OTOY הדגימה את יכולות העברת המידע שלה בכך שהצליחה להריץ את המשחק CRYSIS על מכשיר ה-iPhone של אפל בעזרת טכנולוגית העברת מידע משרת של AMD.
CRYSIS כבר זמן רב ידוע כמדד מתקדם לביצועי הגרפיקה במחשבים, בכל מקום שבו יש מחשבים חזקים והשוואות מתקדמות קיים גם CRYSIS, המשחק שכולם רצו לראות רץ בצורה חלקה. לפני כמה ימים דיווח Ars Technica על תכונה חדשה מאת AMD, טכנולוגיה שבעזרתה יהיה אפשר לשחק במשחקי מחשב מתקדמים ואינטנסיביים גם על מכשירים ניידיםנייחים חלשים. בתצוגה שערכה OTOY נצפה המשחק CRYSIS רץ במכשיר iPhone של אפל, מכשיר שעוצמת העיבוד שלו נמוכה מדי בכדי להתמודד עם תוכנה כבדה שכזאת.
אתם קוראים נכון, CRYSIS. חברת OTOY אחראית להישג הזה על ידי שירות מיוחד של עיבוד גרפיקה אשר מועבר דרך רשת האינטרנט ומגיע הישר למכשיר ללא עיכובים וקרטועים, לא משנה אם מדובר במחשב לשוק הנמוך או במקרה הזה iPhone. התהליך עובד בצורה של עיבוד ורינדור הגרפיקה על שרת ייעודי שבו נמצא מעבד גרפי מתקדם של AMD. כל פריים מועבר למכשיר הייעודי על ידי תוכנת צד שלישי של OTOY. לאחר מכן הפריימים נדחסים ומועברים דרך הרשת אל היעד, ותוכנה שנמצאת במחשב היעד פורשת את הפריימים בחלון. כל פעולה שמבצע המחשב שמציג את הפריימים חוזרת בחזרה אל שרת העיבוד.
במקרה של גרסת דמו של CRYSIS, התצוגה עבדה בצורה חלקה לגמרי. "התצוגה -iPhone קטנה יחסית ולכן לא הבחנו בארטיפקטים (סימנים שמופיעים כאשר יש ליקויים וחוסרים במידע), חויית המשחק הייתה חלקה והתגובות היו מהירות", אמר ג'ון סטוקס מ-Ars Technica. לאחר מכן הוסיף ואמר "חוץ מהשליטה המוגבלת למחצה, שמסתבר שגם היא נפרצה ברגע האחרון, היה מדובר בנטו להריץ את המשחק ב-iPhone".
סטוקס הביא נקודה טובה למחשבה בקשר להרצת המשחק ב-iPhone: למה שירצה תאגיד AMD להריץ בשרתים דרך האינטרנט למכשירים חלשים יותרבעלי יכולת מוגבלת להרצתם? אחרי הכל, איזה אינטרס כלכלי יעמוד מאחורי צד שכזה? כרגע נראה שהשירות הזה של הזרמת המידע הוא רק בונוס נוסף לשאר התכונות הקיימות היום בשוק הגרפיקה, אך ייתכן שבהמשך ימצאו לזה שימושים רבים אחרים.
מי יודע, אולי בדור מתקדם יותר שבו אינטרנט אלחוטי יהיה מהיר בהרבה יותר, יהיה ניתן לשחק במשחקים חדשים בהגדרות מתקדמות מכל מחשב נייד ומכל מקום בעולם על ידי שימוש בשרתים ציבוריים ומחשבים ביתיים.