טכנולוגיית שיפור הביצועים במשחקים בהתבסס על בינה מלאכותית אומרת "שלום עולם" – ואחת הדוגמאות המרשימות הראשונות שאנחנו מקבלים ליכולותיה מגיעה דווקא בשימוש עם כרטיס מסך של חברה מתחרה
עדכון חדש שוחרר למשחק Shadow of the Tomb Raider והוא כולל סעיף מאוד מעניין אשר מאפשר לו להשתמש בטכנולוגיית XeSS של אינטל לצורך שיפור הביצועים ולעיתים איכות התמונה בשימוש מערכת תומכת ב-DirectX 12 של מיקרוסופט.
טכנולוגיית XeSS היא התשובה של אינטל לטכנולוגיות כמו DLSS של NVIDIA בהן נעשה שימוש בלימוד מכונה על מנת לשיפור ביצועים במשחקים, הן באיכות התמונה והן במספר הפריימים המופקים לשניה.
ההבדל הגדול ביותר ומשהו שאינטל מבינה היטב הוא שאם רוצים שטכנולוגיה תהפוך לנפוצה, בעיקר אם אתה אנדרדוג בעולם הגרפיקה, כדאי לך לתת לכמה שיותר אנשים להשתמש בטכנולוגיה הזאת. לכן, XeSS יכולה להטמע בכל משחק שיחליט לקחת את הכלים הזמינים ולממש אותה.
המשתמש CapFrameX בטוויטר כבר הספיק לדווח על שיפורי הביצועים שנצפו בשימוש כרטיס המסך Radeon RX 6800 XT של AMD בטומב ריידר. ממש כמו בטכנולוגיות שיפור ביצועים מבינה מלאכותית שראינו עד כה, ניתן לבחור באחת מבין מספר אפשרויות, בתלות באיכות התמונה בהשוואה לביצועים.
האיכות הגבוהה ביותר נקראת Ultra Quality ולרוב מדובר באפשרות שמטרתה היא שיפור ביצועים מינימלי על מנת לשפר את איכות התמונה לעומת המקור. שם, נצפה שיפור ביצועים של 13 אחוזים. גם איכות תמונה וגם ביצועים? למה לא.
כשעוברים למצב Quality וממעיטים מעט משיפורי איכות התמונה הביצועים מזנקים בעוד כמה אחוזים. אנו מקווים לראות את XeSS הופכת לנפוצה כמה שיותר כדי שכולם יוכלו להינות משיפורים בביצועי משחקים, על אחת כמה וכמה בשימוש כרטיסי מסך זולים וישנים יותר. אחרי הכל, מערכות תומכות DirectX 12 יש בשוק מזה לא מעט שנים.
צפו לתוכן בנושא XeSS בעתיד הקרוב, כאשר נכסה בהרחבה את כרטיסי המסך החדשים של אינטל, אשר צפויים להיות זמינים סוף סוף כבר במהלך אוקטובר.