מותג ה-FireCuda זוכה לשדרוג נוסף תודות לבקרים העדכניים של חברת Phison, והצרכנים יכולים לברך על עוד הרחבה של התחרות במסגרת מוצרי האחסון המהירים ביותר עבור חומרות מודרניות
מבחר כונני ה-NVMe שתומכים בתקן ה-PCI-Express 4.0, ובתוך כל מסוגלים להגיע אל מהירויות העברה שאינן אפשריות עבור דגמי NVMe בתקן PCI-Express 3.0 ובוודאי עבור כונני SSD מבוססי SATA או AHCI, תפח באופן משמעותי בשנה החולפת – אך עם זאת קשה להתעלם מכך שהמחירים הממוצעים עבור דגמים אלו גבוהים בעשרות אחוזים ואפילו פי 2 לעומת כונני אחסון בלתי נדיף אחרים, וזו עדות לכך שהשוק שלנו צמא לעוד מבחר ועוד תחרות שיעזרו להוריד בהדרגה את אתן עלויות.
עם ההגיון הזה, לא נותר לנו אלא לברך על הצטרפותו של עוד דגם המבוסס על בקר ה-Phison E18 הפופולרי אל המירוץ – מבית Seagate שנמצאת בעיצומו של תהליך מעבר מהתמקדות בקשיחים מכאניים בלבד לבניית מוניטין משמעותי גם ביקום ה-NAND העכשווי.
כונני ה-FireCuda 530 ישלבו בין בקר 8 הערוצים המשוכלל לזכרונות TLC מודרניים מבית חברת מיקרון, עם מבנה פנימי בן לא פחות מ-176 שכבות שנחשפו לא מזמן, עם נפחים של 500GB וטרה-בייט אחד בגרסה הכוללת שבבים רק מצד אחד של מעגל ה-M.2 המודפס, ובנפחים של 2 טרה-בייט ואף 4 טרה-בייט בגרסאות המתקדמות שמאכלסות שבבים משני צדדי המעגל המודפס (מה שמוסיף כמה מילימטרים לעובי הכללי) ונהנות מהביצועים הטובים ביותר תודות למיצוי הפוטנציאל של ה-Phison E18.
ביצועי הקריאה הרציפים של כונני הסדרה החדשה יגיעו עד ל-7,300 מגה-בייט בשנייה וביצועי הכתיבה הרציפים יעמדו על עד 6,900 מגה-בייט בשנייה, קרוב מאוד למקסימום המוחלט התיאורטי בממשקי ה-M.2 העדכניים תחת תקן PCI-Express 4.0 – בזמן שגם הביצועים האקראיים המירביים עם קבצי 4KB ישתייכו אל הרמה העליונה של הטבלה עם עד 1,000,000IOPS הן בקריאה והן בכתיבה. דגמי ה-500GB וה-1TB של ה-FireCuda 530 יספקו ביצועים מירביים מופחתים ביחס לאחיהם, ראוי לציין, אך עדיין יהיו עדיפים על פני כונני PCI-Express 3.0 מקבילים לפחות בחלק מן המאפיינים שלהם.
דגמי ה-FireCuda 530 יוצעו כולם עם אחריות לתקופה של 5 שנים, בהיקפי כתיבה מרשימים למדי של 70 אחוזים מנפח הכונן המלא מדי יום במשך תקופה זו – שעשויים לסייע חלקית בהצדקת המחירים המומלצים שמתחילים מ-140 דולר לנפח 500GB, עוברים דרך 240 דולר ו-490 דולר לנפחים של טרה-בייט ו-2 טרה-בייט בהתאמה ומגיעים עד ל-950 דולר עבור גרסת ה-4 טרה-בייט העילית, מבלי לכלול את גוף הקירור הייעודי שיוצע בתתי-גרסאות יקרות עוד יותר.
נראה כי אנחנו עדיין די רחוקים מהיום בו ניתן יהיה להשיג כונן PCI-Express 4.0 בנפח של 500GB לפחות במחיר שמתחת לרף פטור המע"מ, אך נקווה שהשינוי הזה יגיע בהקדם עם השקה של עוד בקרי SSD, עוד שבבי אחסון מודרניים ועוד שלל רחב של דגמי כוננים המאמצים אותם.