תערוכת קומפיוטקס גרסת 2008 הגיעה לסיומה, ובעיני כולם ברור כשמש כי התערוכה האסיאתית במקור כבר ממזמן חצתה גבולות וימים והפכה לתערוכה החשובה בעולם, על אף שאינה הגדולה ביותר.
חשיבותה של התערוכה חלחל הפעם גם בקרב המארגנים, שהקימו מתחם חדש ומפואר נוסף לשימוש המציגים. המתחם החדש סייע בהגדלה משמעותית של שטח התערוכה, מספר המציגים ומספר המבקרים, דבר שהוביל לשבירת שיאי סטטיסטיקה חדשים במונחי האירוע. כמות המציגים עמדה על 1,725 חברות ב-4,492 ביתנים שונים. מדובר על גדילה של כ- 30% בכמות המציגים, וכמעט 50% במספר הביתנים. בעוד שהנתונים מחמיאים ל-Taitra, הארגון המייסד האחראי לארגון התערוכה, הרי שהמציגות עצמן היו חלוקות בדעתן באשר למהלך. חלק ניכר מהחברות המקומיות שנדחקו למתחם החדש בקצה העיר הביעו תרעומת על הוצאתן מתוך מרכז העניינים, שנמצא במרכז העסקים הבינ"ל בטאייפה. הסיבה לכך ברורה: המרחק ממרכז העיר והמחסור בתחבורה מתאימה (רכבת-המטרו המקשרת צפויה להיחנך רק בעוד שנתיים) הובילו לדילול במספר המבקרים אצל המציגים במתחם החדש, וזאת אף על פי שבאופן כללי גדל מספר המבקרים בתערוכה. חברות אחרות הציגו הלך רוח שונה והביעו שביעות רצון מהמהלך, שאפשר להן למסד ביתן של ממש בתערוכה, במקום להקים דוכן מאולתר לעיתונאים ושותפים עסקיים בתוך סוויטה במרכז העיר.
מרכז Nangang החדש למציגים |
במישור הטכנולוגי הוכיחה שוב התערוכה המזרחית כי היא המשפיעה ביותר בתחום החומרה. בעוד שבסביט, התערוכה הגדולה בעולם, יצרניות רבות (וביניהן אינטל ו-NVIDIA) בחרו למעט בחשיפה תקשורתית ולא הציגו אף מוצר חדש, הרי שהפעם כולן יצאו בהצהרות גדולות בריש גלי, והציגו את מיטב מרכולתן. הבשורה הגדולה ביותר של התערוכה השנה היא המעבר הצפוי למוצרי Consumer, ובפרט טיפוסים היברידיים חדשים של אולטרא-ניידים תקציביים (Netbooks, MIDs), ואף מחשבים שולחניים מזעריים (Nettops, או מחשבים שולחניים רגילים מבוססי לוחות Mini-ITX). אין ספק שגם השנה תערוכת קומפיוטקס השאירה את חותמה בשוק החומרה המסתעף לכיוונים חדשים.
מלבד היכולת להציג פיתוחים טכנולוגיים ומוצרים חדשים, התערוכה מהווה קרקע פורייה ליצירת קשרים עסקיים וליחסי ציבור. אלפי מפיצים ועוסקים בדבר, לרבות נציגים מישראל, הגיעו לתערוכה על מנת להתעדכן במצב השוק העולמי, ליצור קשרים עסקיים חדשים ולחזק קיימים.
מלבד היכולת להציג פיתוחים טכנולוגיים ומוצרים חדשים, התערוכה מהווה קרקע פורייה ליצירת קשרים עסקיים וליחסי ציבור. אלפי מפיצים ועוסקים בדבר, לרבות נציגים מישראל, הגיעו לתערוכה על מנת להתעדכן במצב השוק העולמי, ליצור קשרים עסקיים חדשים ולחזק קיימים.
בטאייפה כבר מתכוננים לתערוכה בשנה הבאה, ואנו נעשה לילות כימים על מנת להביא בפניכם הקוראים גם את אשר יתרחש באירוע הבא.