מסכי מגע שמזהים תנועה מעליהם? תלת מימד הולוגרפי בעזרת חיישני הקינקט? במיקרוסופט לא נחים לרגע
מכירים את ה-Kinect? אותו אביזר מרשים (ושובר שיאי מכירות) לקונסולת ה-Xbox 360 שיכול לנתח את נפח החדר ולזהות תנועות שלכם (ולעשות גם הרבה דברים אחרים, שונים ומשונים, עם קצת דמיון ויכולת)? עושה רושם שהיכולות שלו הן רק הבסיס לעוד הרבה יותר.
במיקרוסופט, כך נראה, כבר עסוקים בפיתוחן של מערכות חישה מרשימות ומתקדמות הרבה יותר, שעלולות לשנות לגמרי את הצורה שבה אנחנו נתקשר עם הסמארטפון, הטאבלט, המחשב או קונסולת המשחק שלנו בעתיד (כל זאת במידה ומערכות אלו יזכו ל"עתיד" משלהן).
בסרטון שמציג חלק ממערכות מעניינות אלו, יחד עם הדגמות והסברים מצד סטיבן באטיש (Steven Batiche), המנהל של מחלקת המדעים היישומיים במיקרוסופט (Microsoft Applied Sciences), שמציג יכולות מילוליות מפתיעות לטובה ביחס למדען, מוצגת לנו מערכת של משטח מחזיר אור, שבשילוב עם מקרן ומצלמה אשר נמצאים מעליו (המקרן מקרין את האור, והמצלמה שלצידו קולטת את האור המוחזר) הופכת למעין משטח מגע וירטואלי (שאולי מסך המגע בסמארטפון שלכם, באחד מן הימים) שניתן להפעיל מבלי לגעת בו כלל.
כמו כן מוצגת מערכת מרשימה אפילו יותר, אשר משתמשת בעדשות שטוחות ייחודיות (Wedge) ובחיישני הקינקט על מנת ליצור ולכוון תמונה שונה לכל עין – מה שיוצר תמונה תלת מימדית, כאשר חיישני הקינקט שעוקבים אחרי תנועות הצופה מאפשרים להפוך את התמונה התלת מימדית להולוגרמה של ממש, שמשתנה בהתאם לתנועת הצופה ומעניקה תחושת נפח מציאותית ומרשימה למדי.
אפשר להמשיך ולנסות להסביר את הדברים במילים, אך הסרטון בהחלט עושה את העבודה טוב הרבה יותר, אז הנה לכם הצצה אל העתיד מבית מיקרוסופט:
בחור מוכשר עד מאוד בשם ג'וני לי (Johnny Lee) עשה דבר דומה לפני יותר מ-3 שנים, תוך שימוש בשלט ובחיישני קונסולת ה-Wii של נינטנדו (שהם בסיסיים הרבה יותר מחיישני ה-Kinect), תוך שהוא "מחליף תפקידים" בין השלט לחיישנים (החיישנים יהיו עליו, ואילו השלט יהיה ליד הטלוויזיה), ויוצר מצב שבו תנועתו נקלטת, והתמונה שעל המסך משתנה בהתאם למיקומו – תוך יצירת אותה תחושה מרהיבה של נפח, שגורמת לתלת מימד של "Avatar" להיראות כמו גימיק זול.