קצת אחרי פרסום מידע ראשוני אודות הביצועים של Half Life 2 באתר AnandTech, מפרסם האתר Firing Squad מספרים רשמיים שנמסרו ע"י Valve בעצמם.
הנתונים נמסרו בכנס בסיאטל שאורגן ע"י ATi המוקדש לטכנולוגית ה Shaders של DirectX 9.0.
מנתוני הבנצ'מרקים, שהורצו ע"י Valve, עולה פער משמעותי ביותר בין כרטיסי GeforceFX לבין כרטיסי Radeon (לשם דוגמא, כאשר המשחק רץ במצב DirectX 9 מלא, כרטיס ה Radeon 9800 Pro מסוגל לספק קצב פריימים כפול מזה שמספק ה 5900 Ultra. ה 9600 Pro מסתפק בפער "קטן" של 50% מעל ה 5900 Ultra).
אין כמעט צורך לדבר על ביצועיהם של ה 5600 ו 5200, אשר מציגים קצבי פריימים בהם פשוט לא ניתן לשחק.
כדי לאפשר גם לאנשים שיש להם GeforceFX לשחק במשחק בצורה נורמלית, החליטו ב Valve ליצור מצב שהוא עירוב בין DirectX 9 לבין DirectX 8 בו ה GeforceFX 5900 Ultra מציג סוף סוף קצבי פריימים סבירים (קרוב ל 50fps) אך Radeon 9800 Pro עדיין עוקף אותו ומגיע ל 60fps – כשהוא רץ במצב DirectX 9 מלא.
התגובה של nVIDIA לא אחרה לבוא והיא טוענת כי כל הבדיקות הללו נעשו בעזרת סט הדרייברים 45.23, ואילו סט הדרייברים החדש שלהם (מסדרת 50) מכיל אופטימיזציות רבות למשחק.