב.
  • 6 בדצמבר: מכריזה על שותפות עם AT&T ואריקסון בהשקת ניסוי הלקוחות העסקי הראשון מסוגו ב-.
2017
  • 5G ממשיכה להפוך מקונספט וניסויים לתוכניות פריסה ממשיות והאצת התמיכה ברחבי התעשייה.
  • הצורך בקישוריות מהירה יותר מוביל להגברת הלחצים על התעשייה להתיישר סביב תקן מוסכם של IEEE ו-3GPP ולהתמודד עם האתגרים הכרוכים בתאימות הדדית, תאימות לאחור והכנת הרשת לעתיד.

נהיגה אוטומטית

הנהיגה האוטומטית תשנה את חיינו ואת פני החברה. המשמעות של מכוניות העתיד היא פחות תאונות, ניידות ליותר בני אדם ופחות עומסים בערים המזוהמות בעולם.

השוק הגלובלי למכוניות אוטונומיות לחלוטין עשוי להגיע ל-42 מיליארד דולר עד 2025; עד 2036, מכוניות הנוהגות את עצמן יהוו רבע מסך מכירות בעולם הרכב.

2016
  • 1 ביולי: קבוצת BMW, ומובילאיי מכריזות על שיתוף פעולה בקידום פתרונות נהיגה ממוכנים לייצור מסחרי עד 2021.
  • 15 בנובמבר: קפיטל מכריזה על השקעה חדשה של 250 מיליון דולר בשנתיים הקרובות בהפיכת הנהיגה האוטונומית למציאות.
2017
  • התקדמות משמעותית בקידום הפעלת המכוניות ללא נהג אך גם בחלקי התשתית השונים, מקישוריות דרך שימוש בבינה מלאכותית וכלה בעיבוד נתונים.
  • עוד חברות ייכנסו לשוק הנהיגה האוטונומי, שותפויות ומיזמים חדשים יוקמו והתעשייה תפעל ליצירת תקנים משותפים.
  • התעשייה תמשיך ללמוד באמצעות ניסוי וטעיה אך 2017 תהיה השנה הראשונה שבה מערכות נהיגה אוטומטיות במכוניות יגיעו למיינסטרים למשל באמצעות מערכות מתקדמות לסיוע בנהיגה (ADAS) או ציי אוטומטיים לשיתוף נסיעות.

מציאות וירטואלית ומציאות מתלכדת

בעוד שהחוויות של היום נשענו על אינטראקציה עם מסך, בעתיד הן יאפפו את המשתמש לחלוטין עם מראות, צלילים ומגע. חזית המחשוב הבאה היא להעצים בני אדם לבנות, לפתור, ליצור ולשחק בעולם שבו המחסומים בין העולם הפיזי והווירטואלי הולכים ונעלמים. טכנולוגיות וירטואליות מציעות פוטנציאל עצום לעתיד אך התעשייה רק מתחילה לגרד את פני השטח של מגוון האפשרויות.

VR player
(מקור התמונה: אינטל)
2016
  • 16 באוגוסט: חושפת את פרויקט Alloy, פתרון 'הכל באחד' למציאות וירטואלית.
  • 3 בנובמבר: מודיעה על רכישת חברת VOKE, המובילה בחוויות מציאות וירטואלית חיות, על מנת לספק אופפות לספורטאים, אוהדים ומפיקי תוכן.
  • 7 בדצמבר: ומיקרוסופט מכריזות על המפרט של Holographic.
2017
  • חוויות המציאות הווירטואלית יתבגרו משלב הילדות בתעשיות כגון שירותי , חינוך ונסיעות ויעשו שימוש בטכנולוגיית המציאות הווירטואלית החדישה ביותר בכדי ליצור חוויות אופפות באמת.
  • טכנולוגיה וספורט ישתלבו הדוק מתמיד בשנה הבאה ויחוללו מהפך באופן שבו בני אדם מתאמנים, צופים ויוצרים אינטראקציה עם ספור.
  • מציאות מתלכדת (Merged reality), דרך חדשה לחוות אינטראקציות וסביבות פיזיות ווירטואליות תנוע לקדמת הבמה עם חמישה פיתוחים טכנולוגיים (6 דרגות של חופש, מעקב משולב, מניפולציה טבעית יותר, אינטראקציה ללא כבלים, תוכן מציאותי שעבר דיגיטציה מתקדמת) וצפויה להגיע לשוק בסוף 2017.



מייסד האתר, חי ונושם מחשבים וטכנולוגיה