הסיבה לעיכוב הינה החוסר בשבבים בליטוגרפיה מתקדמת של 20 ו-16 ננומטרים, המסופקים למטרות אחרות ו"דחופות" יותר כמו לייצור שבבי סמארטפונים עבור חברות כמו אפל וקוואלקום
רציתם סמארטפון חזק וחסכוני יותר? תצטרכו לחכות יותר לכרטיס המסך הבא שלכם. על פי דיווחים מפי WCCFTech, גם AMD וגם NVIDIA מעכבות את ההשקה של הכרטיסים מהדור הבא של החברות, המכילים שבבים בליטוגרפיה החדשה של 20 ו-16 ננומטרים. הפתרון הקבוע של החברות בחוסר השבבים המוקטנים הללו היה להשיק את הכרטיסי הדגל שלהן בליטוגרפיה מיושנת (יחסית) של 28 ננומטרים, עם שבבים שעתידיים להמשיך ולבוא באותה הליטוגרפיה בכדי לאפשר לכרטיסי דגל להנות מהטכנולוגיה החדשה.
הסיבה העיקרית לעיכוב הכרטיסים החדשים בליטוגרפיה החדשה הינה שוק הסמארטפונים הפורה. לאור הפופולאריות מרקיעת השחקים של מכשירי הסמארטפון בכל רחבי העולם, גם עם זמינות הטכנולוגיה לשבבים בליטוגרפיה נמוכה של 20 ו-16 ננומטרים, רוב השבבים משומשים למטרותיהן של קוואלקום, אפל וסמסונג בייצור סמארטפונים חדשים, חזקים ויעילים יותר מבעבר.
על פי הדיווח, זאת גם הסיבה לייצור כרטיסים המבוססים על ליבת ה-GM204 של NVIDIA (כרטיסי ה-GTX 980 ו-GTX 970) בתהליך ייצור של 28 ננומטרים, בנוסף לליבות המחודשות בשם "Tonga" של AMD, שגם צפויות לבוא בליטוגרפיה נוכחית זו. שבבים חדשים בליטוגרפיה של 20 או 16 ננומטרים אנחנו לא מצפים לראות מ-NVIDIA עד ל-2016 עם ליבת ה-"Pascal" שצפויה לדלג על ליטוגרפיית ה-20 ננומטרים הישר ל-16. מ-AMD ניתן לצפות לכרטיסי ה-R9 3xx (המבוססים על ליבות ה-Caribbean Islands) בליטוגרפיה של 20 ננומטרים בסוף החצי הראשון של שנה הבאה, כחודשיים עיכוב מהתכנון הראשוני.
כתוכנית להתמודד עם החוסר בשבבים בליטוגרפיה החדשה, AMD הצהירה כי היא תמשיך להשתמש בשבבים בתהליך ייצור של 28 ננומטרים לסדרה הבינונית והנמוכה שלה, עם הכרטיסים לשוק הגבוה שעתידים להנות ראשונים מהליטוגרפיה החדשה, כאשר זמינות תאפשר זאת.
[interaction id="54a15ace08b0f989512977ad"]
במטותא, מעקבות >> מעכבות, לעיקוב >> לעיכוב.
RIGHT][COLOR
ל2, אתה תראה את זה רק ב VOLTA … סליחה PASCAL _ (ז"א 2016)
כש4K יהיה במחיר נגיש לבית בעולם, רק אז תראה את הכרטיס המיוחל… _ (זה הכל מוכנן ומתוזמר… כל השלבים\הצעדים ההנדסיים האלו נועדו אך ורק למטרה של סחיטת כסף מהשוק… נו ומהטכנולוגיה כמובן)
כן מסכים … זה היה ברור מאליו …
הם עושים טעות יש רווחים גדולים מהכרטיסי מסך, אני ועוד אנשים בסוף יעברו לקונסולות ואז הם יבכו למה עשינו ככה, אני כבר עברתי ל-ps4
^ אז מה שאתה אומר בעצם שהקונסולות בדור הנוכחי טובות יותר מהחומרה שיש היום?
ממש, אבל ממש לא!
תגובה שגרתית של אורןאורן1911 וכמו השאר ראויה להתעלמות.
לא צריך להיות אנליסט בשביל לדעת שהיום אנוידיה נהנית ממכירות כרטיסי המסך שלה. בקרוב מוצרי אמצע השוק יביאו עוד מכה, אז למה למהר. בנוסף יש מספיק מקום להרגע ולהתרווח לפני שמוצר חזק מ980 על 28 ננומטר יוכל להביא עוד מכה. לאט לאט.
djelectric
תגיד אתה רוצה להתקדם בחיים או שאתה רוצה להיות תקוע על אותה טכנולוגיה?
לא אמרתי שהיא יותר טובה, היא יותר משתלמת, למה כל שנה צריך לקנות כרטיס מסך ב-1800 2000 שקל כדי להריץ על הכי גבוהה?
פעם זה לא היה ככה כרטיס מסך שעולה 2000 שקל היה מחזיק 2-3 שנים, שיעשו כרטיס כמו בנאדם לא כל שנה.
כל הפורום הזה לא מבין בשיט העיקר שקניתי מחשב שנה שעברה המליצו לי על המחשב הזה שאני יריץ כל משחק על הכי גבוהה שנתיים
i5 4670+gtx 770 2gb+16gb בסוף זה מסתבר שזה לא נכון.
אני מקווה שאתה מבין את הניגודיות בהודעה שלך, וזאת מקור הביעה.
רוצה להתקדם, וזה בדיוק מה שקורה משנה לשנה. אז למה כל שנה לקנות כרטיס ב1800 כדי להריץ על מקסימום? כי כל שנה תקרת האיכות עולה.
הגיון בסיסי ביותר, הביצה והתרנגולת. תחשוב על זה מעט, ורק אז תגיב.
מדהים שאינטל כבר מיצרת ב14 ננו מטר.
אבל amd / nvidia תקועים ב28
אורןאורן1911, אז תן לי לפשט את מה שאתה אומר.
אתה לא רוצה לקנות כל שנה כרטיס מסך כדי להריץ בגרפיקה הכי גבוהה.
אז במקום זה קנית קונסולה שבעשר השנים הקרובות תריץ באופן עקבי את כל המשחקים על הגרפיקה הכי גרועה (!) ?
זה כמו שבן אדם יגיד שהוא מפחד למות בתאונת דרכים אז הוא מתאבד לפני שזה חס וחלילה יקרה לו. מנעת את הבעיה שלך על ידי זה שוידאת שהבעיה שלך תתקיים ברמה הכי גרועה שלה מהשניה הראשונה. כל הכבוד.
מה עוד שהנקודה העיקרית שלך, שהיא שצריך לקנות כל שנה כרטיס מסך כדי להנות מהגרפיקה הטובה ביותר, היא שטות מוחלטת. עזוב שה 770 עוד היום מסוגל להריץ הכל על מקסימום (אתה כנראה צריך לבדוק איזה בעיה יש לך במחשב אם אתה לא מסוגל לעשות את זה) אתה צריך להבין שבשוק הפיתוח של המשחקים יש שנות קפיצה שלא קשורות לחומרה הקיימת. השיפורים בין כרטיסי מסך הם גדולים ועקביים, ואתה טועה בכך שאתה מאשים את NVIDIA ו AMD בזה שהן מעכבות את הטכנולוגיה. להפך, הם בחוד החנית האפשרי. הן מיישמות בכרטיסים שלהן טכנולוגיות שמפתחי משחקים נמנעים מהן עד לנקודה מסויימת. אני אתן לך דוגמא: נניח שחברת NVIDIA פיתחה טכנולוגיה, נקרא לה "איציק פילטרינג" והיא קיימת רק בסדרה הכי חדשה של כרטיסי המסך שלהם, סדרה 9XX. מפתחי משחקים לא ישקיעו בהוספת האופציה "איציק פילטרינג" למשחקים שלהם בינתיים כי אחוז קטן מהשוק יש לו את סדרה 9XX. שנה הבאה הטכנולוגיה תהיה קיימת בשתי סדרות, שנה אחרי בשלוש, וכן הלאה.
בשלב מסויים הטכנולוגיה תהפוך לסטנדרט, תהיה קפיצה דרסטית באיכות משקים, וזה יהיה מורגש יותר מהקפיצות בשנים קודמות.
זו דוגמא אחת למשהו שמוביל לקפיצה טכנולוגית במשחקים. דבר שני ומשמעותי מאוד (בינתיים) אלה הקונסולות. כל עוד מפתחים היו צריכים לדאוג לפתח משחק שירוץ על PS3 או XBOX360 הם יצרו אותם בבסיסם פחות דורשניים. ברגע שיצאו קונסולות חדשות שמסוגלות לתמוך בטכנולוגיות חדשות יותר הקפיצה בשוק הגיימינג הייתה מאסיבית יותר. זאת אומרת שכרטיס מסך מסדרה שיצאה מיד אחרי היציאה של קונסולות חדשות יהיה הכרטיס מסך שיחזיק הכי הרבה זמן ביחס לנקודת הקניה שלו. כרטיס מסך שנקנה שנה לפני יציאת סדרת קונסולות חדשה יצטרך להתמודד עם קפיצה טכנולוגית גדולה יותר ככל שיעבור הזמן, וכך גם ה-770 שלך ששנה אחריו יצאו הקונסולות החדשות.
בכל מקרה, אין קשר לחברות כרטיסי המסך, שלהזכירך מייצרות גם את כרטיסי המסך של הקונסולות, ככה שלברוח מהן על ידי קניה של מוצר שגם מכיל את הטכנולוגיה שלהן זה לא הכי חכם.
אינטל מאוד מתקשים עם ה 14nm, כל כך מתקשים שמסתמן ש TSMC, GloFo וסמסונג יישרו קו בשנים הקרובות. יש הבדל גדול בין לעבוד על תהליך יצור וליצר באחד.
אני לא מבין למה אנשים פה כל כך מתמקדים בגודל של הטרנזיסטור, אם יש משהו שה GTX900 הראה זה שאפשר להביא שיפור גדול גם אם נשארים בתהליך יצור הקיים. הכרטיסים האלה עובדים בהספקים יחסית נמוכים ואין סיבה שלא יהיה אפשר ליצר ליבה גדולה יותר וחזקה יותר שתתקרב לצריכת הספק של הדור הקודם.
בקשר ל AMD, בחלק מהמקומות כתוב שהם מעבירים את היצור ל GloFo כי התהליך יצור שלהם עדיף. אני לא יכול להגיד יותר מזה כי אני לא יודע אם התהליך שלהם יותר טוב ואני לא יודע אם AMD באמת יעבירו את היצור למקום אחר.
אני בכלל לא מבין למה מאשימים את AMD ו NVIDIA, זה לא שהם נשארים מאחור מבחירה, אין להם מפעלי יצור, הם משתמשים במה שמאפשרים להם. כרגע TSMC לא יכולים לספק להם משהו אחר כי APPLE ו QUALCOMM מתנחלים על הפסי יצור וכל אחת מהן גדולה בכמה סדרי גודל מ AMD ו NVIDIA ביחד…
נ.ב.
בקשר לקונסולות, לפני כמה זמן דברו על זה ש SONY ו AMD עובדים על שינויים שיאפשרו להוציא PS4 SLIM, בין השינויים האלה היה מעבר להתליך יצור מתקדם יותר, כנראה ל 2016/7. סביר להניח ש MS יושבים ל AMD על הראש בשביל אותו הדבר ומסתמן שגם נינטנדו מישרים קו. בקיצור אתם קונים מחשב שמבוסס על רכיבים של AMD שחלשים בהרבה ממעבדי ה FX המזדקנים והכרטיסי מסך האחרונים של החברה.
HuGeMouTh
אינטל מתקשה בתהליך ייצור של 14ננומטר? תגיד לי, מאיפה אתה קורא את השטויות האלו? אתה עובד של אינטל? היית באירלנד? אני מבקש ממך להפסיק להפיץ שטויות.
קודם כל ודבר ראשון, אתה מודע לעניין שבשנה הבאה ( 2016 ) מתחיל תהליך ייצור פיזי בקרית גת של 10 ננומטר כן? ישראל תהיה הראשונה אשר תייצר בתהליך ייצור של 10 ננומטר ואת ההקטנה ההבאה, אינטל נשארת כאן לפחות 10-15 שנים.
"חחחח" מתקשים ב 14… כרגע המפעל של מיקרון לשעבר מופשט ומוכן מבחית התשתית למכונות של ה 10 ננומטר ידידי… תוריד את כובע האלומיניום מהראש.
צעיר.
תפסיק להפיץ את השטויות שלך ברשת.
חמוד אתה :kiss:
המידע הזה מגיע מאינטל ישירות, הם בשום שלב לא הסתירו את זה שהמעבר הזה היה להם קשה במיוחד, הם גם שחררו גרפים והרבה מידע למשקיעים (וכמובן שמהר מאוד המידע הזה היה זמין לכולם). עכשיו נראה כאילו הכל עובד כמו שצריך אבל עד לפני כמה חודשים אחוז הפגמים ביצור היה גבוה בהרבה מבתהליך היצור הקודם וזה אומר ירידה ברווחים. בפועל הם הגיעו לנתונים שהם רצו רק ברבעון האחרון וכתוצאה מזה הרבה מוצרים עברו דחיות קלות. סביר להניח שגם במעבר הבא יהיו דחיות אז אל תמהר להכריז על יצור ב 2016.
לשם השוואה TSMC התחילו ליצר מעבדי RISK ב 16nm (אין להם תוכנית ל 14, משם המעבר יהיה ל 10) וב 2015 יופיעו מוצרים ראשונים כאשר רובם יגיעו בסוף השנה, הרשימה כוללת הרבה חברות כולל NVIDIA. אם עד לפני כמה זמן דברו על זה שלאינטל יש יתרון טכנולוגי של כמה שנים על פני המתחרים נראה כאילו עכשיו היתרון הזה הרבה יותר קטן.
למה אתה כן עובד אינטל / היית באירלנד ?
אולי היית , היית גם יודע שהם מתקשים מאוד בתהליך הייצור , בגלל זה גם הייצור של הטכנולוגיה העתידית נדחה כל פעם .